Freddy's ruitersport gaat sluiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whoknows

Freddy's ruitersport gaat sluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 21:54

Huh, las net een beetje verbaasd dat Freddy's ruitersport gaat sluiten?
Vraag me af waarom. Had altijd een mooie collectie rijlaarzen staan.
Jammer dat de kleinere ruitershop nu dan ook zijn deuren dicht doet.

Macs

Re: Freddy's ruitersport gaat sluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:13

Ik denk dat hij niet op kan tegen EJ die er nu vrijwel tegenover zit (was horseplaza).

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:50

Freddy's was sowieso de laatste jaren (ook voordat EJ de andere overnam) erg duur geworden. Ik woon zeer dichtbij en kom altijd bij deze 2 winkels. Of nouja altijd eerst de andere en dan pas misschien nog bij Freddy's als ik iets niet kon vinden. Maar ik vind dat het assortiment vrij klein is en de prijzen te hoog. En nu idd met EJ aan de overkant kan ik me goed voorstellen dat ze daardoor nog meer verliezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:34

Calanddra schreef:
Freddy's was sowieso de laatste jaren (ook voordat EJ de andere overnam) erg duur geworden. Ik woon zeer dichtbij en kom altijd bij deze 2 winkels. Of nouja altijd eerst de andere en dan pas misschien nog bij Freddy's als ik iets niet kon vinden. Maar ik vind dat het assortiment vrij klein is en de prijzen te hoog. En nu idd met EJ aan de overkant kan ik me goed voorstellen dat ze daardoor nog meer verliezen.

Precies dit. In vergelijking met de overkant te duur en klein assortiment. Op zich nog knap hoe lang hij zich staande heeft weten te houden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:23

Hij gaf toen al eens aan dat hij voornamelijk draait op de klanten die deniro's komen aanmeten. Benieuwd waar we dus nu heen kunnen met de laarzen. Mede omdat je toch een soort garantie/service hebt en er zelfs mensen zijn die nog op deniros wachten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:31

Los van het feit dat ze gaan sluiten: is iemand al wezen kijken bij de uitverkoop? Ik twijfel of ik een ritje op en neer ga doen, maar als de kortingen zo hoog zijn..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:12

Niet de moeite waard. Net geweest

Cranio_APS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:28

Wat jammer! Ik weet dat ze toen Horseplaza er kwam op vooruit zijn gegaan. Er was toen niet echt veel prijsverschil en bij Freddy's was er meer ervaring in huis om te adviseren. Met de tentenkampen enz. had Freddy's juist profijt. Dan kwamen mensen uit het hele land om koopjes te jagen en op de terugweg gingen ze dan toch bij Freddy's naar binnen. Dat was juist extra omzet voor hun. Maar EJ is standaard laag in prijs en dan wordt het wel erg moeilijk. Het is dan jammer dat de mensen dan de klantvriendelijkheid en jarenlange ervaring niet meer zo belangrijk vinden. En ook het gunnen is niet meer aan de orde als mensen een euro kunnen besparen. Ik vind het persoonlijk erg jammer. Het was altijd gezellig winkelen, een beetje bijpraten over de paarden en een drankje. Ze hadden altijd uitgebreid de tijd voor je. Heel erg jammer en ik wens hun dan ook heel veel succes in hun verdere toekomst.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:38

Ik vond Freddy's altijd al een lastige winkel: onvriendelijk personeel, winkel ontzettend volgepropt en hele hoge prijzen. Ik zal hem iig niet missen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:44

Ik vond ze nu ook niet bepaald klantvriendelijk en vaak een beetje zuur, dat was voor mij de reden dat ik er niet meer kwam. Bij de Epplejeck zijn de meiden een stuk vriendelijker en ze hebben veel meer, dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar is het ook niet gewoon de leeftijd van de eigenaren dat ze er mee stoppen? (geen idee hoe oud ze zijn hoor :o )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:46

Oh jammer. Vond de eigenaar juist wel aardig.

Maar ik begrijp het wel. Inderdaad duurder en kleiner assortiment.
Het is niet anders

Maar wel veel Dobert hoofdstellen en de denirolaarzen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:16

Voor mijn gevoel is Feddy's wel een ander soort winkel.
De 'bulk' kan je bij EJ kopen (niet negatief bedoeld) en voor de mooiere (en inderdaad duurdere) merken kon je bij Freddy's terecht. Laarzen zal ik bij EJ niet kopen en een mooie witte rijbroek kon ik daar ook niet vinden. Maar voor basis dingetjes ga ik juist wel naar EJ.
Qua winkel vind ik EJ fijner door de ruime opzet, meer licht etc. Merk dat ik bij Freddy's nooit zomaar even binnen liep/loop. Wat dus ook maakt dat ik daar geen onverwachte aankopen deed.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:44

Oh wat jammer! Ik bond het juist wel een fijne winkel! De spullen die ik wil verkopen ze echt niet bij de EJ. Als Freddy iets niet had wat ik zocht, dan ging hij op onderzoek uit en bestelde het speciaal voor me, super fijn! Ik denk dat ik nu overgeleverd ben aan Country Mill, maar het personeel vind ik daar ook niet fantastisch, buiten Herman om.

geerestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:55

Ik baal ook dat hij gesloten is, mijn dochter heeft in april n bon gekregen voor haar verjaardag, kan ze nu niet meer inleveren..... :(