Ik vroeg mij af of mensen weten of er zoiets bestaat als een "ponykamp" of een soort trainingsweek in grondwerk en/of langeteugelen voor mensen met een jong, onbeleerd paard?
(Ik noem het vooral "ponykamp" omdat ik al van kinds af aan droom over op ponykamp gaan met een eigen pony, maar als kind miste ik de pony.. die er nu dus eindelijk is
).Mijn (Tinker)merrie is van de zomer 3,5, en ik wil haar nog niet meteen onder het zadel brengen maar zou wel graag samen met haar iets leren en "doen", zoals bijvoorbeeld (meer) grondwerk leren, langeteugelen, buiten wandelen en "in het wild" (
) langeteugelen, uitgebreid schrikparcourtje, enz. Ik zou dat eventueel graag in een cursusweek of iets dergelijks 's zomers met haar doen, onder instructie maar eventueel ook op locatie zodat we ook een beetje "op vakantie" zijn (
). Zij staat momenteel 24/7 buiten op een stal met weinig faciliteiten (enkel een kleine buitenbak) dus een weekje of langer op een stal met bv. een longeercirkel, binnenbak, of andere "nieuwe" dingen om te oefenen zou leuk en ook handig zijn. Merrie is erg koel en heel behoorlijk verkeersmak. Ze kan braaf aan de hand meelopen en op verzoek naar achter lopen, heeft al wel eens lopend een singeltje en dekje opgehad en 'gespeeld' met hoepels, balkjes, en pionnen in de bak maar echt "werk" heeft ze nog niet gedaan. Wel pakt ze nieuwe dingen snel op en is ze nieuwsgierig, en het lijkt me leuk om 's zomers dan (semi)dagelijks leuke dingen met haar te doen.
Wie heeft er een idee van wat er mogelijk is, of ervaring met zo iets dergelijks?