Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 15:53

Het is en blijft lastig ..ik zou haar liefst dan op de natuurweide hebben maar ze heeft pergolide voor der ppid dat gaat dan niet
Nu gaf die man aan dat hij veel cushing paardjes heeft ook die al eens bevangen zijn geweest en nu gewoon op de natuurwei lopen
Zonder medicatie en nooit meer bevangen geweest
Hun hebben ander gras dan hier in Rotterdam en de menige pensionstal
Speciaal ingezaaid gras met zeer laag fructaan gehalte
Klinkt goed !!heerlijk die ouwe tut terug de natuur in .En mocht het niet gaan kan ze de inloopstallen

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:10

Als de stal en verzorging goed is en je kunt er vaak heen, dan is dat het geld toch gewoon waard?

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 16:55

Mara2000 schreef:
Als de stal en verzorging goed is en je kunt er vaak heen, dan is dat het geld toch gewoon waard?


Normaal gesproken wel .maar mijn dochter is 4.5 maand zwanger Dat gaat ook genoeg kosten en mijn dochter zeg op haar beurt dan moet ik straks een pak goedkope luiers gaan kopen omdat ik (moeder) persee haar dicht bij huis wil

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:27

Speciaal ingezaaid gras met zeer laag fructaan.?? Sorry maar hier moet ik wel erg om lachen.
Dat bestaat namelijk niet dat heeft met de temperatuur te maken s'nachts en overdag.

Ik heb een oudje van 30 jaar naast mijn wedstrijdpaard die ik al 28 jaar heb.
Moet er niet aan denken om hem niet iedere dag te zien..Hij stond eerst op een boerderij dichtbij, maar sinds een week staan ze lekker naast elkaar. En ja dat kost geld, veel geld maar is het mij waard..Hij heeft altijd voor mij hard gewerkt.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 17:30

Elco schreef:
Speciaal ingezaaid gras met zeer laag fructaan.?? Sorry maar hier moet ik wel erg om lachen.
Dat bestaat namelijk niet dat heeft met de temperatuur te maken s'nachts en overdag.

Ik heb een oudje van 30 jaar naast mijn wedstrijdpaard die ik al 28 jaar heb.
Moet er niet aan denken om hem niet iedere dag te zien..Hij stond eerst op een boerderij dichtbij, maar sinds een week staan ze lekker naast elkaar. En ja dat kost geld, veel geld maar is het mij waard..Hij heeft altijd voor mij hard gewerkt.



Ieder t zijne toch

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 17:36

Elco schreef:
Speciaal ingezaaid gras met zeer laag fructaan.?? Sorry maar hier moet ik wel erg om lachen.
Dat bestaat namelijk niet dat heeft met de temperatuur te maken s'nachts en overdag.

Ik heb een oudje van 30 jaar naast mijn wedstrijdpaard die ik al 28 jaar heb.
Moet er niet aan denken om hem niet iedere dag te zien..Hij stond eerst op een boerderij dichtbij, maar sinds een week staan ze lekker naast elkaar. En ja dat kost geld, veel geld maar is het mij waard..Hij heeft altijd voor mij hard gewerkt.


Lach maar niet te hard

https://www.bitmagazine.nl/nieuwsvan/pa ... -je-paard/

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:53

Tja je kan ook alles geloven wat in een reclame artikel staat..
Ieder zijn ding.. :D

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:05

Er is wel degelijk verschil tussen gras voor paarden en gras voor koeien bijvoorbeeld. Koeien moeten melk geven en hebben dus een hoogwaardig gras nodig, waar veel suikers en zetmeel ed. in zit. Jammer genoeg voor ons paardenliefhebbers staan de meeste paarden van ons op koeiengras, wat er mede voor zorgt dat er bijvoorbeeld zoveel insulineresistentie is. Paarden zijn van oorsprong gewend op arme grond te leven, onze normale weiden zijn veel te rijk.

