Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 21:09

Hoi hoi

Zijn er bokkers die ervaring hebben met de verkoop van hun paard aan de politie?

Ons paard staat te koop en nu heeft iemand van de bereden politie belangstelling getoond, we voelden ons in eerste instantie best vereerd.
Maar eenmaal weer met de voetjes op aarde, geef je je paard 2 weken op proef?? Dilemma, dilemma.

Ons paard is 2 weken geleden helemaal klinisch en rontgenologisch goed gekeurd met 1tjes op de foto's.

Nu weten wij natuurlijk niet wat ze precies gaan doen met hem in die 2 weken proef. Na die 2 weken zal hij opnieuw door hen gekeurd gaan worden.
Daar zit hem voor ons de kneep, straks gaan ze het uiterste van hem vragen en is hij na 2 weken niet goed (meer) en krijgen wij een afgekeurd paard terug!

Ben ik nu te zwart gallig? Zijn er mensen hier met ervaring daarmee?
Ik hoor ze graag!

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:15

Ik zou me daar bij de politie geen zorgen om maken eigenlijk.
En anders stel je een contract op?

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:18

Er is een serie geweest die misschien is terug te vinden over het hele traject.

Ik denk dat je het nu te zwart ziet ;)
Ze gaan rustig kijken wat het paard wel of niet kan.

En anders even aan ze vragen wat het precies inhoud.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:25

Ze testen voornamelijk de reacties op alles denk ik. Ze gaan m niet leren piafferen op die twee weken ;)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 21:28

Oakland1990 schreef:
Ze testen voornamelijk de reacties op alles denk ik. Ze gaan m niet leren piafferen op die twee weken ;)


Hahahahah ik heb nog nooit een politiepaard zien piafferen en daar komt bij dat kan hij ook al :+


Ze komen inderdaad met een contract, maar goed er is op dit moment best wat belanstelling voor hem en er staan al mensen gepland die komen kijken. Dat eerst maar even afwachten

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:31

Ik denk dat ze die extra keuring weer doen om achteraf gezeik te voorkomen.

Ze zullen inderdaad kijken of hij aanleg heeft maar hem echt niet weet ik wat laten doen.
Maar stel ze besluiten dat hij niet is wat ze zoeken.
Ze brengen hem terug en volgens hun in precies de gezondheid dat hij gekomen is.
Maar jij zegt een paar dagen later hij is kreupel, dan word het een heel gevecht waar het aan ligt.
Het uitproberen, of heeft hij net die dag bij jou in de wei wat raars gedaan.

Dus geen gezever , paard keuren.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:21

Inmiddels uitgebreid contact gehad met de politie dame in kwestie. Ons paardenhart is al gerustgesteld

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Ervaring verkoop paard aan bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:24

Lijkt mij een hele eer denk als ze intresse tonen en zelf weet je natuurlijk het beste of je paard er geschikt voor zou wezen of niet van een verre kennis bij de politie te paard krijg ik altijd het idee dat het daar top voor mekaar is dus ik zou het een kans geven

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:48

Onlangs was eigenaresse van ons oude paard ook benaderd door hen. Wij voelden ons ook super vereerd :)!
Wat wij eruit begrepen hadden, is dat ze (als je paard hen aanstaat tijdens de bezichtiging) dat ze hem meteen meenemen en dag erna meteen laten keuren.
Is ie goed dan blijft ie idd 2 weken op proef, komtbie hun keuring niet door dan brengen ze hem meteen weer terug.
Volgens mij zou het een goed huis zijn voor een paard met veel aandacht, kunde in huis en afwisselend werk & omgeving!!

Dus trek je vlaggen, zeilen en paraplus masr uit de kast!!