Goede degelijke omheining van schrik draad of koord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Goede degelijke omheining van schrik draad of koord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 23:08

Ik wist niet zo goed in welke categorie het thuis hoorde dus hoop dat het goed staat.

Het is nu al de zoveelste keer dat ik in het donker op stal kom. En er weer een of meerdere palen door midden zijn gebroken of een draad wat los getrokken is. Dat ik het nu wel echt ontzettend zat ben en nu een degelijke goede omheining wil hebben wat er ook nog eens netjes uitziet.

Ik huur een ontzettend fijn stuk. Rondom is het omheind met heras hekwerk. En de weides zijn nu omheind met palen en schrikdraad.
Dit is 2 jaar geleden netjes weg gezet. Helaas is het er regelmatig weer uitgehaald omdat de weides geinjecteerd moesten worden. De boer vond het handiger als dan alle palen er uit waren.
En toen kwamen de problemen. Ik heb helaas niemand meer die mij kan helpen met de omheining netjes weer terug zetten en alles aansluiten.
En heb dit zelf moeten doen. Helaas heb ik niet de kunde en het materiaal om dit goed te doen. En sta ik dus regelmatig weer een paal te vervangen of een draad opnieuw te spannen.

Ik ben dit zo zat. Dat ik het nu in een keer goed wil laten doen.

Maar waar vind ik iemand die netjes alle palen op gelijke hoogte en afstand en stevig in de grond kan zetten. Lint of koord kan spannen en de stroomklok goed kan aansluiten dat er echt overal een flinke klap op staat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:01

Heb je er al informatie over opgezocht? Want het is echt heel makkelijk.
Je zit voor mij veel te ver weg. Jammer, anders had ik het graag uit komen leggen.

felicity

Re: Goede degelijke omheining van schrik draad of koord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:04

Probleem is dat ik niet het materiaal heb en de mankracht.
Ik sta nu zelf steeds palen te vervangen. Maar krijg ze niet netjes en goed stevig in de grond.

En het blijft een ergernis. Het ziet er lelijk uit doordat alles schots en scheef staat. En ik blijf maar aanklooien met de stroomklok aansluiten. De klok geeft geen storing maar ergens loopt de stroom weg.
Maar dat kan ook komen door dat er draad hangt wat al jaren uit is en een aan elkaar geknoopt zooitje is.

Met andere woorden. Ik wil alles eruit trekken en door iemand terug laten zetten die er kunde en kennis van heeft. Dat er overal goed stroom opstaat en alles er gewoon netjes en strak uitziet.

Nu kan ik wel bedrijven vinden die omheiningen zetten maar dat is allemaal hekwerk. Of ik kijk niet goed genoeg.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:12

Goedkoopste is grondboor op benzine kopen, touw spannen en dan de palen weer in de grond zetten op 1 nette lijn. Even nakloppen met een moker en huppakee klaar. Nieuw lint spannen met goede geleiders en je kan er weer tegenaan totdat je de palen weer uit de grond moet hebben.

Of misschien wil de boer je wel een x helpen door met de tractor alle palen in de grond te duwen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 11:00

Een grondboor is aanwezig. Het probleem is dat ik niet de kracht heb om het te doen dus gaten boren en die palen erin slaan.
En ik dus ook niemand heb die er mee kan helpen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:07

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:16

felicity schreef:
Ik wist niet zo goed in welke categorie het thuis hoorde dus hoop dat het goed staat.

Het is nu al de zoveelste keer dat ik in het donker op stal kom. En er weer een of meerdere palen door midden zijn gebroken of een draad wat los getrokken is. Dat ik het nu wel echt ontzettend zat ben en nu een degelijke goede omheining wil hebben wat er ook nog eens netjes uitziet.

Ik huur een ontzettend fijn stuk. Rondom is het omheind met heras hekwerk. En de weides zijn nu omheind met palen en schrikdraad.
Dit is 2 jaar geleden netjes weg gezet. Helaas is het er regelmatig weer uitgehaald omdat de weides geinjecteerd moesten worden. De boer vond het handiger als dan alle palen er uit waren.
En toen kwamen de problemen. Ik heb helaas niemand meer die mij kan helpen met de omheining netjes weer terug zetten en alles aansluiten.

En heb dit zelf moeten doen. Helaas heb ik niet de kunde en het materiaal om dit goed te doen. En sta ik dus regelmatig weer een paal te vervangen of een draad opnieuw te spannen.

Ik ben dit zo zat. Dat ik het nu in een keer goed wil laten doen.

Maar waar vind ik iemand die netjes alle palen op gelijke hoogte en afstand en stevig in de grond kan zetten. Lint of koord kan spannen en de stroomklok goed kan aansluiten dat er echt overal een flinke klap op staat.

Maar hoe zit het met het dikgedrukte stukje? Je wil het nu weer mooi laten plaatsen, maar moet het dan niet weer om de haverklap er allemaal uit omdat de boer erbij wil?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 22:31

Ik had het geniale idee om zowel voor als achter in de weides een poort met handgrepen te maken. Zodat hij die open kan gooien en als nog rondjes door de hele wei kan rijden. Alleen dan om een rij palen heen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:44

felicity schreef:
Ik had het geniale idee om zowel voor als achter in de weides een poort met handgrepen te maken. Zodat hij die open kan gooien en als nog rondjes door de hele wei kan rijden. Alleen dan om een rij palen heen.

Maar heb je dit dan ook overlegd met de boer? Niet dat hij straks toch eist dat alles er weer uitgaat? Ik bedoel, dat had dan vorige keer toch net zo goed op die manier gekund (paar palen eruit, draad loshalen en de rest laten staan)?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 17:12

De laatste keer heeft hij het inderdaad zo gedaan.

Inmiddels ben ik zelf maar aan de klus gegaan. Goed en degelijk materiaal kunnen lenen. En het lukt nu ook prima zelf om de palen te zetten. (het gaat alleen niet zo snel op mijn tempo. En doe het in etappes).

Nu alleen nog even iemand die mee kan kijken naar het stroom.

Of hebben jullie goede tips? Aan het heras hekwerk loopt door kommetjes een dun stroomdraadje. Daar moeten alle andere draden op aangesloten worden. Maar hoe bevestig ik tussendraden aan een bestaand circuit? Ik heb het er nu omheen geknoopt. Maar dat geleid volgens mij voor geen meter.