kosten dierenarts, tandarts omgeving rdam/ hoeksche waard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CadyXx

kosten dierenarts, tandarts omgeving rdam/ hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 14:27

Hallo..,

Na nu als sinds kleins af aan met paarden bezig te zijn en een verzorgpony voor een langere periode te hebben gehad heb ik besloten om toch een paardje zelf aan te gaan schaffen. Maar aangezien je toch allemaal van die verhalen boord over onverwachts hoge kosten van een dierenarts en tandarts wil ik een beetje rondvragen naar de jaarlijkse kosten die jullie hebben aan deze diensten.

Welke kosten hebben jullie aan de dierenarts voor jaarlijkse vaccinaties en controles? Wat zijn jullie kwijt aan het bijvijlen en nakijken van de tanden van jullie paarden? omgeving rotterdam/ hoeksche waard/ barendrecht.

groetjes Shannon

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:24

Ik houd altijd rekening met zo'n 600 euro per jaar :)

Zelf laat ik zoveel mogelijk Rob Heijmans van kliniek Landhorst komen, maar die is alleen op maandag hier in de regio. Als het meer spoed heeft laat ik kliniek Ridderkerk komen en dan is de rekening vaak een stuk hoger.

Edit; ik zie dat je 16 bent..... mijn tip; ga studeren, geniet van bijrijdpaarden, ga lekker op jezelf en kijk dan of je financieel de ruimte hebt voor een paard. Want een paard is duur in onderhoud (gemiddeld 500 euro per maand op jaarbasis) en later verkopen wil je niet.

Daihyo

Re: kosten dierenarts, tandarts omgeving rdam/ hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:34

Zolang je paard niets mankeert vallen die kosten wel mee.
Bij mij hoeft de hoefsmid momenteel maar eens in de 4 maanden te komen om te bekappen. Dat kost me dus 100 euro per jaar. Maar rondom op ijzers elke 8 weken is een stuk duurder. Enten incl voorrij kosten zit tussen de 75 en 100 bij Ridderkerk. Tandarts is ook wisselend. Tussen de 50 en 100, hangt er vanaf of er gecombineerd kan worden in de regio.
Stalling en alles er omheen is een stuk duurder. Die 500 euro per maand is een goede richtlijn. En daarnaast nog sparen, want stel dat je paard ineens wat mankeert, dan valt de dierenarts een stuk hoger uit :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:30

Enten bij kliniek Landhorst kost 27,50 euro incl voorrijkosten en visite. Kan dus enorm schelen :)

Rondom ijzers elke 8 weken ligt rond de 110 euro per keer. Dus zo'n 700 a 800 per jaar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:25

Ridderkerk is duur :j
Die komen hier ook niet meer enten, aangezien ik bij een dierenarts op stal sta :D
Maar die luxe heeft niet iedereen.
Oh en ontworming komt er natuurlijk ook nog bij.

CadyXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 23:37

Ja dat was ook wat ik ongeveer in gedachte had. Heel erg bedankt voor de info XX

CadyXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 23:40

De hoefsmidt is gelukkig iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken en de stalling is voor mij ook al bekend. Die valt gelukkig kwa prijs heel erg mee.. das 200 euro per maand incl stro en voer. Dus voor mij is het vooral op de hoefsmid en tandarts XX

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:52

PartoutZ schreef:
Edit; ik zie dat je 16 bent..... mijn tip; ga studeren, geniet van bijrijdpaarden, ga lekker op jezelf en kijk dan of je financieel de ruimte hebt voor een paard. Want een paard is duur in onderhoud (gemiddeld 500 euro per maand op jaarbasis) en later verkopen wil je niet.

In mijn ogen het allerbeste advies. Ook ik dacht met mijn paard wel goedkoper uit te kunnen zijn, maar 450-500 euro per maand kom ik toch wel.