Ervaringen equitom paardenkliniek?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Ervaringen equitom paardenkliniek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 17:15

Mijn pony kampt al veel te lang met problemen waar de gemiddelde dierenarts niets mee kan. Nu er genoeg is gespaard gaat het gebeuren, we gaan naar de kliniek en ik wil hem onderzocht hebben tot er duidelijkheid is.

Maarja naar wie ga je toe. Tot nu toe springt equitom er voor mij uit maar helaas zijn er weinig recente ervaringen te vinden met de kliniek en zijn artsen.

Bij mijn pony gaat het om maag darm problemen.

Ik zou dus graag jullie ervaringen willen horen omtrent equitom.

HindaFree

Re: Ervaringen equitom paardenkliniek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:03

Niet uit de eerste hand en niet van afgelopen jaar maar mijn vriendin is erg tevreden over hun!

In dit geval ging het om een knie. Artsen hadden het opgegeven maar paardlief loopt inmiddels gewoon weer lekker recreatief zijn rondje.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 20:44

HindaFree schreef:
Niet uit de eerste hand en niet van afgelopen jaar maar mijn vriendin is erg tevreden over hun!

In dit geval ging het om een knie. Artsen hadden het opgegeven maar paardlief loopt inmiddels gewoon weer lekker recreatief zijn rondje.

Wat fijn dat ze het paard daar wel hebben kunnen helpen! En goed om te horen dat de baasjes zo tevreden waren.

Het hoeven ook geen ervaringen te zijn van afgelopen jaar maar ik vind vooral topics uit 2005 enzo, dat is natuurlijk wel heel oud.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:54

Hier goeie ervaring. Man met veel kennis ( een van de beste van Europa vind ik). Ook het team erom heen is goed, heel aardig en houden je goed op de hoogte. Ook eerlijk met de kansen over je paard. Ondanks dat ze heel druk zijn nemen ze wel de tijd voor je. Ons paard heeft er twee weken gestaan, ondanks dat het twee dagen aan reistijd was( heen en terug), was dat het zeker waard.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 22:37

luffwinny schreef:
Hier goeie ervaring. Man met veel kennis ( een van de beste van Europa vind ik). Ook het team erom heen is goed, heel aardig en houden je goed op de hoogte. Ook eerlijk met de kansen over je paard. Ondanks dat ze heel druk zijn nemen ze wel de tijd voor je. Ons paard heeft er twee weken gestaan, ondanks dat het twee dagen aan reistijd was( heen en terug), was dat het zeker waard.

Wauw jullie zijn echt van ver gekomen voor hem dan joh! Voor ons het gelukkig maar anderhalf uur enkele reis.

Eerlijkheid, kennis en vriendelijk personeel dat klinkt mij als muziek in de oren.

Ik denk dat ik van het weekend eens een mail op zal stellen om naar Equitom te sturen. :j

Iemand misschien nog enig idee hoe Equitom qua kosten zit in verhouding tot bijvoorbeeld Utrecht of Lingehoeve? Er word natuurlijk niets bespaard op de zorg van mijn pony maar ik vroeg het wel af.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:52

Kwa kosten is die iets duurder, maar ook niet overdreven veel verschil,wel even opletten dat er overal btw bij komt. Wij hebben vooraf wel gevraagd naar ongeveer de kosten, dan weet je een beetje waar je aan moet denken. Je kan prima een prijsopgave vragen wat ze ongeveer denken . Ze komen uit heel Europa naar hem toe dus dat zegt ook wel genoeg.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:43

Staat inderdaad heel goed bekend vooral op chirurgisch/orthopedisch gebied dacht ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:00

Dat is toch wel een van de beste klinieken, zo niet de beste. Zou er zeker heen gaan met je paardje als ik jou was. Je kan wel eerst iets anders kiezen en dan weer twijfelen, of weer naar een ander, maar dat kost je net zoveel als in 1 keer direct naar hun.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 16:47

superpony schreef:
Dat is toch wel een van de beste klinieken, zo niet de beste. Zou er zeker heen gaan met je paardje als ik jou was. Je kan wel eerst iets anders kiezen en dan weer twijfelen, of weer naar een ander, maar dat kost je net zoveel als in 1 keer direct naar hun.

Wat je zegt is zeker waar. We zijn ondertussen al 9 dierenartsen verder en een kleine 2000 euro armer zonder enig resultaat. Daarom nu eindelijk de keuze gemaakt het echt goed aan te pakken.

Jullie berichten zijn erg bemoedigend :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:54

Dat is zo hoor. Voor ons is het wat ver en je hoopt dat de gewone veearts in de buurt je bij normale dingen ook kan helpen, maar wij zijn ook wel een paar keer veel geld kwijt geweest voor niks. Dan was ik liever in 1 rechte weg naar hun gereden. Maar dat moet wel kunnen zo een lange rit.

Succes. Je weet daarna iig dat je het hebt geprobeerd!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:58

heb in bodegraven wel goede ervaring, ook op maag, darm gebied.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:59

Hier ook een zeer tevreden klant na meerdere ervaringen met gewrichtsklachten van paarden! Mijn ervaring is dat Tom meestal in één oogopslag ziet waar het probleem zich bevindt waar andere dierenartsen in eerste instantie de onregelmatigheid niet eens zien..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:10

Wispeltuur schreef:
HindaFree schreef:

Wat fijn dat ze het paard daar wel hebben kunnen helpen! En goed om te horen dat de baasjes zo tevreden waren.

Het hoeven ook geen ervaringen te zijn van afgelopen jaar maar ik vind vooral topics uit 2005 enzo, dat is natuurlijk wel heel oud.

Equitom is een van de beste klinieken van europa, misschien wel de beste. Heb je facebook? Daarop kan je bergen ervaringen lezen: https://www.facebook.com/pg/Equitom/rev ... e_internal
Voor ons is dit maar eventjes rijden, half uurtje denk ik. Zelf ben ik er nog niet geweest maar onze paarden lang geleden wel (eentje in prikkeldraad gelopen, eentje voor RX -toen was dat nog niet zo mobiel als nu).
Van kennisen ken ik vooral ervaringen over operaties/opnames voor zware koliek. Deze paarden lopen nu allemaal terug in de sport en de mensen zijn super tevreden over hem.
Pas nog heel goed onze buurman verder geholpen daar. Helaas is zijn paard wel daar overleden, maar na autopsie bleek dat er geen redden meer aan was. Ze waren super vriendelijk naar hem en gaven hem ook alle tijd voor afscheid, plus hij weet perfect wat er eigenlijk aan de hand was.
Als je tegen bloederige foto's kan raad ik je ook zeker zijn fotoalbums aan op facebook, daar zie je de wonderen die hij verricht. (Beetje gruwelijk wel, maar ik vind het knap om te zien hoe ze dit allemaal oplossen). Denk aan paard met stuk omheining door de nek, opgeblazen paard door gat in de luchtpijp, spiezen van hout die overal doorheen gaan)
Op nieuwspagina's kom je hem ook erg veel tegen met enkel positieve berichten bij. Zo bijvoorbeeld ook heel wat paarden die slachtoffer werden van 'de paardenbeul' (onderandere het veulentje) wat hij weer netjes heeft kunnen oplossen.