Vakantie met paard dat niet binnen kan staan, Noorden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Vakantie met paard dat niet binnen kan staan, Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 16:34

Hi, ik zoek naar een vakantie voor dit jaar nog van ongeveer een week - 2 weken kan ook - waarbij ik mijn eigen paard kan meenemen, en waarbij het voornamelijk gaat om buitenritten maken.
Ik woon zelf in NO Drenthe, ik zoek iets in Nederland/Duitse grens zodat paard niet al te lang in de trailer hoeft te rijden.
Op de locatie is qua stalling alles okee, paddock, stukkie wei, whatever, maar NIET 's nachts in een stal, want dat wordt gestress en gesloop, andere paarden-contact is geen enkel probleem.

Heeft iemand een idee?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 26-08-17 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock verwijderd, dit is niet toegestaan

Ineke2

Re: Vakantie met paard dat NIET binnen kan staan, Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:48

Ik weet alleen een toplocatie op de Veluwe, maar dat is te ver vrees ik.
http://www.henriettehoeve.nl

Vorig jaar begin Oktober geweest en ga dit jaar weer. Ideaal! Wij waren met 10 IJslanders en ze konden per 2 in een eigen wei staat zelfs voorzien van automatische drinkbak.
Ondanks dat het waarschijnlijk te ver is plaats ik het toch maar, wie weet voor in de toekomst.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:51

Dit jaar bij de Oude Meulebrugge in Warnsveld geweest. Eerder bij de Henriettehoeve in Wolfheze. En ik kijk vanavond nog even naar wat adresjes die ik niet uit mijn hoofd heb. Ik ben afgelopen jaren op heel wat plekken geweest en ivm stofallergie altijd op plekken waar ze 24/7 buiten mogen lopen.

Avelienvd

Re: Vakantie met paard dat NIET binnen kan staan, Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:53

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:54

Wij zijn onlangs een weekje bij http://www.dewiltzangh-ruinen.nl/ geweest met paard. Ze staan hier 's nachts niet op stal en er is beperkt plaats voor paarden/pony's. De verzorging was prima en je bent al in het bos, en aan de rand van de Dwingelder Heide. Hier kun je km's maken.
Wel niet bij de grens maar voor jou ook geen lange rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:56

http://www.sprengenberglodge.nl

Gegarandeerd uren buitenrijplezier, je zit letterlijk in het bos, hoeft geen openbare weg over. Het zijn hele vriendelijke mensen, ze hebben een paddock, stukje wei en inloopstallen, maar volgens mij is alles er bespreekbaar. Maar wel vrij prijzig.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 17:03

Oh even voor de duidelijkheid: het gaat natuurlijk NIET om een hengst (het bleek mij dat sommigen dat dachten).
Het gaat om een 8-jarige mens- en paardvriendelijke, zich uitermate beleefd gedragende merrie. In een stal wordt ze echter ongelofelijk nerveus, voelt ze zich opgesloten, tot op het punt dat ze zichzelf verwondt. Het doel is eens wat nieuwe indrukken op te doen, ze is vrij laat beleerd, qua verzorging vragen we niet veel.
Ze heeft een erg goede fysieke conditie, waarmee bedoeld: is niet snel moe te krijgen, kan wel wat kilometers aan. Ga even de links bekijken, maar meer tips zijn natuurlijk welkom.

Even voor de duidelijkheid, nogmaals: het gaat NIET om mijn ruin Jaopie.
We zoeken vooral outdoor ervaringen (ritten) liefst met wat andere paarden er bij.

