Ik wil jullie graag om advies vragen.
Onlangs heb ik een eczeemdeken gekocht bij Divoza (online).
Deze heb ik in gebruik genomen, en na MINDER dan 14 dagen gebruik, kwam ik bij mijn paard, en was tot mijn grote verbazing de deken af.
In ons goed afgezette weiland lag daar een zielig hoopje deken. Maar Tot mijn nog grotere verbazing zag ik dat de deken op IEDERE naad gescheurd was. Geen gaatje of scheurtje, nergens.. Enkel de naad van oor tot staart en de hals. Met stomheid geslagen bel ik Divoza op, en vragen ze om fotos. Ik stuur ze vervolgens deze foto op.

Ik heb de deken neergelegd waar deze aan elkaar vast hoorde te zitten.
De klantenservice vroeg mij de deken op te sturen naar het hoofdkantoor. Ik heb gevraagd of ik langs mocht komen met de deken, omdat mijn paard niet te lang zonder deken kan staan en ik toch in de buurt woon. Dat kon.
Dan stap je binnen bij Divoza en word je door een aantal medewerkers vriendelijk te woord gestaan. De deken lag inmiddels uitgespreid op de grond, en medewerkers zeiden: "nou dat is inderdaad wel heel vreemd". Dan komt de 'chef' (ik weet niet of ze dat is, ik weet ook niet hoe ze heet helaas) eraan. Zeer onsympathiek, helaas. Nadat ze 5 minuten lang heeft gekeken, kwam ze tot de conclusie dat het paard het zelf moet hebben gedaan. Dus het paard is ergens achter blijven haken (waar dan achter want er valt niks te 'haken' bij ons). Volgens de medewerkster zou haar HOEF in het oorgat zijn blijven haken waardoor de deken is uitgescheurd. Oke....
Met andere woorden: geen discussie mogelijk. Reparatie op eigen kosten. De naad is volgens mevrouw namelijk het zwakste deel vd deken en het maakt niet uit of het om een dure of goedkope deken gaat. Dus... En per ongeluk zei een collega nog even dat de ene lichting sterker is dan de andere?? Dit werd later uiteraard ontkend.
Meteen daarna een klacht ingediend, waarop ons een korting wordt aangeboden. Heel aardig, maar ik ben nog steeds in de overtuiging dat dit een garantie kwestie is. Vervolgens ben ik doorgereden naar een coupeuse, en die gaf aan dat dit abnormaal is en zeker niet mag gebeuren.
Nog maar eens gebeld met Divoza. Stuur maar op zeiden ze. Nogmaals gevraagd of langskomen ook mogelijk is. Dit was mogelijk. Mevrouw1 van de klantenservice was zeer vriendelijk.
Dan stap je binnen en word je vriendelijk te woord gestaan, er wordt even naar boven gebeld, en de werkneemster vraagt of we even 5 minuten geduld hebben, dan komen ze na de pauze naar beneden. Prima, geen probleem.
30 minuten later komt mevrouw de 'chef' van de vorige keer aangelopen: 'zijn jullie er alweer met die deken?' Waarop ze wegloopt en haar telefoon pakt.
Zonder aarzelen pakken ook wij de telefoon en bellen wij naar 'boven' (klantenservice zit ook in Leek). Wat er vervolgens gebeurt... mevrouw2 van de klantenservice: 'Nee hoor mevrouw wij waren sowieso niet van plan om naar beneden te komen, en daarnaast heb ik de foto's bekeken. Maar ja ik kan mijn collega's niet afvallen'.
Mag ik dit interpreteren als: 'Sorry mevrouw ik ben het met u eens maar mijn chef heeft me onder de duim en ik durf geen weerwoord te geven'.
Pff vreselijk frustrerend dit.
Ik heb dit merk dekens al jaren naar volle tevredenheid. Zijn super sterk en gaan lang mee. Maar dit slaat voor mij echt alles..
Wat vinden jullie en wat zouden jullie mij adviseren in dit geval?