Goedkoop tuig en andere spullen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loeka_Polly

Goedkoop tuig en andere spullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:41

Hallo!

Aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste echte eigen pony ophalen! *\o/*

Maar met een nieuwe pony komen ook een hoop kosten mee!

Nu was ik benieuwd naar eventuele tips voor plekken waar ik goedkoop mijn spullen vandaan kan halen, nieuw of tweedehands, dat maakt mij niet uit, als het maar te betalen is!

Wat betreft webshops ken in natuurlijk Marktplaats en de Bokt markt, ook had ik missruitersport.nl en lisaruitershop.nl al gevonden. Nu vroeg ik mij af of jullie nog webshops kennen?

Het nadeel van webshops is alleen dat deze altijd verzendkosten hebben... wil je een set peesjes kopen op marktplaats van 5 euro, moet je 7 euro verzendkosten betalen.... dan kosten ze nogsteeds 12 euro en zijn ze opeens niet zo goedkoop meer...

Vandaar dat ik me afvroeg of er ook tweedehands paarden winkels zijn? Ik ken de paardenkamp in Soest maar verder eigenlijk niks? ook winkels met nieuwe maar betaalbaardere spullen zijn welkom, daarvan ken in de Decathlon, helaas zit die niet echt bij mij in de buurt!

mijn vraag dus: goedkope of tweedehandse ruitersport zaken zowel online als in en om de provincie utrecht! Bij voorbaat dank!

(ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het meest recente topic was uit 2007 dus niet echt recent)

Shaggy09

Re: Goedkoop tuig en andere spullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:51

Divoza heeft tegenwoordig een nieuwe lijn genaamd Budget Rider, allemaal voor een heel betaalbaar prijsje :j
De paardenschuur in Amerongen is een tweedehands zaak, Miss Ruitersport in Hoevelaken.
Ik vond Agradi eigenlijk altijd een hele fijne webwinkel, de prijzen kunnen hoog maar ook echt enorm laag zijn en je hebt er geen verzendkosten :)

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:55

Lieshorses schreef:
Divoza heeft tegenwoordig een nieuwe lijn genaamd Budget Rider, allemaal voor een heel betaalbaar prijsje :j
De paardenschuur in Amerongen is een tweedehands zaak, Miss Ruitersport in Hoevelaken.
Ik vond Agradi eigenlijk altijd een hele fijne webwinkel, de prijzen kunnen hoog maar ook echt enorm laag zijn en je hebt er geen verzendkosten :)

super bedankt! ik zal eens kijken!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:27

Lieshorses schreef:

De Paardenschuur is zeker geen tweedehands zaak, maar ze hebben wel een outlet. ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:32

Jindai: Owh, google zei van wel :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:25

Een paard hebben is duur. De paardensport is heel populair en er wordt volop gemarket (bij voorbeeld door producenten die mensen wijsmaken dat paarden peesbeschermers nodig hebben ;) ). Dus ja, spullen voor je paard zijn duur.

Dat gezegd hebbende: kijk eens bij de Welkoop, bij Eemland of bij de Eppeljeck. Daar kun je betaalbare spullen vinden. Een halster hoeft geen 25 euro te kosten, je hebt ze ook van 5. Ze voldoen wel minder goed aan het modebeeld maar ze zijn wel voordeliger.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:29

Welke maat zoek je precies, ik heb in maat cob een hoop spullen die voor weinig wel weg mogen, dekjes en peesjes etc.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:39

Bij de Paardenschuur in Amerongen is 24 juni weer de jaarlijkse 2de hands paardenspullenmarkt.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:27

Super bedankt allemaal! Ik denk dat we even op die markt wachten en daar gaan kijken! Ook gaan we zondag naar de paardenkamp om nog wat spulletjes te vinden

_yvonne schreef:
Welke maat zoek je precies, ik heb in maat cob een hoop spullen die voor weinig wel weg mogen, dekjes en peesjes etc.

Het is een connemara van 144 dus die zit een beetje tussen cob en pony in, ik stuur je wel even een pb!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:29

Heb je Facebook? Kijk eens rond op diverse verkoopgroepen, en koop liever goede tweedehands spullen dan goedkope nieuwe. Dan ligt de prijs ongeveer hetzelfde maar is zoveel prettiger voor zowel jouzelf als je pony :) verder is paardrijden gewoon best duur, bezuinig niet op een goedpassend tuig. Liever op spulletjes die je niet nodig hebt.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 17:11

Eight schreef:
Heb je Facebook? Kijk eens rond op diverse verkoopgroepen, en koop liever goede tweedehands spullen dan goedkope nieuwe. Dan ligt de prijs ongeveer hetzelfde maar is zoveel prettiger voor zowel jouzelf als je pony :) verder is paardrijden gewoon best duur, bezuinig niet op een goedpassend tuig. Liever op spulletjes die je niet nodig hebt.

bedankt voor de tip! ik zal wel even op facebook kijken! het nadeel is alleen dat de verzendkosten soms zo hoog zijn, hoger dan de kosten voor de items zelf, dan is het opeens geen koopje meer! -O-

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:20

Zoeken in groepen uit je buurt :) dan kan je het eventueel ophalen