Pensionstalling omgeving Zoetermeer.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

theresa1

Pensionstalling omgeving Zoetermeer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 17:24

Hoi allemaal!

Omdat ik over dit onderwerp geen recente topics kan vinden een nieuwe,
zoals de titel zegt ben ik opzoek naar verschillende pensionstallen in de omgeving van Zoetermeer.
Bijv. Hazerswoude, Leidschenveen, stompwijk of bijv. Bleiswijk kunnen eventueel ook een mogelijkheid zijn.

Eisen:
-liefst rond de <200/250 per maand, niet boven de 300.- p.m.
-voldoende buiten
-(buiten)bak, binnenbak mag uiteraard maar hoeft niet bij goed te rijden buitenbak

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!

titipriv

Re: Pensionstalling omgeving Zoetermeer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 04:48

Ik lees mee! ben ook opzoek :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:41

Dit is een lastige regio, vooral met je budget. Is geen laag budget, maar voor deze regio is het niet groot. Zeker met voldoende buitenland.
De Groene Meer in Stompwijk is een aanrader maar wel boven je budget. Wel 24/7 weidegang mogelijk in de zomer en een fijne stal.
Ik weet dat in Woubrugge Iressa Stables zit, daar ben ik ook een paar keer geweest. Mooie stal en goede faciliteiten, weet niet hoe de buitengang geregeld is. Is vanaf Zoetermeer ook nog wel een pittig stukje weg.
Meer richting de Vlietlanden heb je ook verschillende stallen zitten, zowel aan de kant van Leidschendam als de kant van Voorschoten.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:38

Ik heb altijd met veel plezier gestaan bij stal anna's hoeve in Moerkapelle. Huidige prijzen weet ik niet maar toendertijd binnen jouw budget. In de winter op de paddock en in de zomer twee grote stukken land voor de merries en de ruinen. Weet niet of er nu plek in maar zou zomaar iets voor je kunnen zijn.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:39

De Kasteelhoeve naast kasteel Duivenvoorde?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:04

Dit is een hele dure regio, zeker met weidegang is lastig omdat de meeste grondsoorten in de buurt niet echt geschikt zijn in de winter, weilanden zijn dan vreselijk nat. Pensionstallen in deze regio zitten veelal ook boven je budget, daar heb je wel allerlei voorzieningen op de accomodatie maar betaal je uiteraard ook voor.
Rondom Stompwijk zitten diverse kleine privestalletjes waar je vast wel iets naar jou budget en wensen kan vinden, vaak zit hier dan ook weinig accomodatie bij maar wel weidegang. Sommige van deze stallen hebben geen rijbak, maar midden in het dorp zit de rijvereniging Blesruiters waar je als lid gebruik mag maken van 2 rijbakken en les kunt volgen. Zo zou het wel binnen je budget en wensen kunnen passen.
Zelf heb ik m'n paarden aan huis staan met alleen een paddock, stallen en weiland, als ik wil rijden of longeren ga ik naar de rijvereniging (10 min stappen of 2 min met trailer). Vlietlanden is ook vlakbij en goed te bereiken vanuit Stompwijk.

theresa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 19:44

Yess schreef:
Ik heb altijd met veel plezier gestaan bij stal anna's hoeve in Moerkapelle. Huidige prijzen weet ik niet maar toendertijd binnen jouw budget. In de winter op de paddock en in de zomer twee grote stukken land voor de merries en de ruinen. Weet niet of er nu plek in maar zou zomaar iets voor je kunnen zijn.

Heb ze een mailtje gestuurd over de kosten,
bedankt voor de tip!

theresa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 19:45

BopjeBo schreef:
Dit is een hele dure regio, zeker met weidegang is lastig omdat de meeste grondsoorten in de buurt niet echt geschikt zijn in de winter, weilanden zijn dan vreselijk nat. Pensionstallen in deze regio zitten veelal ook boven je budget, daar heb je wel allerlei voorzieningen op de accomodatie maar betaal je uiteraard ook voor.
Rondom Stompwijk zitten diverse kleine privestalletjes waar je vast wel iets naar jou budget en wensen kan vinden, vaak zit hier dan ook weinig accomodatie bij maar wel weidegang. Sommige van deze stallen hebben geen rijbak, maar midden in het dorp zit de rijvereniging Blesruiters waar je als lid gebruik mag maken van 2 rijbakken en les kunt volgen. Zo zou het wel binnen je budget en wensen kunnen passen.
Zelf heb ik m'n paarden aan huis staan met alleen een paddock, stallen en weiland, als ik wil rijden of longeren ga ik naar de rijvereniging (10 min stappen of 2 min met trailer). Vlietlanden is ook vlakbij en goed te bereiken vanuit Stompwijk.

Weidegang in winter is ook geen must maar minstens een uurtje paddock moet wel kunnen vind ik.. Bedankt voor uw reactie!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:53

Stal de Groene Meer voldoet aan jouw eisen maar is iets boven budget. Wel kunnen de paarden het hele jaar door minimaal een dagdeel (4 uur) naar buiten in paddocks, zomer hele dag op het land of 24/7 land.

Country Stables in Voorschoten is ook nog een optie, maar wel heel erg ver boven budget en misschien wat te ver. Paarden komen daar wel buiten, maar in de winter niet in groepjes en de paddocks zijn niet heel erg ruim.

Op de Stompwijkseweg zitten een heleboel kleinschalige stallen. Misschien kun je daar eens langsrijden om te kijken/vragen :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:58

Penstionstal Borst in Hazerswoude wil ik hier graag nog aan toevoegen!