Oriënteren op volpension omg Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:54

Succes! deel je je keuze nog even met ons?

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:59

Zal ik doen! In één dag 17 stallen af, moet lukken toch? O:) (HELP _O- )

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:19

Ohh das echt veel :wow:

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:23

Wow 17 stallen op 1 dag bekijken, dat is wel heel veel ja :oo

Wist niet eens dat er zoveel stallen in het midden van het land waren waar ze toch
nog zoveel buiten komen in de winter ook :)

Hoop dat je een geschikte stal vind!

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:35

bonny123 schreef:
Stal Schaerweijde in Zeist. Voorheen White Socks. Geen site maarfacebook.
Gaan ze de hele dag naar buiten in paddock. 'S Nachts op stal. Incl mesten, voeren etc.
2x binnenbak. Grote buitenbak. Direct aan Utrechtse Heuvelrug.
Ligt naast de snelweg A28.

Wordt veel georganiseerd, oefenwedstrijden, buitenritten.

Wordt ook goed op je paard gelet. Hebben snel door als er iets met je paard is.

Goede sfeer.

Heb er met veel plezier gestaan.

Alleen zijn die paddocks ook 3 bij 4, kan ie net zo goed op stal staan. Boxen zijn daar ook echt klein.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:38

Er zijn trouwens 2 Fontaine's in de buurt. Een in de Bilt ( Zeist meer) en een in Driebergen.

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:40

Rolfje schreef:
Er zijn trouwens 2 Fontaine's in de buurt. Een in de Bilt ( Zeist meer) en een in Driebergen.


Die in Zeist (De Bilt) heeft officieel Ecurie de la Fontaine en die in Driebergen heet volgens mij gewoon Fontaine :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:57

ProudJustify schreef:
Wow 17 stallen op 1 dag bekijken, dat is wel heel veel ja :oo

Wist niet eens dat er zoveel stallen in het midden van het land waren waar ze toch
nog zoveel buiten komen in de winter ook :)

Hoop dat je een geschikte stal vind!


Nope, mijn zoekgebied is wel iets uitgebreid richting de grens van Gelderland, daar zitten er wel een aantal :)
En verder ook veel waar niet duidelijk is hoeveel ze buiten komen, en die wil ik dan sowieso in het echt zien ;) (heb helaas ervaring met een stal waar ze het ene beloven maar dat het in de praktijk toch niet gebeurd )

Wat ik vooral heel jammer vind is dat bij meerdere stallen eigen instructie niet toegestaan is, dan houdt het voor mij ook al op... Wist niet dat het zo "normaal" was dat dat niet mag...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-18 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:01

Woon zelf in Gelderland (net over de grens met Provincie Utrecht) dus
heel benieuwd waar je voor gaat kiezen :)

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:05

Ik zal jullie dinsdag op de hoogte houden! Voor nu nog veel stallen waar ik een aantal dingen wil vragen, maar niemand neemt op of belt terug _O-

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:07

Dat schiet al lekker op zo :')

Hopelijk gaat het dinsdag wat vlotter anders ga je het niet redden in 1 dag :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:09


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:47


MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:49

De website is romantischer dan de stal zelf :')

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:48

FCSA schreef:
Als je hier in de buurt zoekt, zijn dit misschien ook nog opties:

http://tencatestables.nl
http://www.stal-equilibrium.nl

Met Henschoten heb ik alleen (prima) ervaring met wedstrijden.


Bij equilibrium staan ze ook maar een paar uur buiten per dag.

17 is wel veel :+ het is heel lastig een fijne plek te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:08

MyChoice schreef:
De website is romantischer dan de stal zelf :')

Het kijken waard of helemaal niet?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:13

_Dreamer schreef:
MyChoice schreef:
De website is romantischer dan de stal zelf :')

Het kijken waard of helemaal niet?


PB

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:24

Mloes schreef:
Stal Beukenburg dan? In Groenekan. Weet niet hoe de bak is en of er springmateriaal is, maar volgens mij is dat wel volpension daar. En ook 's winters 6 of 8 uur buiten in een paddock.
Daarnaast zit ook de Fransiscushoeve, 24/7 buiten en volgens mij hoef je daar ook niks te doen. Qua bak en springmateriaal weer geen idee :D

Noordhoeve hoor ik altijd heel veel negatieve verhalen over.. Hoor te vaak exact dezelfde verhalen, zou ik niet aandurven. Voldoet verder wel aan al je eisen denk ik.. Stal Boshuis in Maartensdijk misschien nog wat? Geen idee qua vol- of halfpension, maar is volgens mij ook een wat luxere stal (dus wellicht volpension mogelijk).


Stal de Noordhoeve ben ik met gierende banden weg gegaan. Mijn merrie stond achter de strobalen, alleen en kreeg regelmatig geen ruwvoer. Ze kreeg wel een kilo biks op een dag (waar ze levensgevaarlijk van werd). Ook moesten we toen ik er stond minimaal 3x per week 7 paddocks mesten (moest 4x per dag gebeuren, vergat iemand het ging de staleigenaar mesten en dan gaf hij ze geen voer op de paddock, als hij afgeleid werd tijdens een voorronde vergat hij zo een halve stal te voeren). Ook was de bak de hele winter niet begaanbaar.

Boshuis is een doe het zelf stal. 2x per week worden de stallen uitgemest en opgestrooid en de rest moet je zelf doen. De eigenaar heeft psychische klachten en kun je weinig van verwachten (is regelmatig een tijdje opgenomen in de 2 jaar dat ik er stond).

Beide stallen is wel eigen instructie toegestaan.

Is stal Ruigenhoek in Groenekan niet iets voor je? Is veel mogelijk qua extra’s (denk aan buiten zetten, weidegang etc., kun je zo duur maken als je zelf wil)
Laatst bijgewerkt door Domino_2006 op 08-11-18 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:26

Domino_2006 schreef:
Mloes schreef:
Stal Beukenburg dan? In Groenekan. Weet niet hoe de bak is en of er springmateriaal is, maar volgens mij is dat wel volpension daar. En ook 's winters 6 of 8 uur buiten in een paddock.
Daarnaast zit ook de Fransiscushoeve, 24/7 buiten en volgens mij hoef je daar ook niks te doen. Qua bak en springmateriaal weer geen idee :D

Noordhoeve hoor ik altijd heel veel negatieve verhalen over.. Hoor te vaak exact dezelfde verhalen, zou ik niet aandurven. Voldoet verder wel aan al je eisen denk ik.. Stal Boshuis in Maartensdijk misschien nog wat? Geen idee qua vol- of halfpension, maar is volgens mij ook een wat luxere stal (dus wellicht volpension mogelijk).


Stal de Noordhoeve ben ik met gierende banden weg gegaan. Mijn merrie stond achter de strobalen, alleen en kreeg regelmatig geen ruwvoer. Ze kreeg wel een kilo biks op een dag (waar ze levensgevaarlijk van werd). Ook moesten we toen ik er stond minimaal 3x per week 7 paddocks mesten (moest 4x per dag gebeuren, vergat iemand het ging de staleigenaar mesten en dan gaf hij ze geen voer op de paddock, als hij afgeleid werd tijdens een voorronde vergat hij zo een halve stal te voeren)

Boshuis is een doe het zelf stal. 2x per week worden de stallen uitgemest en opgestrooid en de rest moet je zelf doen. De eigenaar heeft psychische klachten en kun je weinig van verwachten (is regelmatig een tijdje opgenomen in de 2 jaar dat ik ee stond).


Boshuis was inderdaad al afgevallen omdat het teveel zelf doen is voor mij, Noordhoeve hetzelfde verhaal. En ook om wat jij zegt, er staan nu 4 meiden bij ons die daar vandaan komen :)

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:27

M&M Voorthuizen op je lijstje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:27

MyChoice schreef:
M&M Voorthuizen op je lijstje?


Ja staat erop en ga ik langs!

Iemand ervaring met stal [naam], Jacobs en/of Mirko Bus? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-18 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:32

Bij ons staat er nu ook 1 die van de Noordhoeve is gevlucht.
Helaas staan ze bij ons te weinig buiten in de winter (meestal staan de mijne een uur in de molen (verdeeld over 2x) en nog op de paddock).

Is trouwens ‘t hemeltje. Moet wel zeggen dat ze op dit moment nog gewoon op de wei staan. Alleen als het echt heel erg nat is staan ze een paar dagen op winterschema. In de winter moet je wel zelf in de molen/paddock zetten, maar er is een lijst waarop je kan zien wie er al buiten zij geweest. Degene die dan nog niet geweest zijn pak je dus voor degene die al wel geweest zijn. Je kan volpension staan en halfpension, ook kun je in de zomer kiezen voor 24/7 op de wei, alleen binnen of buiten zetten door staleigenaar, binnen en buiten zetten en volpension.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:44

Bedoel je Lozeman bij Putten? Die ken ik alleen van wedstrijden. Ziet er wel keurig uit allemaal. Maar best een eindje van Utrecht af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:47

SusanH schreef:
Bedoel je [naam] bij [plaats]? Die ken ik alleen van wedstrijden. Ziet er wel keurig uit allemaal. Maar best een eindje van [plaats] af.


Ja die bedoel ik, is inderdaad 35/40 minuten voor mij, maar klinkt wel echt perfect!
Vooral omdat ik ook echt een springruiter ben, en hoop dit jaar nog ons debuut te maken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:59

Nou wedstrijden genoeg daar volgens mij. En een cross terrein :j