Napie

Re: Vakantie met paard dat niet binnen kan staan, Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:33

Www.alberthoeve.nl. midden in het drents friese wold. Prachtige routes. Mooie weides. Camping, huisjes en kamers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:43

Ik wou net zeggen, Alberthoeve :) , je paard kan dag en nacht buiten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:52

Reeenwissel in Hoogersmilde Daar zijn paddocks, en je rijdt zo vanaf de camping het Drents Friese Wold in. Vanaf daar zijn er verschillende routes te rijden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:12

'T Hoefijzer in Zwiggelte, kan 24/7 buiten staan, in een landje (of paddock).
Weg oversteken en je kan uren buiten rijden in het bos.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 21:13

Hmmm, die omgeving Drents Friese Wold ken ik wel een beetje (van mijn hondencluppie), dat is ook een prachtige rondstruinmogelijkheid natuurlijk. Daar heb je ook een beetje zwerfruimte en zit je bij een gekke manoeuvre ook niet direct op een grote weg of in een draad of hek...We gaan eens even kijken of er voor dit jaar nog 1-2 weken te bespreken valt.
Dank voor de tips so far!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:16

Volgend jaar, als de wei af is, ben je welkom bij ons! *\o/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:26

Ik zou in dit geval ook voor de Alberthoeve kiezen Terpentijn! Een fijne plek voor paarden, 24/7 buiten is een prima optie daar. Je kan een tent of caravan meenemen, in een "groepsaccommodatie" of in een huisje, kortom: volgens mij precies wat je zoekt en zeker niet te ver weg. Wat je zelf al zegt: je ziet daar niet snel op een grote weg en kan er erg mooi uitrijden. Hopen dat ze in jouw tijd nog plek hebben!

De Reeënwissel heeft voor zover ik weet alleen zandpaddocks, dat moet je maar net willen.

Een andere optie is aan het Dwingelderveld: Camping Zonnetij in Lhee. http://bungalowcampingdrenthe.nl/ .

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 14:11

Ik ben nog even rond aan 't kijken, heb al wat op het oog, van de suggesties tot nu toe.
Dat is sowieso voor ná 9 september (dan hebben we hier in/door het dorp de jaarlijkse Menmarathon Zuidlaarderveen).
Zelf zit ik verder niet aan een tijdstip vast, ik ben zzp-er (kunstschilder) dus ik kan wel een beetje weg wanneer ik wil. Maar goed je wil ook niet in de sneeuw en met ijzel en met -tig onder nul ergens buitenritten gaan maken. ...
Lukt er nu op korte termijn niets meer, dan wordt het voorjaar, maar voor nu zoek ik echt wel iets op afzienbare termijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:17

Camping/vakantiepark Zonnetij in Dwingeloo/Lhee is ook nog een optie ( of was die al genoemd?). Je kan in een tentje, een vakantiehuisje huren, er is een grote kant-en-klare tent als opties voor jezelf en voor je paard: die kan 24/7 buiten staan, zomer en winter, de paarden die zijn voor hun bedrijf hebben staan ook zomer en winter 24/7 buiten.

Op zich vond ik de sfeer daar heel goed, ik ben er laatst geweest om iemand met haar dochter en hun twee grote pony's te brengen en weer op te halen, het park ligt mooi in de rand van het bos, je paard staat op denk ik 5 minuten lopen afstand. Zelf ben ik er jaren geleden geweest, toen zag het er allemaal nog wel anders uit en mijn paard stond een stuk verderop.

Ik had hem dus al opgenoemd, maar er geen beschrijving van gegeven ;-) .

pegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:12

ja zonnetij, prachtig daar,
relaxte paarden hebben ze
en goeie sfeer,relaxt....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:09

Zonnetij ben ik ook wel eens geweest, dat is zeker een aanrader!

Afgelopen weekend heb ik twee bokkers te logeren gehad, inclusief hun paarden. Jouw paard(en) zijn ook welkom. Prachtig rijden hier, wil je natuurlijk ook best mee op sleeptouw nemen. Wel wat wegen/fietspaden die je over moet, dus verkeersmak paard is wel raadzaam (of anders die van mij braaf volgen). Ik woon bij KBK om de hoek ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:15

Hee, Caily, dus je bent al een beetje "bekend: met mijn paarden?
Het gaat me alleen om mij samen met de merrie Khavanna. Een ánder paard er bij ter plekke die mij plus Khava op sleeptouw wil nemen op buitenrit voor het geval ze een beetje ril doet, lijkt me erg leuk.

