Gezocht: zadelmakerij omgeving goeree overflakkee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lemonhope

Gezocht: zadelmakerij omgeving goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:08

Hallo!

ik ben opzoek naar een betaalbare zadelmakerij die ook eventueel aan termijnen betalen of huren doet.
ik heb niet meer zo een groot budget omdat ik in de afgelopen 8 maanden al 2 zadels heb moeten kopen.
mijn paard heb ik nu 8 maanden en hij was erg verwaarloosd en mager toen ik hem kreeg hij is nu gelukkig een stuk gezonder maar hierdoor past zijn 2e zadel ook al niet meer.
en ik wil zijn rug niet kapot rijden. dus zoek toch een aternatief dan uit frustratie door rijden op mijn vrij nieuwe zadel.

groetjes :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:11

Wil je een nieuw zadel of 2de hands ? En zoek je een bepaald merk ?
Hier op Bokt markt staan enkele bokkers met meerdere zadels te koop ( 2de hands ).
En misschien eens kijken naar een zadel met verwisselbare boom, zodat je in ieder geval de boommaat aan kan passen ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 18-04-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lemonhope

Re: Gezocht: zadelmakerij omgeving goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:15

nieuw of 2e hands maakt niet uit. dresuur/spring of veelzeidigheid maakt niet uit. het gaat mij er om dat het zadel goed op zijn rug ligt. en ik wil liever niet via bokt of marktplaats kopen want dan kan ik niet passen en moet ik het op de gok kopen. ik heb ook geen idee wat goed zou liggen. hij heeft een hoge schoft en een lage rug. tot nu toe liggen de zadels die ik geprobeerd heb of knel op zijn schoft en goed op zijn rug of goed bij zn schoft maar klapperd bij zijn rug. dus vind t lastig te bepalen wat hij nodig heeft. vandaar dat ik dacht een zadelmakerij is wel wat want die komen vaak ook passen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:17

Degenen op boktmarkt komen bij serieuze belangstelling gewoon bij je langs om te passen begreep ik hoor.
Zadelmakers met een MSFC opleiding weten heel vaak precies welke soort zadels bij de rug van je paard passen omdat ze weten welke zadelbomen er in de zadels zitten. Nienke Bergsma van equiritme zit in de buurt van Rotterdam, ik weet niet of ze al weer (volledig) werkt ?

Lemonhope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 14:40

als ze langs kunnen komen vind ik het allemaal prima als t maar goed past dat is voor mij t belangrijkste. ik ga even kijken of ik nienke bergsma kan contacten bedankt voor de tips :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:52

Nienke heeft in ieder geval 2 verstelbare zadels die ze verkoopt, thorowgood en fairfax. Beide hebben ook een model voor een hoge schoft.
Het zijn, dacht ik , alleen wel zadels met een vrij rechte boom altijd. Dus niet zo voor paarden met een holle rug. Heeft jouw paard een holle rug ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:14

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:37

Ik ga morgen eens voor je vragen welke zadelmaker er bij mijn verzorgpony is geweest. Deze had redelijk betaalbare zadels en ook 2e hands.

Lemonhope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 10:45

dankje wel maris die heeft wel veel keus.
alleen is wel heel erg ver weg ga ze even contacten of er iets mogelijk is wat passen betreft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:03

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:41

Ik lees even mee, heb er ook een nodig die ook met zadels langs komt