Pensioenstal gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Pensioenstal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:55

Momenteel ben ik druk aan het zoeken naar een pensioen stal voor mijn 26-jarige ruin. Op het moment sta ik op een pension stal maar dit wordt mij nogal te duur, ivm alle faciliteiten die er zijn waar ik totaal geen gebruik van maak...

Dus wie kent er een goeie en is prijs technisch ook wel interessant? Het hoeft helemaal niet in de buurt te zijn, mag verder weg, vooral gezien omdat ik qua prijs wat lager wil zitten. Wie heeft opties en prijzen voor me?

bruintje123

Re: Pensioenstal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:00

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 12:04

Die onderste heb ik inderdaad een bericht gestuurd, de bovenste ga ik even bekijken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:05

Ik weet niet aan wat voor prijzen je zo'n beetje denkt maar ik kan je dit adres aanbevelen.
https://www.devrijhoeve.nl/#rusthuis

Je betaalt nog wel € 195, maar dat is een all-in tarief voor dagelijkse verzorging, bekappen, ontwormen en inenten. Veearts, speciaal beslag of tandarts worden apart in rekening gebracht.
Zeker als je zelf niet vaak kunt gaan kijken, is een goed en betrouwbaar adres van belang.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:10

Wat zijn je kosten nu?

Voor mij loont het niet om mijn pensionada op een "ruststal" te zetten. Die zijn even duur, of nog duurder dan mijn huidige stal.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:18

Ooit een paard naar het paardenrusthuis gebracht.
Echt een mooie locatie en de eigenaar heeft heel veel voor de paarden over.
Het paard dat ik bracht stond toen op de individuele stalling en was dacht ik rond de €200,- kwijt incl hoefsmid, wormkuren etc.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:35

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 12:49

Ik betaal nu €200. Ik zou het graag willen reduceren tot €150. Het hoeft misschien dan niet per se een pensioen te zijn. Hij moet gewoon sowieso de hele dag buiten buiten staan, en hij kan of 's nachts op stal of 's nachts buiten met een schuilstal, hij is beide gewend. En ik merk dat dat nog best moeilijk is, vandaar dat ik ook verder weg geen probleem vind. Advertenties op marktplaats zijn ook maar beperkt, dus ik heb in mijn kennissenkring berichten rondgestuurd of die wat weten en hier een oproep. Je weet nooit of iemand zelf een stal heeft en mij een plek kan bieden, of dat iemand natuurljk iets weet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:05

Een echte pensioenstal zal niet snel veel goedkoper worden.
Bij senioren is er vaak meer werk aan verzorging en man-uren zijn relatief duur tov faciliteiten.
Zeker als je verder weg gaat zitten van je woonadres, zal de pensioenstal de dagelijkse zorg en controle van je senior uit handen nemen. Plus dat daar vaak een individueel voerbeleid naar de behoefte van je paard bij komt kijken. Nu misschien nog niet, maar op termijn wel.

Laat ik het zo zeggen, ik sta op een doe-het-zelf stal, maar mijn senior van 29 is duurder in onderhoud dan mijn 7jarige.
Als ik dit zou moeten uitbesteden, zou ik het dus niet gek vinden als ik voor de senior meer geld kwijt ga zijn dan voor het jonkie.

En ik red het voor de senior ook echt niet met 150,- dat eet hij in de winter alleen al op per maand.
Plus de weide huur en dan de verzorging nog.
Toen hij 26 was redde ik dat nog wel, maar inmiddels is zijn gebit dusdanig achteruit dat hij echt aanvullend en vervangend voer voor ruwvoer moet hebben, zeker in de winter als er geen gras is.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:11

Ik heb je een pb gestuurd! :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:49

In Amerongen bij de dijkhoeve betaal je daar dacht ik 125 euro voor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:51

Marije_jiplover schreef:
Een echte pensioenstal zal niet snel veel goedkoper worden.
Bij senioren is er vaak meer werk aan verzorging en man-uren zijn relatief duur tov faciliteiten.
Zeker als je verder weg gaat zitten van je woonadres, zal de pensioenstal de dagelijkse zorg en controle van je senior uit handen nemen. Plus dat daar vaak een individueel voerbeleid naar de behoefte van je paard bij komt kijken. Nu misschien nog niet, maar op termijn wel.

Vraag goed na wat er bij de prijs in zit, zodat je niet voor verrassingen achteraf komt te staan.
Goedkoper zal je misschien ook wel vinden, maar als je er zelf niet vaak heen kunt is het vooral belangrijk een betrouwbaar adres te vinden.
Ik heb ervaringen gehoord uit de eerste hand, waarbij de inkomsten belangrijker waren dan een paardwaardig leven. Kort gezegd werd de eigenaresse niet op de hoogte gebracht dat het paard kreupelde.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 14:25

Het is dus inderdaad de bedoeling ook een betrouwbaar adresje te vinden. Het liefst ga ik dan nog 2x per maand langs. Bij pensioen stallen zit wel vaak bekapping/ontworming bij de prijs. Volgende week ga ik bij een stal kijken en heb hier via pb een aanbod gehad dus het is al iets!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:59

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:56

Er loopt hier een topic over Paardenrusthuis van der Kruis http://www.hetpaardenrusthuis.nl/ , je kan dat topic eens doorlezen.
Verder heb ik een keer een paard naar Paardenrusthuis Oost in Spanga gebracht, daar zag het er ook netjes uit vond ik. Die was voor zover ik weet niet duur.

Inderdaad goed informeren wat er allemaal bij zit en hoe vaak de smid komt, er wordt ontwormd etc...

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:06

Stal Yn it span in Eastermar (Friesland)top adres.