Ik had eigenlijk al iets uitgekozen, maar aangezien je blijkbaar enigszins op de hoogte bent van mijn gestruggel met Khava, staan mijn oren nu opeens weer wagenwijd open. PB'en?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:01

Hoi Terpetijn, bekend is echt een groot woord, laat staan op de hoogte, maar ik lees hier en daar op bokt wel wat, waaronder in jouw topic over de dame in kwestie. We hebben volgens mij in het verleden wel eens contact gehad, toen je nog aan het begin stond met Khava haar opleiding. Ik train/(be)leer graag jonge paarden, en ben dol op harig en zwartbont (met veel kleur), dus je paarden vallen voor mij wel positief op. In het verleden heb ik op pensionstalling in Noordlaren gestaan, Tinkerplein, misschien zegt je dat ook wel wat (ook een prima aanrader trouwens, en twee huizen verder zit een mooie B&B met restaurant).

Mijn eigen merrie Caily is inmiddels alweer 17, we hebben samen al vaak genoeg jonge/groene/lastige paarden op sleeptouw mee gehad, dat is dus geen enkel probleem. Momenteel heb ik nog een grote Tinker staan, zij heeft wat minder kilometers in de benen, maar is heel erg nuchter en inmiddels gewend alleen mee op pad te gaan. Ze kan wat onzeker zijn, maar doet nooit gek en ik kan er met de keer dat we gaan beter aan rijden, dus ook zij is zeker geschikt om Khava voor te gaan. Ik heb mijn paarden zelf nu 24/7 op de grote weide staan, zodoende staat mijn winterlocatie leeg. Daar is een rijbak (=paddock), verharding, schuur met boxen en opslagruimte en klein stukje gras (maar zeker genoeg gras voor een paar dagen/weekje), er ligt ook zeker genoeg hooi. Dus een paard kan er prima staan. En als we de ruimte in tweeen delen kunnen mijn dames prima ook even daar staan zodat Khava niet alleen is (Joapie mee mag natuurlijk ook). Ja, ik schrijf dames, ze verplaatsen én uit elkaar halen vind ik een lastige kwestie; ze zouden het prima kunnen hoor, maar aangezien ze ook beide drachtig zijn zou ik ze dan liever samen erbij zetten en dan een draadje tussen hun en Khava voor de veiligheid van elk. Kan ik de bruinbonte gelijk trainen op alleen thuis blijven.

Enige is dat ik een vrij klein huisje heb met een slaapkamer, dus voor jezelf zul je moeten kijken voor een slaapplek in de buurt, maar er is hier wel wat aan B&B etc hoor! :)

Als het je wat lijkt, Pb maar. Je kan natuurlijk ook nu naar de gekozen locatie gaan en een andere keer hier komen. Afgelopen weekend zijn hier dus ook bokkers inclusief paarden geweest, dat was zo leuk dat het wel vaker kan/mag, maar als het niet komt, mij ook prima.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:15

Ik ga altijd naar leersumseveld. Daar kun je in het b&b zitten en je paard meenemen vaak kijk je vanuit je raam naar de paarden. Je krijgt een stal (als je dat wilt) en weiland eventueel kan je ook vragen naar paddock met schuilstal voor snachts en overdag wei als ze die toevallig leeg hebben staan. Ze zijn heel makkelijk hun eigen paarden staan ook 24/7 buiten dus dat is echt geen probleem en je rijd zo het bos in ik heb er super goede ervaring mee kom daar al jaren. Mijn fjord staat ook 24/7 buiten

Als je op Google intypt leersumseveld (ze doen ook paardentram enzo) dan kun je ze bellen. Wat ik daar ook heel fijn vind is dat ik best veel vrienden heb zonder paard maar die kunnen dan daar een paard huren om met mij mee op buitenrit te gaan. En het is niet duur