Paddock / bak aanleggen Drechtsteden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Paddock / bak aanleggen Drechtsteden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 19:17

Sinds kort huur ik een perceel grond waarin een bak ligt. Het staat al 4 jaar leeg en van de bestaande bodem is niks meer over.
Er ligt wel drainage.
De bovenste laag is nu onkruid en aarde, dus er zal een stuk afgegraven moeten worden en nieuw zand gestort.
Probleem is dat er geen heel groot verkeer kan komen. Wel een trekker, grote bus met aanhanger enz. Maar geen vrachtwagen.
Natuurlijk kan ik alle loonwerkers in de buurt gaan afbellen maar ik hoor graag ervaringen van bokkers...
Afbeelding

Edit : de bak zal voornamelijk gebruikt worden als winter paddock, en misschien 3 x in de week om in te rijden met 1 paard. Dus het hoeft geen dure eb en vloed bak te worden.

CaptainJS

Re: Paddock / bak aanleggen Drechtsteden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:31

Ik zou eerst kijken wat voor zand je wilt want je kan met stof of tapijt erin of gewoon simpel zand

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 19:59

Ja, voorkeur heeft tapijtvlokken met zand. Maar er moet ontzettend veel gebeuren en ik krijg toch niet alles af deze zomer.
Dus als er eerst zand in komt en volgend jaar een lading snippers erbij vind ik ook prima. Ben toch geen fanatieke ruiter. Als de paarden er maar netjes bij staan straks.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:02

Oh, zie dat je klein vriendje voor hem hebt, super!!!
Ken zo ook geen loonwerkers..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:54

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten aangezien de topicstarter op zoek is naar een paardgerelateerd dienst. Je kan hier [VSW] Links naar topics buiten [VSW] een link naar je topic plaatsen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:34

Pas op dat als je tapijtsnippers gaat toepassen dat het evt. afvoeren hiervan als je bv de huur opzegt, best wel duur is omdat het dan gezien wordt als chemisch afval.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 09:37

Citaat:
Pas op dat als je tapijtsnippers gaat toepassen dat het evt. afvoeren hiervan als je bv de huur opzegt, best wel duur is omdat het dan gezien wordt als chemisch afval.

Daar hebben ze in onze gemeente geen kaas van gegeten geloof ik...

Ik ken het perceel en de vorige huurders al jaren. Er hebben snippers gelegen en ik had de goede hoop ze onder de laag troep aan te treffen, omdat ik ook dacht, chemisch afval, dat verteert vast niet....
Helaas de snippers zijn weg, en de vorige huurder heeft ze echt niet weg gehaald.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:30

ClauH schreef:
Citaat:

Daar hebben ze in onze gemeente geen kaas van gegeten geloof ik...

Ik ken het perceel en de vorige huurders al jaren. Er hebben snippers gelegen en ik had de goede hoop ze onder de laag troep aan te treffen, omdat ik ook dacht, chemisch afval, dat verteert vast niet....
Helaas de snippers zijn weg, en de vorige huurder heeft ze echt niet weg gehaald.

Dan zijn het waarschijnlijk houtsnippers geweest. Tapijtsnippers verteren echt niet

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 19:55

nee echt tapijtsnippers. Ik heb ze zelf gezien en het 2 weken terug nog kunnen vragen aan de vorige huurder... Vreemd he..en jammer, ik had er een soort van op gerekend dat ze er nog zouden liggen.