Dus ik geloof wel in die natuurweide. Alleen houdt Cushing meer in dan hoefbevangenheid en of ook de andere klachten die je paard zal hebben verdwijnt door het op natuurgras te zetten is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat kan je proberen en als het niet gaat zal ze naar het andere gedeelte daar moeten.

Als ze wel zonder de Prascend kan wordt het voor jou goedkoper, jij zou dat bedrag bij het stallingsgeld kunnen leggen.
Je kan ook nog altijd kijken voor een goedkopere stal als mocht blijken dat ze niet zonder kan.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:53

Jet schreef:
Er is wel degelijk verschil tussen gras voor paarden en gras voor koeien bijvoorbeeld. Koeien moeten melk geven en hebben dus een hoogwaardig gras nodig, waar veel suikers en zetmeel ed. in zit. Jammer genoeg voor ons paardenliefhebbers staan de meeste paarden van ons op koeiengras, wat er mede voor zorgt dat er bijvoorbeeld zoveel insulineresistentie is. Paarden zijn van oorsprong gewend op arme grond te leven, onze normale weiden zijn veel te rijk.

Dus ik geloof wel in die natuurweide. Alleen houdt Cushing meer in dan hoefbevangenheid en of ook de andere klachten die je paard zal hebben verdwijnt door het op natuurgras te zetten is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat kan je proberen en als het niet gaat zal ze naar het andere gedeelte daar moeten.

Als ze wel zonder de Prascend kan wordt het voor jou goedkoper, jij zou dat bedrag bij het stallingsgeld kunnen leggen.
Je kan ook nog altijd kijken voor een goedkopere stal als mocht blijken dat ze niet zonder kan.


Mocht het inderdaad niet gaan zonder der prascend gaat ze naar overdag weide en snachts de inloopstallen
Dan kunnen ze haar der pil geven op de natuurweide gaat dat niet

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:31

Dat snap ik, dat dat de volgende optie is. Maar ik bedoelde meer dat er dan vast ook goede stallen te vinden zijn die dichterbij zijn en/of die goedkoper zijn. Want dan wordt het maandelijks inderdaad € 45,00 duurder ( als ze hetzelfde rekenen voor wormenkuren/entingen, en als de hoefsmid hetzelfde rekent daar). Het kan best zijn omdat ze daar meerdere paarden tegelijk ontwormen/enten, dat dat iets goedkoper is voor jullie.

Is de prijs jaarrond op de natuurweide en die met weide/inloopstal hetzelfde daar?

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:32

Babyyentje schreef:
Mara2000 schreef:
Als de stal en verzorging goed is en je kunt er vaak heen, dan is dat het geld toch gewoon waard?


Normaal gesproken wel .maar mijn dochter is 4.5 maand zwanger Dat gaat ook genoeg kosten en mijn dochter zeg op haar beurt dan moet ik straks een pak goedkope luiers gaan kopen omdat ik (moeder) persee haar dicht bij huis wil


Aardige dochter....
Ik zou voor het pension gaan waar mijn paard echt goed verzorgd wordt en waar ik langs kan gaan wanneer ik wil. Al die jaren dat je hebt kunnen rijden kostte hij ook veel geld, waarom zou dat nu anders moeten gaan.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:55

Niet iedereen is in de situatie dat hij dat zomaar kan doen Mara2000. Je kan nooit en te nimmer in andermans portemonnee kijken, keuzes worden soms anders gemaakt dan je zelf zou doen, maar respecteer die dan wel. Ze wisten ook niet vooruit dat de stalling die ze nu hebben nu op dit moment niet meer beschikbaar komt. Wie weet kom je zelf ooit in zo'n situatie en dan moet je je bericht nog maar eens lezen...

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:58

Even een vraagje aan degene die hun paard bij van der Kruis hebben staan, wat betalen jullie daar voor de natuurweide/ groepsstalling? Ik zat net op de site te kijken en het ziet er echt super uit daar!

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 06:09

RenateHidden schreef:
Even een vraagje aan degene die hun paard bij van der Kruis hebben staan, wat betalen jullie daar voor de natuurweide/ groepsstalling? Ik zat net op de site te kijken en het ziet er echt super uit daar!


