Zonnehoeve zeewolde

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

keavyseancy

Zonnehoeve zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 23:53

Hoi!

Ik ben een beetje aan het rondkijken om binnen nu en een half jaar m'n eerste eigen paard te kopen, maar ik woon in Almere en pensionstalling hier is schaars, en de maneges zijn belachelijk duur en je paard staat 24/7 binnen. Dus ik ben me een beetje aan het orienteren in zeewolde, en ik vond de zonnehoeve en het lijkt me een erg fijne stal, maar ik vraag me af of het wel geschikt is voor mensen die relatief onervaren zijn (neem natuurlijk gewoon les), maar aangezien dit m'n eerste eigen paard wordt zal ik wel wat fouten gaan maken. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

paardje

Re: Zonnehoeve zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:50

Ik zou gewoon eens gaan kijken. Volgens mij is het een manege/pensionstal en is er dus voldoende begeleiding. Verder kan je ook kijken bij de manage in Almere Haven. Volgens mij komen de paarden daar ook veel buiten. Daarnaast kan je kijken bij stal Pronk in Muiderberg. Alhoewel dat wel echt een pensionstal is en dus minder vaste instructeurs denk ik.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:56

De Nautena in Zeewolde, ben er een paar keer geweest en zag er top uit. Paarden komen daar het hele jaar buiten. Voor les zoek je gewoon een goede gediplomeerde instructeur. En van fouten maken leer je alleen maar!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:55

Zonnehoeve is best groot. Toen wij er stonden was wel lang geleden, maar kwamen de paarden weinig buiten.

Het is bij een eerste eigen paard meer dan alleen het lessen. Je wil ook een goed management rond je paard, dus
* paarden veel naar buiten. Liefst minimaal van zonsopkomst tot zonsondergang. Altijd met 1 of meer vriendjes
*Voldoende goed ruwvoer, liefst hooi. Dat houdt in;1.5/2% van het lichaamsgewicht in kilo's. Stel je koopt een paard van 600kg, wil je wel minimaal 10 kilo verdeelt over de dag gevoerd zien worden.
*Hardvoer of aanvullende vitamines passend bij je paard en training.
*Een zoutblok
* Veilige nette stal met toezicht door ervaren mensen die met regelmaat een rondje lopen.
* Een goede rijbak met goede bodem. Dat voorkomt blessures.

Vanuit Almere ligt het eraan waar je woont, wat dichtbij is natuurlijk. Pronk Naarden is best een fijne stal en daar komt goede instructie. Ze organiseren ook weleens wat. En je kan wel uitrijden.

In Zeewolde heb je meerdere stallen, bijv Bennesse. Maar je moet overal gaan kijken.