Info ivm paardenhumaniora Bilzen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy321

Info ivm paardenhumaniora Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 13:33

Hallootjes
Ik ben de mama v e 17-jarige tiener die mij de oren v mijn hoofd zaagt om in Bilzen naar de paardenhumaniora te gaan. Ze heeft al wat ervaring opgedaan in manages, zowel lessen als vakantiewerk en grooming privé.
De opleiding op zich is niet het probleem maar wel het paard.
Ikzelf zit helemaal niet in het wereldje en zie de aankoop van een paard niet zitten.
Heeft iemand ervaring met de school en leerlingen zonder paard? De school spreekt wel over sponsorpaard maar de ervaring v e oud leerling of buitenstaander wil ik ook eerst horen.
Want het gaat hier tenslotte om een dier en niet een fiets die je even uitleent
Groetjes Wendy

Yellowbird

Re: Info ivm paardenhumaniora Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:44

Je weet dat dit een middelbare school is?

Vaak zijn er ook wel paarden te vinden die je in bruikleen mag hebben. Jij hoeft geen paard aan te schaffen en de eigenaar heeft het voordeel dat zijn paard wordt getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:01

Ik heb als kind ook de oren van het hoofd gezeurd voor Bilzen maar het bleef nee. En ik ben daar nu heel blij om.

Als ze het puur voor de sport wil doen kan ze beter goed les gaan volgen en kijken voor een leasepaard of verzorgpaard waar ze mee kan gaan leren. Op manege blijven rijden gaat haar minder leren dan privé, die stap zou ik haar wel laten maken. Ook als groom zal ze evenveel of meer opsteken.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:26

Hier een oud-leerling! Heb het er altijd enorm naar mn zin gehad. Zelf heb ik ook de eerste jaren gebruik gemaakt van een sponsorpaard. Hier heb ik totaal geen nadeel van ondervonden, mocht dat iets zijn waar je bang voor bent. De paarden zijn geselecteerd op geschiktheid.

Je leert er erg veel over paardensport en verzorging, discipline, hard werken, etc. Indien ze op internaat gaat ook veel zelfstandigheid. Na de opleiding liggen er genoeg kansen. Aardig wat oud-klasgenoten zijn ook goed terecht gekomen binnen de paardenwereld. Tijdens de studie loop je stage op vaak bekende stallen waar je voldoende ervaring op kan doen.

Het niveau van de gewone lessen, bijvoorbeeld Nederlands en Wiskunde, is niet hoog, maar het is natuurlijk persoon verschillend welk niveau past.
Het is inderdaad wel een middelbare school, aangezien jouw dochter al 17 is weet ik niet of dit is waar je naar op zoek bent?

Wil je meer weten, vraag gerust.

Amaryllis

Re: Info ivm paardenhumaniora Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:56

Dit topic hoort thuis op het forum [STW] School, studie en werk.

Echter kan TS hier nog niet posten omdat zij nog geen deel is van de Kudde. Meer info daarover lees je hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Gezien het topic dus niet verplaatst kan worden, volgt hier een slotje.