Natuurweide is €160
Weide met snachts mogelijkheid inloopstal €175
En weide met snachts eigen stal kost €195 En alles in inclusief ontwormen .bekappen en de jaarlijkse enting

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 06:16

Jet schreef:
Niet iedereen is in de situatie dat hij dat zomaar kan doen Mara2000. Je kan nooit en te nimmer in andermans portemonnee kijken, keuzes worden soms anders gemaakt dan je zelf zou doen, maar respecteer die dan wel. Ze wisten ook niet vooruit dat de stalling die ze nu hebben nu op dit moment niet meer beschikbaar komt. Wie weet kom je zelf ooit in zo'n situatie en dan moet je je bericht nog maar eens lezen...


We wisten het zeker niet dat ze daar ooit weg moesten .de mensen zelf ook niet hadden gehoopt dat ze hier oud mocht worden
Hun eigen paard is 24 en die moet dus ook weg na 20 jaar aan huis gestaan te hebben
En op Mara reageer ik maar niet :)
Mijn dochter wil enkel t beste voor haar en welk paard wilt nu niet de natuur in de vrijheid
We gaan er zo wie zo kijken ..
Stallen in de buurt zijn er niet ..waar ze de mogelijkheid hebben om swinters buiten te kunnen staan
Dan kan ze een uurtje in de paddock en de rest op stal
Wij gunnen haar liever de vrijheid ..en hopelijk mag ze daar dan nog ouder worden

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:08

Babyyentje schreef:
Tarico schreef:
Is Montana in Streefkerk niets voor jullie?


Daar zijn we geweest en nee ze heeft ook pension klanten en word er nog gereden
Een rusthuis is voor mij een rusthuis en daar hoort niet meer gereden te worden in een naast gelegen rijbak


Dat begrijp ik niet. Waarom zou je paard daar last van hebben dan? Lijkt mij een stuk minder 'schadelijk' dan je paard van de pergolide afhalen eerlijk gezegd.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 10:24

Omdat die van ons een stress kip is die niet constant tegen veranderingen kan
En als er dan contstant een paard of 2 uit de kudde word gehaald kan ze daar van gaan stressen

En wat doet de pergolide ? Geneest t haar ? Word ze er beter van ? NEE
T is alleen sympthoon bestrijden maar ze word niet meer beter

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:24

Babyyentje schreef:
RenateHidden schreef:
Even een vraagje aan degene die hun paard bij van der Kruis hebben staan, wat betalen jullie daar voor de natuurweide/ groepsstalling? Ik zat net op de site te kijken en het ziet er echt super uit daar!


Natuurweide is €160
Weide met snachts mogelijkheid inloopstal €175
En weide met snachts eigen stal kost €195 En alles in inclusief ontwormen .bekappen en de jaarlijkse enting


Dan ga ik ook zeker contact met hun opnemen, ik heb een 9 jarige ruin met flinke peesblessure welke ik 24/7 buiten wil hebben zodat hij alle tijd heeft om te herstellen en lekker paard kan zijn.

ppdreamer
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:54

Ik zou ook kiezen voor de natuurweide als ik alle berichten zo lees. Klinkt heerlijk voor je paard en je hebt altijd de inloopstal als optie achter de hand mocht het toch niet gaan.

Ik ben zelf rondom Gouda aan het zoeken. Zou je misschien wat meer willen vertellen over 'het brieschend paard'? Je algehele indruk, de informatie die ze gaven, de prijzen.. etc. Mag ook in pb:)

Succes met je paardje, ik hoop dat ze het goed doet op het natuurland:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:30

@Babyyentje, Waar heb je nu je paard naar toe gebracht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 02:05

TS is permanent geband dus zal niet meer antwoorden.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 05:07

Cayenne schreef:
TS is permanent geband dus zal niet meer antwoorden.


Ook raar..ts heeft gisteren nog geantwoord!