Na hier een hele tijd mee gezeten te hebben, doe ik maar eens een topic op bokt.
Mijn merrie loopt niet op ijzers en moet dus om de zoveel tijd bekapt worden. Ik heb in de tijd dat ik haar heb (5 jaar) al een paar verschillende hoefsmeden gehad.
Mijn merrie heeft niet heel moeilijke hoeven volgens mij, maar ze moeten wel 'speciaal' behandeld worden. De linker is wat breder dan de rechter, en ook is de linker wat 'platter' als je van de zijkant kijkt.
Het grootste punt is eigenlijk, dat ze snel onderuit gezakt gaat staan als ze niet op de juiste manier bekapt wordt. Het is niet héél erg, maar ik zie het wel. Ook is het 'onderuitgezakt staan' met de linkerhoef erger dan de rechter.
Ik heb één keer een hoefsmid op stal gehad die het heel goed deed. alleen deze moet ver rijden en ik kan er zelf niet naartoe. dit doet hij dan ook liever niet. deze hoefsmid zag zelf ook dat ze niet helemaal juist werd bekapt. hij haalde aan de voorkant meer af, zodat het niet in een punt groeide zei hij.
Vandaar ben ik nu op zoek naar een hoefsmid die hiermee om weet te gaan en (het liefst) in Friesland gevestigd is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Trouwens, het verhaal klinkt misschien wat extreem, maar krijg geen raar beeld in je hoofd! Merrie staat en loopt hartstikke goed en voor een ander zou het er ook normaal uitzien
Bij aankoop van de merrie zeiden ze al dat ze speciaal bekapt moest worden. ze zeiden dat dat vaker voorkwam bij spaanse paarden. ze is pre x nrps.