Stalling Zuid-Limburg, dichtbij grens België

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_D

Stalling Zuid-Limburg, dichtbij grens België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 01:36

Dag allemaal

Ik ben opzoek naar een stalling in Zuid-Limburg, liefst dicht bij de grens van België aangezien ik zelf in Maasmechelen woon. Geleen,Nuth, Elsloo, Beek ... liggen vrij in de buurt voor mij. Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar de stallingen die ik vind zijn toch nog bijna 30 min rijden, wat ik vrij veel vind...

Ik zoek een volpensionstalling waar de paarden elke dag weidegang hebben. Liefst met binnenbak maar niet noodzakelijk. Graag hoor ik van jullie als er privestallingen/ maneges in deze buurt liggen. (Manege Hetjen is uitgesloten aangezien ze de paarden daar niet buiten laten)

Bedankt !
Groetjes Karen

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 02:00

Hoi Karen,

Wij hebben hier een plekje in Schinnen.
Volpension. Zomer 24/7 buiten, winter s avonds binnen maar wel de hele middag buiten.
Helaas hebben wij geen bak, wel eentje in de buurt waar je waarschijnlijk wel tegen betaling kunt rijden. En we hebben genoeg uitrijdmogelijkheden.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:32

Stal Bosscherhof en Bemelmans in Hulsberg. Beide vlakbij Nuth.
Stal Karabelen in Beek.
Deze zijn met binnen en buitenbak en weidegang. Er zijn er best veel in die regio.

twinducklin

Re: Stalling Zuid-Limburg, dichtbij grens België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:32

Heb je ook eens richting Maastricht gekeken?

Manege/pensionstal hartman in Maastricht

Manege kerenshof Eijsden ( voorheen manege nu pensionststal)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:54

Manege het Hetjen laat paarden zeker wel buiten. Alleen als je je paard niet in de groep wil (of kan omdat het maar voor een maand is en ze de onrust dan niet twee keer willen) betaalde extra voor de buitenzetservice.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:43

Bemelmans vlakbij Nuth is een goede stal, en dan heb je nog http://www.stalhouben.nl/

Beide heel goed en heel goed voor de paarden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:20

Omdat TS op zoek is naar ervaringen met een paardgerelateerde dienst verplaats ik het topic naar [ED] Ervaringen en diensten.

Karen_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 00:10

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga alle stallingen eens bekijken en kijken welke het beste bij me past :)

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:48

Je kan eens kijken bij stoeterij ravensbos, enorme weides waar ze in kuddeverband staan en in de winter op de paddock. Ook de stallen zijn fijn ruim.

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:52

Ik ben op zoek naar stalling voor de D-pony. Dus ik lees even mee en deel mijn ervaringen tot nu toe.

Bij Hetjen gaan paarden zeker naar buiten! En tegen betaling worden paarden van ma t/m vrijdag voor je buiten gezet. Ik ken iemand die daar staat en zij zijn er erg tevreden. En daarnaast is het een mooie accommodatie. Ik vind het lesniveau wat minder daar, maar goed overal is wel wat.

Ben zaterdag bij Ten Eysden binnen gelopen zonder dat ze wisten dat ik kwam ;-). Werd zeer vriendelijk ontvangen en te woord gestaan. Ze hebben me alles laten zien en uitgelegd.
Nadeel daar is dat er geen plek ik voor hooiopslag. Als je hooi klaarhangt, voeren ze het wel.
Paarden gaan daar ook naar buiten en tegen betaling zetten zij paarden ma t/m vrijdag buiten.

Bij Houben ben ik ook binnen gewandeld. Daar vond ik de stallen/gangen erg donker. Het gaf mij geen prettig gevoel.
Ik heb (telefonisch) contact gehad en dat was ook vriendelijk. Maar qua accommodatie sprak het mij niet aan. Maar ervaringen zijn welkom.

Stal Karabelen is mooie stalling. Ik vond alleen nogal veel wat ze vroegen om de paarden buiten te zetten van ma t/m vrijdag, zeker als ik het vergelijk met andere stallen.

En dan is er nog manege Katsbek.

@xPenny, Hoe dichtbij is de bak?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:13

Chantal, ongeveer op dikke 5 min loopafstand schat ik. Het is wel een buitenbak.
Het is bij ons echt bij een boer achterom. Maar 7 stallen maar wel gigantisch veel weidegang waar menig ander jaloers op is.

Bij ons is het ideaal als je meer een recreatieve ruiter bent.

Wyldfire88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:53

xPenny schreef:
Chantal, ongeveer op dikke 5 min loopafstand schat ik. Het is wel een buitenbak.
Het is bij ons echt bij een boer achterom. Maar 7 stallen maar wel gigantisch veel weidegang waar menig ander jaloers op is.

@xPenny. Mag ik je hierover een pb sturen? Ben ook op zoek naar een stalling :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:21

Wyldfire88 schreef:
xPenny schreef:

@xPenny. Mag ik je hierover een pb sturen? Ben ook op zoek naar een stalling :)

Inmiddels is alles vol. :D