Opfok gezocht merrieveulen omg. NH/Ut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parapluutje
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-07-17

Opfok gezocht merrieveulen omg. NH/Ut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 08:36

Goedemorgen iedereen,

Ik ben op zoek naar goed opfokadres voor een merrieveulen in de omgeving Noord-Holland/Utrecht. Mocht iemand iets weten wat afwijkt van deze regio's dan hoor ik het ook graag, gelieve dan wel op max +- 30min afstand (auto) vanaf Utrecht.

Ik zoek een kleinschalige opfok. Zomers goed land, goed afgerasterd. Swinters mogelijkheid tot dagelijkse uitloop. Goed hooi/brokken en toezicht. Mogelijkheid om hoefsmid te laten komen. Kortom, een fijne en vooral veilige plek om een jong paard op te laten groeien.

Ik ben mij er van bewust dat sommige adressen al vol zitten. Mocht iemand een goede plek weten, dan hoor ik het graag :)
Laatst bijgewerkt door parapluutje op 22-07-17 09:04, in het totaal 2 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Opfok gezocht merrieveulen omgv. NH/Ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:46

Breukelenhof zit waarschijnlijk al vol, maar kan je even naar bellen om te checken.

parapluutje
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 09:03

Breukelenhof heb ik vorige week gebeld, ze zitten inderdaad vol. Sta op de wachtlijst maar er zijn nog 3 wachtende voor mij dus ik moet op zoek naar een ander alternatief.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:25


AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Opfok gezocht merrieveulen omg. NH/Ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:31

Veldhuisen in Nigtevecht? Mijn veulen heeft daar 1,5 jaar prima gestaan, wel een beetje rot weggegaan maar daar konden zij vrij weinig aan doen
Voldoet verder wel aan je wensen

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Opfok gezocht merrieveulen omg. NH/Ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:19

Veldhuisen kan ik je ook aanraden. Ik sta er zelf al 4 jaar.
Kom gerust kijken

parapluutje
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 00:01

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb een geschikte opfok gevonden die aan bijna alle eisen voldoet. Het is alleen ietsje verder dan de zoekstraal die ik van tevoren had ingesteld, maar als de opfok goed is dan rij je er maar een kwartiertje langer heen, toch?

Deze opfok heeft ook in de winter dagelijkse uitloop. Veel toezicht, hooi van eigen land, genoeg en goed land, nette stallen en kleine groepen. Het is in Bemmel (Gld). Ik ben enthousiast!