Springbalken van goede kwaliteit gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Springbalken van goede kwaliteit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 10:48

Hallo bokkers.

Aangezien mijn oude balken echt op waren ben ik de zoektocht naar nieuwe balken begonnen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik had een hindernisset van Cossee en deze balken zijn bijna 8 jaar lang meegegaan. Helaas zat er in 1 balk wel een scheur die moeilijk te verven was en die balk was dus na 5 jaar rot met toch intensief onderhoud.

Nu ben ik eens aan het oriënteren wat er nog meer op de markt is en ik schrik soms van de prijzen en ik verbaas mij dat houten balken eigenlijk een beetje uit de mode zijn.

Kunststof ligt mijn voorkeur niet bij, omdat er op stal ook een paar kunststof balken aanwezig zijn en 1 daarvan een flinke barst heeft gekregen door een paard. Kunststof met houten kern vind ik te prijzig.

Daarnaast is het belangrijk dat de balken goed in de verf al zijn want ze worden buiten opgeslagen (in de winter met een zeiltje erover voor de vorst). Zelf opschuren en weer in de verf zetten is geen probleem.

Wie heeft er nog andere bedrijven die houten springbalken verkopen?
Zelf ophalen is mogelijk, maar gelieve wel bedrijven in omgeving Rotterdam/Zuid-Holland. Naar Friesland rijden is mij een beetje te gek.