Gezocht; goede&eerlijke zadelmaker in Noord Holland.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekMac

Gezocht; goede&eerlijke zadelmaker in Noord Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 07:21

Voor mijn E-pony merrie ben ik op zoek naar een goede zadelmaker in (de kop van) Noord Holland. Mijn huidige zadel schuift naar voren en dan vooral op de linker schouder.
Nu heb ik natuurlijk gevraagd aan mijn stalgenootjes welke zadelmaker zij hebben maar er zijn zo veel verschillende en zo veel verschillende ervaringen/meningen dat ik een beetje met mijn handen in het haar zit ..

Ik ben op zoek naar een nieuw/tweedehands dressuurzadel maar dan wil ik er natuurlijk wel een die écht goed past en waar ik zelf ook lekker in zit. Ik vind het dus ook belangrijk dat je het zadel kunt testen en er ook wordt gekeken tijdens het rijden en dat het zadel echt goed ligt op de rug van mijn pony.
Mijn pony heeft maar 1 rug dus ik wil ook wel echt dat het goed ligt en niet dat er een zadel zomaar aangesmeerd wordt.

Daarom hoor ik graag jullie ervaringen met verschillende zadelmakers die hier in de regio komen ..

Groetjes Anique.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-09-17 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd, dit is niet toegestaan

Mungbean

Re: Gezocht; GOEDE&EERLIJKE zadelmaker in Noord Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:58

Maaike Rispens

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:52

https://www.zadelmakerijkruize.nl/ . Ik heb Marjolein een aantal keren bij mijn huidige E-pony gehad en ze beviel mij prima. Nu heb ik een Massimo zadel en daarmee ga ik naar de Country Mill in Nijkerk omdat zij de juiste apparatuur hebben om de boom van dat zadel als het nodig is te verstellen. Ik heb een Massimo Trail omdat Massimo korte versies heeft van de zadels qua draagvlak, zodat het ook bij wat korter gebouwde paarden en een volwassen ruiter qua bips goed past.
Naar de Country Mill moet je altijd toe, die komen niet bij ons in de buurt, maar ze hebben een enorme keuze aan zadels, ook tweedehands en een heel goed kijk op wat er bij jou en je paard past. Als je in de gelegenheid bent om daar naar toe te gaan, zou ik daarvoor gaan! Ze hebben er overigens een binnenbak bij waarin ze je laten rijden, zodat je zadels kunt uitproberen. Als ze zien dat je huidige zadel ( ook als het niet bij hun gekocht is) past of aan te passen is, zullen ze dat zeker vertellen en eventueel aanpassen. http://www.countrymill.nl/ .

Caira

Re: Gezocht; goede&eerlijke zadelmaker in Noord Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:18

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:13

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:15

FCSA schreef:
Ik heb goede ervaringen met https://zadelmakerijdegoudennaald.nl/

Voor werk van deze man moet je de foto’s van Jepsica eens vragen. Dan raadt je hem niet meer aan. Haar zadel was vermaakt met ductape...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:15

Serieus? Hmm, goed om te weten.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:39

de gouden naald zou ik ook niet laten komen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:22

Barb schreef:

Mag ik vragen wat jouw ervaringen zijn?

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 06:05

Barb schreef:

Welke zou u dan wel laten komen? :o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:14

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:46

Toen ik vroeg wat hij voor mijn zadel zou geven bij inruil gaf hij aan dat er een draai in mijn boom zat en hem zo wilde hebben zonder er iets voor te geven. Ik dacht dat hij niet serieus was, wel dus. Bij een andere zadelmaker kreeg ik 500 euro voor mijn zadel er zat helemaal geen draai in de boom.

Ik vind het heel moeilijk, een goede zadelmaker in NH. Afgelopen winter heb ik iemand uit het zuiden laten komen, daar betaal je dan wel aardig wat reiskosten voor. Als je echt iemand uit NH wil kan je zadelsenco.nl laten komen.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 13:35

Barb schreef:
Toen ik vroeg wat hij voor mijn zadel zou geven bij inruil gaf hij aan dat er een draai in mijn boom zat en hem zo wilde hebben zonder er iets voor te geven. Ik dacht dat hij niet serieus was, wel dus. Bij een andere zadelmaker kreeg ik 500 euro voor mijn zadel er zat helemaal geen draai in de boom.

Ik vind het heel moeilijk, een goede zadelmaker in NH. Afgelopen winter heb ik iemand uit het zuiden laten komen, daar betaal je dan wel aardig wat reiskosten voor. Als je echt iemand uit NH wil kan je zadelsenco.nl laten komen.

Hoeft ook niet perse uit noord Holland we betalen liever wat meer reiskosten voor een echt goede zadelmaker dan dat we een niet passend zadel hebben!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:05

Als je vervoersmogelijkheden hebt, zou ik toch echt voor de Country Mill gaan hoor!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:30

country Mill staat inderdaad goed aangeschreven.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:40

Jet schreef:
Als je vervoersmogelijkheden hebt, zou ik toch echt voor de Country Mill gaan hoor!

Die hebben wij hier ook gehad voor een westernzadel dan wel maar we waren heel erg tevreden over de service en het zadel :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:52

Edelweiss saddlery