Ruiterpad met fietspad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZiennaHero

Ruiterpad met fietspad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 09:05

Goedemorgen,

Het lijkt mij leuk om een keer met mijn gezin (paard, man op gewone fiets met kind) een weekendje weg willen. Ik ben daarom op zoek naar een ruiterpad waar voor een groot deel fietspad langs loopt. Heeft iemand een suggestie? Als je daar ook nog een stalling/slaapplaats in de buurt weet :-).

Ik hoor graag ervaringen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:50

Dat is best lastig te vinden, wij hebben vorig jaar gekampeerd in Drenthe bij het Drents Friese Wold, daar lagen wel fietspaden langs de ruiterpaden op sommige stukken. Rondje vanaf de camping van iets meer dan een uur was prima te doen op die manier. Je hebt wel een goede kaart nodig om te zien waar de ruiterroutes en de fietspaden lopen. Nadeel vond ik dat het lastig was om een mooi rondje te vinden wat ook goed mee te fietsen was. De omgeving is wel ingericht op paardentoerisme, er zijn diverse plekken waar je terecht kan.

Bij Ede/Otterlo in de buurt zou je ook kunnen proberen, bijv vanaf stoeterij Willemien. Daar lopen ook diverse (brede) ruiterpaden langs geasfalteerde fietspaden. Minpuntje is dat je de leukere smalle paadjes niet kan pakken als er iemand mee fietst.

Meest ideale vond ik zelf nog de Achterhoek, bij het Grote Veld. Daar kun je praktisch overal mee komen met de fiets langs het paard. Je rijdt dan wel ook hele stukken langs rustige landweggen. Maar juist die afwisseling (bos en meer open landschap met boerderijen) is erg leuk. Is er voor je kind ook nog iets te zien onderweg :j . Bij Vorden in de buurt zijn diverse plekken te vinden die vakantiestalling aanbieden.

Josien_

Re: Ruiterpad met fietspad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:02

Op de Strabrechtse heide in Noord-Brabant is een rondje waarbij op 80% van de route een fietspad naast of vlakbij het ruiterpad loopt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:04

Lemelerberg en Besthemerberg... Daar zijn redelijk wat paden die een beetje gelijk lopen. :j

Ik heb jaaaren met mijn zusje meegefietst door beide bossen, en ik ben geen geoefende fietser. :P

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:46

ZiennaHero schreef:
Goedemorgen,

Het lijkt mij leuk om een keer met mijn gezin (paard, man op gewone fiets met kind) een weekendje weg willen. Ik ben daarom op zoek naar een ruiterpad waar voor een groot deel fietspad langs loopt. Heeft iemand een suggestie? Als je daar ook nog een stalling/slaapplaats in de buurt weet :-).

Ik hoor graag ervaringen!

In de buurt van Epe en Heerde kan dit goed. Mijn man fietst ook met mij als ik ga rijden als we een paar dagen op pad gaan met mijn paard, wel zo gezellig ook!
Leuke slaapplaats in Heerde is Hoeve de Sprengen en in Epe de Renderklippen Hoeve.

Afbeelding