handelaar voor recreatiepaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

handelaar voor recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 13:49

hey,
ik heb internet eindeloos uitgepluisd maar zie alleen maar heel deftige handel sites, zijn er handelaren die paarden in de goedkopere prijsklasse ook inkopen en dan doorverkopen?
ik snap dat er heeeeel veel vooroordelen zijn over handelaren, maar ik wil mijn handen er helemaal van af. liefst iemand die bod garantie geeft.
dankje wel alvast :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:58

Misschien is het handig als je laat weten in welke regio je wil kijken?

Anne_vD

Re: handelaar voor recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:00

In welke regio zoek je?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:02

Goof schreef:
Misschien is het handig als je laat weten in welke regio je wil kijken?

maakt me niet heel veel uit, ik zit redelijk centraal in nederland. Vervoer naar de handelaar moet ook lukken. ( ik zoek geen paard, moet ze kwijt misschien dat dat ook nog niet duidelijk was :) )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:08

unihorses schreef:
maakt me niet heel veel uit, ik zit redelijk centraal in nederland. Vervoer naar de handelaar moet ook lukken. ( ik zoek geen paard, moet ze kwijt misschien dat dat ook nog niet duidelijk was :) )

Nou dan kun je prima terecht bij stallen als Doorstap of Janssen in Haghorst.
Er zijn ook altijd nog diverse maneges waar je paarden zou kunnen aanbieden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:12

Dirk Kroon, Houtentorenweg 14, 7345 AC Wenum-Wiesel.

dynaraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:14

Wij hebben ook regelmatig paardjes in de verkoop maar we hebben vaak meer projecten wat we aangeboden krijgen. Maar helaas nu alles vol staan :=

Edit: ken wel 'ombos' in asten ommel die vaker paardjes ect opkopen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:21

Babootje schreef:
unihorses schreef:

Nou dan kun je prima terecht bij stallen als Doorstap of Janssen in Haghorst.
Er zijn ook altijd nog diverse maneges waar je paarden zou kunnen aanbieden.

dat is inderdaad wel wat ik ongeveer zoek, ik denk dat ik geen goede termen gebruik. ik google naar paardenhandelaren en kom dan op sjieke dressuur en spring paarden sites wat niet helemaal mijn doelgroep is.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:23

stal de kim in neunen verschillende prijsklasses

dynaraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:23

Maar is dat wel wat je wilt voor je diertjes? Waarom niet particulier verkopen?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:24

Van Haaster en de Jong in Den Helder

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:25

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:31

dynara schreef:

omdat ik hele leuke paardjes heb maar
a) ik moet over 4 weken naar het buitenland( en ja , ik zou thuis blijven voor ze )
b) ze zo veel kunnen maar iedere keer als iemand interesse toont benadruk ik die ene keer dat ze stijgerde toen er een trauma heli het land gebruikt als landplek en die ene keer de ze trapte toen een hond hapte oid.... ik kan er geen afstand van nemen, op deze manier is dat makkelijker. ik doe ze alsnog niet naar de eerste beste weg hoor.
c) ik kan al een half jaar amper lopen laat staan rijden dus langzaam worden ze steeds "minder" en daarmee is ze verzorgen ook een drama iedere dag
d) ik vertrouw erin dat ze zo ook bij een baasje komen die het beste met ze voor zal hebben

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:32

Relien schreef:
je kan het ook bij van den hout http://www.stalvandenhout.nl/ proberen. Word je paard teminste ook nog een beetje goed behandelt.

ik weet niet hoe ik die heb gevonden maar die heb ik net al boven aan mijn bel lijstje geschreven.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:38

Ik zie dat je in B'kom woont. Er zat eerst altijd een handelaar in de buurt (naast?) de Foliohoeve in de Kraats, wellicht kan je even op Maps kijken of ze er op staan. Dit is al wel heel wat jaren geleden dus ik heb geen idee of ze nog bestaan en of het een beetje een degelijke stal is.
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 01-02-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:39

Stal Westfriesedijk is een paar keer heel gunstig naar voren gekomen in topics. Als ik van een geliefd paard af zou willen, zou ik die nooit naar een stal brengen waar slecht over bericht wordt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:42

Albert schreef:
Dirk Kroon, Houtentorenweg 14, 7345 AC Wenum-Wiesel.

Dirk dacht ik ook meteen, is een rustige vent die dit op een fijne en vlotte manier kan afhandelen voor je. Hij heeft voor gezonde bruikbare paarden meestal snel een ander thuis.

dynaraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:48

unihorses schreef:
dynara schreef:

omdat ik hele leuke paardjes heb maar
a) ik moet over 4 weken naar het buitenland( en ja , ik zou thuis blijven voor ze )
b) ze zo veel kunnen maar iedere keer als iemand interesse toont benadruk ik die ene keer dat ze stijgerde toen er een trauma heli het land gebruikt als landplek en die ene keer de ze trapte toen een hond hapte oid.... ik kan er geen afstand van nemen, op deze manier is dat makkelijker. ik doe ze alsnog niet naar de eerste beste weg hoor.
c) ik kan al een half jaar amper lopen laat staan rijden dus langzaam worden ze steeds "minder" en daarmee is ze verzorgen ook een drama iedere dag
d) ik vertrouw erin dat ze zo ook bij een baasje komen die het beste met ze voor zal hebben

Oke dan word het inderdaad een ander verhaal. Jammer dat het soms zo moet gaan, hoop dat je een fijne handelsplek kunt vinden :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:41

dynara schreef:

Het is alleen maar een tussenstap, de handelaar verkoopt ze door aan particulieren. Ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:47

In Beesel? zit er een denk ik? Althans, daar is onze pony destijds heen gegaan. Dat was wel een redelijke sportpony, maar stond al zo'n anderhalf jaar stil. Hij is inmiddels wel doorverkocht.

Pony werd door ons ook enorm goedkoop verkocht.

BlackPearl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:48

Inderdaad Stal van Haaster en de Jong in Den Helder. Als je meer informatie over deze stal wilt kan je mij een pbtje sturen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:50

unihorses schreef:
Relien schreef:
je kan het ook bij van den hout http://www.stalvandenhout.nl/ proberen. Word je paard teminste ook nog een beetje goed behandelt

ik weet niet hoe ik die heb gevonden maar die heb ik net al boven aan mijn bel lijstje geschreven.

Vroeger was het Janssen van den hout en ik heb daar geen goede ervaringen mee. Ga ik hier ook niet neer gooien. Weet noet hoe ze nu zijn na de opsplitsing

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:54

Naar stal van den hout zijn er een aantal manege paarden bij ons in de buurt naar toe gegaan had ze gemaild toen die tijd over de manege paardjes ze vertelde eerlijk dat er 2 in het voorjaar worden ingeslapen omdat ze op waren(paarden van 20+) en dat er een aantal al een nieuw huisje hadden of naar een andere manege als manege paard zijn gegaan. Ik kreeg wel een fijn gevoel bij ze er staat daar nog 1 pony die nog niet verkocht is zag ik gister via fb die staat sinds november al daar.

dynaraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:31

GamblersCup schreef:
dynara schreef:

Het is alleen maar een tussenstap, de handelaar verkoopt ze door aan particulieren. Ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt.

Ik zeg er niks verkeerds over heb zelf ook op kleine schaal een handelstalletje...
Maar vind persoonlijk van particulier naar particulier beter, dat mag toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:35

Wat voor pony s of paarden heb je
Ken wel wat mensen die handelen in paarden en pony s
Zoeken er een fijne passende thuis voor na evt een beetje extra educatie gegeven te hebben aan de paarden
Pb maar even als je wilt