Onmogelijke zoektocht, wie weet die ene stal te vinden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda09

Onmogelijke zoektocht, wie weet die ene stal te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 12:49

Daar ik opzoek ben naar datgene dat onmogelijk lijkt een oproep hier op bokt.

Ik ben in eerste instantie op zoek naar een opfok voor een hengst veulen, het liefst in een straal van 50km om Nieuwveen heen.
Indien de stal heel fijn is dan mag het ook verder zijn.

Zomers 24/7 buiten maar wel met de mogelijkheid om te schuilen bij heel warm weer of zware buien.
Speelmaatjes rond de zelfde leeftijd (geboren in 2017)
Het zou mooi zijn als er ook wat oudere paarden lopen voor de opvoeding maar dit is een pre en niet een harde eis.
Je moet bij het paard mogen komen en hem af en toe eens even kunnen borstelen etc.
Voldoende beschikking over gras en indien te weinig gras bijgevoerd met ruwvoer.
In de winter voldoende beweging! Ik vind het geen probleem als ze 's nachts loopstallen in gaan, maar overdag moeten ze wel de hele dag kunnen bewegen.
In de zomer onder de 100 euro en winter max 130.

Dit zou nog wel prima te vinden moeten zijn, maar dan datgene dat onmogelijk lijkt.

Gezocht Paddock Paradise, of in ieder geval 24/7 buiten met voldoende ruimte en schuilmogelijkheden voor een hengst!
En daar gaat het mis, dus wie weet die ene niet te vinden locatie waar een hengst welkom zou zijn?
Het zou zijn voor over 2-3 jaar na de opfok, eerder is ook mogelijk maar dan zou het fijn zijn dat er wel speelmaatjes aanwezig zijn rond de zelfde leeftijd.

Hij is nu nog jong maar is wel de bedoeling dat hij hengst blijft indien hij zich netjes blijft gedragen.
Onze ruin staat al op een paddock paradise maar hier is helaas geen mogelijkheid om een hengst te plaatsen i.v.m. een gemengde groep, bij een geschikte locatie zouden we dan ook met 2 willen komen. 1 ruin en 1 hengst. Stokmaat 1.53 en een verwachte stokmaat van 1.55-1.60
En dan het liefst een groep waar niet alleen maar koudbloeden staan, dit omdat ik heb gemerkt dat koudbloeden en volbloeden prima door een deur kunnen, maar ze beter maatjes worden met andere hoger in het bloed staande paarden/pony's.

De afstand zou max 50km zijn om Nieuwveen heen, maar omdat deze zoektocht onmogelijk lijkt zijn wij ook bereidt verder te reizen. Dan zouden wij het wel fijn vinden als er in de directe omgeving uitrij mogelijkheden zijn.

Op het moment zijn wij nog in een onderzoeksfase en heel benieuwd naar de mogelijkheden.
Onze ruin hebben wij ook ruim 3 jaar als hengst gestald en ik weet inmiddels hoe lastig dit is om te vinden. En dat was zelf nog gewone stalling.
Ze zijn of niet welkom of komen weinig buiten zonder contact met andere paarden.

Heel graag hoor ik waar wij terecht zouden kunnen!

suikermeisje

Re: Onmogelijke zoektocht, wie weet die ene stal te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:59

Ik vind dat je een behoorlijke eisenlijst hebt.

Opfokadressen zijn vaak al duurder dan wat jij wil, maar dan zonder de hele dag buiten in de winter en per se schuilmogelijkheden. Voor jouw prijs hebben wij in Friesland een jaarling lopen. Maar daar hebben ze een stuk meer ruimte dan in de randstad.

Ook vrees ik dat je voor een hengst miet snel een paddock Paradise gaat vinden. Ik zou als paardeneigenaar van 2 ruinen niet vrolijk worden als er een hengst tussen komt.

Succes met je zoektocht in ieder geval.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:07

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met een dienst (stalling) verplaats ik je topic naar [ED] Ervaringen en diensten.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:09

Voor die prijs had ik een veulen lopen bij stal Equus in Zwolle. Voldoet aan al jouw eisen qua opfok.
Ik denk ook dat je geen PP gaat vinden voor een hengst, heb ik destijds ook geprobeerd zonder resultaat.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:12

Ik zou het bij de onderzoeksfase houden..zeker voor dat geld! Sommige zaken zijn compleet onrieel en dit is er 1 van!!
Suc6!

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:52

De prijs vind ik zelf prima haalbaar daar ik al meerdere stallen heb gezien die gewoon in deze prijsklasse vallen kwa opfok. Ik heb de prijs dan ook gebaseerd op die stallen.
De stallen zijn alleen verder weg.

Maar zoals ik al zei is dat niet erg mits ze goed zijn.

Ik ben benieuwd of ik er eentje gemist heb die dichterbij ligt.
Niet iedereen adverteert online en zijn daardoor soms lastig te vinden.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:55

Kwa paddock paradise weet ik dat het een bijna onmogelijke zoektocht is.
Maar wie weet vind ik net die ene speld in de hooiberg.

Mijn ruin heeft als hengst zijnde wel altijd in een groep kunnen lopen op het land, alleen dan in de winter op stal met enkele uurtjes buiten. En dat heb ik nu liever niet meer.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:56

ClauH schreef:
Voor die prijs had ik een veulen lopen bij stal Equus in Zwolle. Voldoet aan al jouw eisen qua opfok.
Ik denk ook dat je geen PP gaat vinden voor een hengst, heb ik destijds ook geprobeerd zonder resultaat.

Dank je wel, zal de stal eens opzoeken!