Lymfe drainage NH-omg Amsterdam

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Lymfe drainage NH-omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 11:49

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar iemand die lymfe drainage uitvoert bij paarden in Noord-Holland. Paard staat omg. Amsterdam. Vind het niet erg om een duit reiskosten te betalen zolang het totaalbedrag maar onder de 100 euro blijft.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:52

Ik heb hele goede ervaringen met José van Bakkum van http://www.wuiverhof.nl/index.html . Zij woont in Hoogwoud, je kan eens kijken op haar site en contact met haar opnemen over het hoe en wat met jouw paard. Denk je dat 1 keer voldoende is, of ga je voor bijvoorbeeld 3x? Ze heeft prijzen op haar site staan, ik denk dat je voor 1 behandeling wel onder de 100 euro blijft hoor.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:39

Jet schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met José van Bakkum van http://www.wuiverhof.nl/index.html . Zij woont in Hoogwoud, je kan eens kijken op haar site en contact met haar opnemen over het hoe en wat met jouw paard. Denk je dat 1 keer voldoende is, of ga je voor bijvoorbeeld 3x? Ze heeft prijzen op haar site staan, ik denk dat je voor 1 behandeling wel onder de 100 euro blijft hoor.

Dankje! Ik heb een berichtje gestuurd :)

ElCamino

Re: Lymfe drainage NH-omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:50

En Hetty Zwart Lymfedrainagepaard ? Ze woont in Muiderberg en heeft mijn paard top behandelt!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:42

Ik ga eens googlen, dankjewel!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:19

Ze staat zo op haar facebook, kun je intikken en dan bereik je haar sowieso.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 23:46

Ik heb inmiddels contact met iemand. Ze vragen 85 euro excl reiskosten. Is dat een normale prijs? Bij degene in de buurt was het 30 euro (via stalgenootje), zij is alleen net bevallen dus heeft nu even geen tijd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:14

Dat hangt er van af of degene bijvoorbeeld net begonnen is en alleen een basiscursus heeft gedaan of dat iemand de hele opleiding heeft gedaan en veel paarden behandelt en er dus echt bedreven in is. Lymfedrainage bestaat uit veel facetten en ik zou dan kijken of ik goede referenties kan vinden over iemand en of je kan zien of ze zich blijven bekwamen. Ik kan me niet goed voorstellen dat iemand die zo'n volledige opleiding heeft gedaan en dus hoge kosten heeft gemaakt, maar € 30,00 vraagt... Als het goed is, doen ze ook steeds nascholingen om het bij te houden en weer nieuwe inzichten bij te houden. Van degene die ik je aanraadde weet ik dat ze heel gedreven en bedreven is in haar vak en ook andere opleidingen erbij heeft gedaan. Ze geeft ook lezingen en cursussen van een halve dag en zit er dus helemaal goed in.
Hier kan je zien wie bij de Blauwe Hengst de opleiding heeft gedaan en tot hoever: http://www.mldregister.nl/zoek-een-therapeut.html .
Hier zie je wie bij Hipposofia de opleiding heeft afgerond: http://hipposofia.education/hipposofia% ... euten.html .
En dan heb je nog Massage Hippique: https://www.massagehippique.com/licentiehouders/ .

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:07

Sandra de wildt. Doet ld maar ook bowen. Is betaalbaar, en zelf goede resultaten mee.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 19:29

Dankjewel Jet!!! Hier heb ik veel aan. Ik ga weer verder speuren :).
@lailapri wat is bowen?

Is het trouwens gebruikelijk na een ld behandeling paar dagen/week vrij te geven?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:39

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:15

Kijk hier eens : http://www.mldregister.nl/
Hier kun je heel handig zoeken op provincie.
Zelf ben ik therapeut in de Regio Utrecht en kom met alle liefde langs. Wat is de aanleiding van de behandeling? Ik kan op dit moment nog niet alle gevallen aan nemen omdat ik nog niveau 1 therapeut ben.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 12:42

Er is niet direct een aanleiding.

Korte schets: merrie van 21, heeft gallen op de achterbenen (niet heftig) al voordat ze 14 was. Sindsdien verzorg ik haar en sinds 2 jaar is ze ook van mij. Afgelopen september verhuisd naar een stal waar helaas mok is en zij heeft het ook gekregen. Met tips van chiropractor is het eigenlijk minimaal: enkele keer een korstje als het nat is. Hij raadde aan het binnenuit op te lossen. Ze krijgt kleefkruid ervoor en sinds een aantal maanden een andere mix met oa kleefkruid, brandnetel en nog 2 (zou ik even moeten opzoeken). Afgelopen zomer was het land alleen te nat en naast dat de mok weer heftig terug was een opgelopen been. Zo minimaal dat niemand eigenlijk verschil zag, maar ik ken m'n paard en de benen horen droog te zijn voor zeker voor endurance. Onder behandeling van DA praktijk mokzalf en toen werd alles weer normaal. We zijn nu 1.5 maand en had het even besproken met een stalgenootje. Zij raadde mld aan en bij haar was de heftige mok overgegaan in minder. Vandaar dat ik het ook eens wil proberen: wellicht wordt de mok nog minder, als haar lymfe systeem weer 'getriggerd' wordt en wellicht gaan zelfs de gallen achter wel weg. Verder dus niks aan de hand met merrie, heeft in de 7 jaar dat ik haar ken nooit wat gehad wat ernstig is. Heel kort: 2x uitgegleden op een nat land en was toen kreupel, chiropractor erbij en toen was ze weer oke. 1x verkouden geweest/hoestje.

Paard loopt op 21-jarige endurance wedstrijden klasse 1 met 2 hoefjes in haar neus dus als alles goed gaat gaan we volgend jaar overstap maken naar klasse 2. Tevens loopt ze in de bak alle oefeningen uit het M.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:46

Gallen gaan niet weg met LD, ik heb mijn paard laten behandelen maar dat is niet gelukt, paard is ruim 29 en al gallen vanaf zijn 7e jaar.
Ik zou zeggen : gewoon proberen! mijn paard had een enorm hematoom en met om de dag LD was dit binnen een week weg. Bij een preventieve behandeling zag ik ook gewoon dat de lymfebanen open gingen staan.... je zag het haar overeind komen en de aderen opzwellen onder de huid....er was duidelijk iets aan de gang in het lichaam gezet tijdens de behandeling. Ik vond het bijzonder om te zien.
Hetty Zwart heeft mijn paard behandelt en zij doet ook taping bij paarden. Werkt hier bij een diertje uit de opfok ook

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 20:44

Goh apart, bij stalgenootje haar paard dus wel. (Of zal het dan iets anders zijn geweest?).

Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:48

Diana_Mabel schreef:
Kijk hier eens : http://www.mldregister.nl/
Hier kun je heel handig zoeken op provincie.
Zelf ben ik therapeut in de Regio Utrecht en kom met alle liefde langs. Wat is de aanleiding van de behandeling? Ik kan op dit moment nog niet alle gevallen aan nemen omdat ik nog niveau 1 therapeut ben.

Die link had ik dus al gegeven, naast linken van andere opleidingen. Wel goed dat je aangeeft dat je een deel kan behandelen, maar nog niet alle gevallen!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:24

Ik zie het nu ook Jet :)

de tarieven die ik ken liggen tussen de 50 en de 70 euro excl reiskosten maar ik kan me voorstellen dat wanneer een therapeut ook osteopaat oid is het tarief hoger ligt,