Ik ben op zoek naar een goede hoefsmid Die ervaring heeft met hoefbevangen paarden te bekappen Over mijn huidige smid ben ik niet tevreden We hadden altijd een zeer goede hoefsmid maar die komt helaas niet meer .omdat onze haflinger een aantal keer gedaan is door de smid van de staleigenaar Dit was door omstandigheden dit heb ik hem ook uitgelegd en hij zegt geen tijd te hebben .maar daar geloof ik niks van ik krijg het vermoeden dat hij een beetje beledigd is Dus dan maar zoekende naar een andere goede smid Wie weet een goede smid regio Rotterdam ?
Hoi hoi, ik woon zelf ook in de omgeving van Rotterdam en heb sinds kort een nieuwe hoefsmid waar ik helemaal fan van ben, nl Hoefsmederij Burgmans (https://www.facebook.com/HoefsmederijBu ... ?pnref=lhc). Mijn jonge merrie is nogal wat onwennig met voetjes geven en protesteert snel in de vorm van trappen en steigeren. Robert is zeer rustig en zal je paard (in tegenstelling tot andere hoefsmeden) nooit een klap verkopen. Hij besteed veel aandacht aan de stand van je paard zijn hoeven en de manier waarop je paard zichzelf ondersteund in stilstand en in beweging. Hij geeft daarbij ook een uitleg over hoe de hoeven en benen van je paard werken en gebouwd zijn. Hij weet veel van hoefproblemen af en daarbij de juiste manier van bekappen. Ben super blij met hem en ik raad hem dan ook zeker aan.
Babyyentje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 18:40
janouk schreef:
In mijn ogen zijn de gebroeders Van Nassau bij kliniek Visdonk Roosendaal de meest ervaren hoefsmeden voor hoefbevangen paarden.
Nee, je moet met de trailer naar hun toe. Ik heb jaren iedere 10 weken met mijn ex hoefbevangen paard voor nieuwe ijzers naar hun toe gereden vanaf Schiphol. Ze hebben ze zoveel kennis en ervaring. Voor mij was het de moeite waard
Ik heb al jaren Onno Grund als hoefsmid. Zeer tevreden over. 1 van de weinigen ook nog die zo goed als altijd op tijd is. ( in al die jaren 1x te laat wegens file door een eerder ongeval)
Colga
Geplaatst: 03-07-17 10:27
Ook ik ben al jaren een tevreden klant van Robert Burgmans. Mijn paard is tweemaal bevangen geweest en mede door hem loopt hij nog!
Toen ik nog in Voorschoten stond kwam Rico Plug bij mij. Ik was altijd erg tevreden over hem! Hij beslaat wel warm. Dus ik weet niet of je voorkeur naar warm of koud beslag uit gaat. Hij woont in Wateringen. Misschien kan je hem eens vragen of hij ook bereid is om naar Rotterdam te komen?