Ik ben aan het inventariseren wat het aanbod aan stalling is in deze omgeving.
Wie heeft er tips?
Vorige topics ed heb ik al doorgespit en her en der wat pb's gestuurd aan mensen, maar ik zoek nog meer.
Minimale eisen:
- Hele jaar door buiten. Dit mag zowel wei als paddock zijn, eis bij paddock is wel hooi als ze buiten staan. Hoeft niet onbeperkt maar ik wil ze niet de hele dag zonder ivm verveling en hout eten etc.
- Goed berijdbare en verlichte buitenbak. Mag best wel een plas etc in staan maar ik wil geen bak die 3/4 van het jaar een zwembad is
- All inclusief. Dat wil zeggen inclusief binnen/buiten zetten/mesten/zo nodig dekens wisselen etc.
Ik ben niet in de positie om elke dag te komen (tenzij de stal echt om de hoek ligt) ivm gezin en onregelmatig werk.
Ik heb een D-pony en shetlander (HB gevoelig, loopt in de zomer met graasmasker). Deze staan nu samen in een uitloopstal.
Gaan nu in de winter op de wei van ongeveer 09.00-16.00 en in de zomer van 08.00-19.00
Ik hoef niet perse 24/7 weidegang, zeker met oog op de shetlander. Met deze tijden + graasmasker is ze goed onder controle.
Ik zit niet op de schopstoel, dus iets wat later beschikbaar is (of een wachtlijst heeft) mag ook genoemd worden.
Ben gewend aan kleinschalige stallingen aan huis. Mijn ervaring is dat je deze ook alleen vindt door mond op mond reclame of je moet er in de buurt wonen.
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik een rustige pensionklant ben, betaal altijd netjes op tijd, ruim mijn zooi op etc.
Tuurlijk ben ik best in staat om af en toe een handje te bieden (denk bijvoorbeeld aan voeren etc als eigenaar op vakantie is). Ik ben alleen niet in staat om standaard een dag, of meerdere dagen per week iets te doen, vandaar de all inclusief.