Hoi Laurie, leuk dat paarden je interesse hebben

Ik zit ook op het MBO 4, en een vriend van mij doet de opleiding paardenhouderij in Nijmegen op het Helicon.
Er zijn helaas weinig opleiding mbt paarden de enigste opleiding die echt specifiek gericht is naar paarden is Paardenhouderij-en sport. Er zijn niet veel scholen die deze opleiding bieden en daarnaast is dit een opleiding waarbij het hebben van een (verzorg)paard je echt een groot voordeel bied. Je moet een stage zien te vinden die erbij past en er is niet erg veel werk in deze sector tenzij je echt genoeg contacten hebt.
Die vriend van mij vertelde me dat hij er ook veel over andere dieren moest leren, ik denk dat jou dat niet zoveel uitmaakt gezien je huidige opleiding.

Het bestaat dus, het is zeer beperkt en het is niet zomaar een opleiding. Hiermee wil ik je niet weerhouden van deze opleiding, want het leek mij ook echt fantastisch. Maar ik had destijds ook
geen paarden meer en weinig contacten in de paardenwereld en dat is wel een obstakel voor als je deze opleiding wilt gaan doen.
Je kan contact opnemen met een school die deze opleiding aanbied om meer info te krijgen.

Hopelijk heb je hier wat aan