De Mattes pad van Katina op Equitana

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

De Mattes pad van Katina op Equitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 15:04

Ga er maar voor zitten want dit het het avontuur van de Mattes Pad die we van ruitersportzaak Katina kochten, op Equitana. Een prachtig verhaal over waar je bij sommige bedrijven blijkbaar staat als klant.

Al een tijdje wilden we zo'n mooie pad, echter op internet bestellen vonden we ivm de verschillende maten te spannend. Daarom nam dochterlief haar eigen zakgeld mee naar Equitana om daar het ding in het echt te bewonderen en indien goedgekeurd mee te nemen.
Prachtig ding, helaas was onze maat niet aanwezig daar... Gelukkig stond er in de stand van de desbetreffende ruitersportzaak, Katina, een behulpzame meneer, achternaam Mattes, die samen met ons de juiste maat zou bestellen en bovendien kregen we dan nog korting ook. We gaven meermaals zeer duidelijk aan dat we een zadel van 54 cm lang hebben, dus dat dat de lengte van het dekjes moest worden exclusief! het bontje aan de voor en achterkant. Uiteraard zou dit helemaal in orde komen, en anders mochten we hem natuurlijke terugsturen.
We betaalden aan Katina, kregen netjes een factuur waar maat M op stond, van deze maat was ons dus verzekerd dat het goed zou zijn. Tevreden gingen we naar huis, nu moesten we drie weken wachten tot de pad werd opgestuurd, deze moest speciaal gemaakt worden.

En toen kwam dan na drie weken de pad aan!
Voor alle zekerheid besloten we het ding op te meten voordat we het bij een paard in de buurt zouden laten komen.

De prachtige pad was exact 54 cm lang. Inclusief! het bontje...... -O-

Nouja foutjes kunnen gebeuren, dus zocht ik contact met Mattes, die verwezen me door naar Katina.
Oké dan zoeken we daar contact mee. Katina gaf aan uit te gaan zoeken waar de fout lag. Na een tijdje wachten kregen we dit zeer vriendelijke berichtje terug:

Hallo Ciska, die Firma Mattes nimmt das Sattelkissen leider nicht zurück. Es wurde nach deinen Angaben bemessen und extra angefertigt und du bekamst den Hinweis, daß es vom Umtausch ausgeschlossen ist. Wir können da leider auch gar nichts machen. Vielleicht möchtest du es mal bei Mattes direkt versuchen. *Knip: contactgegevens Knip* Viel Glück!

Toch wel lief dat "Viel Glück" jaja. Zo gelukkig was ik er anders niet mee. Wat kan het de klant nou schelen wiens fout het is? Een van hun heeft ergens een fout gemaakt en ik mag van het kastje naar de muur om uit te zoeken wie schuld heeft? Je zou toch zeggen dat je als bedrijf je op een bepaalde manier wil presenteren, en je verantwoordelijk voelt voor wat je levert.

Dat heb ik Mattes dan ook verteld, dit is jullie goede naam, jullie product. Is dit hoe jullie bekend willen staan? Ik ben heel lang beleefd gebleven maar toen ik dit op boze toon vroeg kwam er eindelijk beweging in de zaak. Mattes belde Katina, en binnen 5 minuten werd ik teruggebeld door Mattes. Katina ging de pad omruilen!!!
Voor de verdere afhandeling daarvan werd ik, zoals ik reeds gewend was, doorverwezen naar Katina.

We zijn er dus bijna, maar....
Nu wil Katina blijkbaar nog dat ik op eigen kosten de foute pad naar hun terugstuur. Dat gaat verzekerd zeker 20 euro kosten. En dat ik in die doos dan nog eens 18 euro bijstop voor het verzenden van de pad naar mij toe. :oo
Hierop heb ik nogmaals Mattes gebeld, en ze uitgelegd dat ik dit werkelijk niet normaal vind.
Ze zouden afgelopen woensdag contact met me opnemen maar de hebben ze nog niet gedaan.
Een deel van me wil op dit punt de koop gewoon ontbinden, maar ja ik wil toch echt graag die pad.
Of iets op hun facebook pagina zetten?

