manege voor kinderlessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibpaard

manege voor kinderlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:33

Hallo allemaal,

mijn dochter (6) wil heel graag paardrijden. Ik vind haar jong, maar als ze al wil beginnen, dan graag goed. Dus wat mij betreft eerst zonder zadel, met bontje bv, aan de longe, rustig aan etc. en niet gelijk met zweepje, beugels en bit. Ga eerst maar eens leren zitten. Alleen... kan ik in de omgeving van Den Haag geen manege vinden die dat biedt... Weet iemand een manege (of particulier) die dat wel doet? Desnoods privéles, dat maakt niet zo veel uit.

Wie helpt mij aan maneges die ook aandacht hebben voor recht richten??? Aanbod voor mensen met eigen paard lijkt groot, maar waar blijven de maneges die dat bieden???

Veel dank alvast voor tips!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:44

Boerderij op IJburg wellicht? Of is dat te ver uit de richting?

Oh ik zie nu dat die in Amsterdam zitten. Dacht eigenlijk dat die tussen Leiden en Rotterdam ergens zaten. Beetje te ver weg dus waarschijnlijk

Nadia
Oppermuts

Re: manege voor kinderlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:51

Deze vraag hoort thuis op [ED] Ervaringen en Diensten, ik verplaats het topic daar heen.

Sophie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:38

1)ik zou even googelen naar dit, er zijn mensen die hele leuke lessen geven voor kinderen die eigenlijk nog wat te jong zijn om bij de manege te rijden.... deze plekjes zijn wel vaak onbekend, dus je moet er even goed naar zoeken

2) misschien in de buurt rondvragen of er iemand is met een shetlander die wel wat zitlesjes wil geven

ikbencoolyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:10

ik rijd zelf op Boerderij op IJburg. heb er lang gereden en is meestal leuk geweest. je leert er echt paardrijden. het enige wat ik niet zo leuk vind is dat de ponys zo enorm lui zijn. voor de beginnerslessen is dit natuurlijk geen probleem maar voor gevorderen vind ik dat dit wel een probleem is. een paar ponys hebben hier geen last van. ik irriteer me er wel aan dat de ponys altijd doen waar ze zelf zin in hebben. voor beginnerslessen is dit echt een hele leuke manege om te leren rijden. kijk, nu kunnen mensen wel gaan zeggen dat je van luie ponys leert. maar als het zo erg is dat ik gewon pijn in mijn benen krijg van het aandrijven is dat misschien toch wel een beetje raar.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:26

Topic is 4 jaar oud...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:09

Omdat dit topic al 4 jaar oud is plaats ik hier een slotje.