Ik heb ze voor mijn gevoel al zoveel kansen gegeven om dit netjes op te lossen. Ik snap dat het een speciaal voor mij gemaakt product is, maar dit is domweg niet de maat die ik besteld heb! Bovendien ben ik nu al ruim 4 weken steeds aan het bellen, echt belachelijk.

Ik belde net, voor 4en, zelf nog maar naar Mattes maar daar neemt al niemand meer op.

Wat zouden jullie doen?

josie

Re: De Mattes pad van Katina op Equitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:48

Heb je de maten zwart op wit gekregen?
Dus tijdens het gesprek met meneer Mattes enof bij Katina?
Je noemt maat M, maar staan er geen daadwerkelijke maten op vermeld, dus zoals jullie hebben aangegeven ?
Onder welke inch maat van het zadel moet het bontje?
Heb je een foto van het blondje onder je zadel zodat we mee kunnen kijken of het echt te klein is? Mag ook via PB als je dat liever hebt.

Persoonlijk zou ik echt geen geld mee sturen met een terug zending, tevens vind ik, als het idd hun vergissing is, dat zij ook de terugverzending horen te betalen.
Maar dat kan alleen als het e.e.a. zwart op wit staat van jullie aangegeven maten, maat M is daarin niet voldoende omdat er dan gewerkt wordt met standaard maten en jullie het net iets langer wilden.

http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:53

Is Katina een Duitse paardensport winkel?
Degene die ik heb gevonden heeft geen Mattes producten en is ook geen verdeler van Mattes.......

L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 07:10

Bedankt voor je reactie! Iig al fijn om te horen dat het niet vreemd is dat ik het idee heb dat het hun fout is en dat de verzendkosten daarom voor hun zijn.

Ik heb een factuur met daarop de maat. Ter plaatse hebben wij aangegeven zoveel cm hebben we nodig. Meneer had een matentabel, daarop liet hij zien dat maat M zo lang was.
Wij vroegen nog, is dat inclusief of exclusief bontje? Want dat stond er niet echt duidelijk bij.
Absoluut exclusief zei hij!

Nou blijkbaar niet dus.

Ik heb een barefoot zadel, dus geen inchmaten. Heb gewoon de onderkant van het zadel opgemeten. Daarna het bontje toen dat binnenkwam. Kwam dus bijna 10 cm tekort. Zadel er nog bijgehouden maar mocht niet baten. Echt te klein.

Overigens is maat M gewoon eten standaardmaat hoor, en L ook. Alleen net het het type dat wij wilden lag er in andere maten wel maar maat M niet. Ze maken in principe alles speciaal op maat, maar ze hadden daar ook een aantal veelverkochte dingen al zo hangen.

Het is idd jammer dat wij nergens zwart op wit hebben dat we 54 cm wilden. Maar ze spreken dat tot nu toe ook niet tegen.

Het is idd een duitse winkel. Da's een deel van het verhaal wat zoveel energie kost, ben al weken steeds in het duits aan het bellen....

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:43

Dpd verzend bv. onder rembours naar Duitsland, wellicht een optie?
Staat er iets bij Katina op de site over terugzenden bij een fout van hun kant?
Betalen ze dan bv. de verzendkosten niet terug of sturen ze je een gratis label waarmee je kan terugzenden?
Zijn ze aangesloten bij een geschillencommissie?

Ze willen het vervangen, dus dan willen ze er 54 cm ex van maken, ipv 54 cm incluis.
Het hangt nu nog af van de verzendkosten.
Je kan kijken naar wat ik hier boven schreef, of voor nu voor lef nemen en alleen de verzendkosten naar Katina voldoen.
Formulier er in waarin je duidelijk maakt wat je had afgesproken, wat je hebt gekregen en wat het had moeten zijn en dat je dat met zo'n 3 weken verwacht.
Geen geld toevoegen voor tergendste naar jou, dat is voor Katina, ik zou het verder ook niet noemen, dan wel over beginnen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:50

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie