Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chiara1005
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-12-16

Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 23:11

Mijn schoonmoeder is ongeneeslijk ziek en heeft niet lang meer. Gelukkig is ze momenteel nog wel thuis en ter been, maar we zijn begonnen met praten over de uitvaart met haar. Hierbij gaf ze aan dat ze heel graag in rouwkoets naar de begraafplaats wil. Geen probleem natuurlijk, maar nu het volgende.

Het blijkt namelijk dat ze al heel lang eens een ritje in een koets wil maken maar het er nooit van gekomen is. Nu willen wij haar graag verrassen met een ritje nu ze er nog is en er van kan genieten. Alleen kom ik op de een of andere manier niet verder dan trouw- en rouwkoetsen verhuur in de omgeving van Oosterhout NB. Ivm de weersomstandigheden en haar gezondheid is een dicht rijtuig namelijk wel van belang.

Is er iemand die mij verder kan helpen in mijn zoektocht? Helaas is het ook niet mogelijk om te wachten op beter weer. De verwachting is namelijk dat het binnen enkele weken zo snel achteruit zal gaan dat het een soort spoed is geworden.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:15

Welke omgeving? Oosterhout?

Een bedrijf die trouwerijen rijdt heeft meestal wel een dichte koets, dus zo'n bedrijf zou ik dan benaderen.
Is ook mooier op foto's voor de herinnering straks dan een marathon wagen bijv.

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:16


Jester_

Berichten: 12278
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:22


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:47


MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:53

Kun je niet een topic starten op het men gedeelte van bokt? Genoeg lieve bokkers die daar vast mee willen helpen om het mogelijk te maken... Weet niet of zoiets eigenlijk mag maar proberen kan altijd.. :D

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:56

En stichting Ambulance wens? Die hebben wellicht ook connecties.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:57

Misschien stal sintels eens benaderen. Dat is een manege waar ze veel aan de mensport doen. Ze zitten in de buurt van Breda dacht ik.
Het zou daar ook in de binnenbak kunnen als het weer echt te slecht is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:02

@Ineke2, had het graag willen doen, maar wij hebben geen dichte koets. Daarom doorgestuurd naar Hans Joosen

chiara1005
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 16:38

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb Joossen een mail gestuurd met de vraag en dit is mogelijk.
Ik heb een mail terug ontvangen met een prijs opgave van 300 euro voor een rondritje van een uur in een dichte koets voor 2 personen.
Het leek mij persoonlijk nogal aan de hoge kant, maar misschien is dit een normale prijs? Het is geen probleem om er geld aan uit te geven natuurlijk. Maar 300 euro voor een uur klinkt gewoon nogal extreem haha. Kan iemand mij vertellen of dit normale prijzen zijn?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:45

Het is voor de koetsier natuurlijk niet alleen dat uurtje rijden. Het eventuele schoonmaken van de koets, paarden wassen, tuig poetsen, inspannen, groom die mee gaat, na het ritje alles weer poetsen etc.

Tuurlijk is het aardig aan de prijs als je get vergelijkt met een uurtje op een paard zitten, maar er zit ook meer werk achter.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:13

300 euro vind ik geen gek bedrag, ze komen met 2 personen neem ik aan, koets en paarden wordt rijklaar gemaakt en reistijd heen en weer.

Een uurtje rijden zal de koetsier zo 3 tot 4 uur aan tijd kosten.

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:03

Ik vind het ook behoorlijk prijzig eigenlijk. Ik neem aan dat ook die paarden regelmatig getrained worden voor de koets en sowieso regelmatig buiten een rit maken, dus waarom moet dat zo duur zijn als ze twee extra mensen meenemen? En je schoonmoeder is waarschijnlijk nog goed genoeg om een stukje in de auto te zitten, en vertrek van de manege is ook mogelijk?
Ik zou inderdaad eens in het men-gedeelte op bokt navragen :j

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:19

Ik neem persoonlijk niet aan dat er geregeld voor de dichte koetsen getraind worden wanneer de paarden eenmaal gewend zijn aan het geluid van die wagens, maar eerder voor marathon achtige wagens.

De houten koetsen vergen eenmaal poetswerk om er netjes uit te laten zien voor een bijzonder ritje.
Dan ga je niet rijden met de figuurlijke moddersporen van de dag ervoor.

Crista

Berichten: 3025
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:31

Jeetje, wat zonde dat ik geen dichte koets heb! Had het met liefde gedaan!

Zit er geen men vereniging in de buurt oid, dat je daar iemand kan benaderen?

Welke omgeving zit je?

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:41

Ik heb een dichte huifkar, waar we zelfs eventueel een bed in kunnen maken van de banken achterin (zie onze huifkar vakantie topics). Ik doe het met liefde, mocht Drenthe te doen zijn voor jullie!

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:32


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:23

Kost het 300 voor een rit in oosterhout? Vind dat best meevallen. Heb je ook gevraagd of het mogelijk is vanaf hun te vertrekken? Weet niet of ze daar de mogelijkheid voor hebben.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:31

Moét het echt een dichte koets zijn? Venlo is te ver?

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:53

Google even op stalhouderij Reedijk. Tienhoven bij Gouda.
Als je zelf daarheen kunt gaan met je schoonmoeder kan het misschien goedkoper...

Al hoewel 300,-- voor een professionele stalhouder geen raar bedrag is. Men moet ook BTW en andere zaken afdragen!!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:50

Douce schreef:
En stichting Ambulance wens? Die hebben wellicht ook connecties.

Ik wilde deze ook voorstellen.
Ik weet niet hoe het met je schoonmoeder gaat, maar wij hebben een goede ervaring met de stichting. Wij zijn weliswaar wezen varen, maar hadden hier ook geen contacten voor. De stichting ook niet, maar ze hebben het wel geregeld.
Het was een fijne en bijzondere dag, het herinneren waard. Dat mijn vader liggend vervoerd kon en aan boord niet hoefde te zitten, maakte alles een stuk makkelijker.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:55

Is Rotterdam te ver voor je?
De eigenaar van mijn verzorgpaard wel wil helpen.
Hij heeft een dichte wagen met 2 mooie grote Friezen ervoor.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:57

Google eens op rijvereniging omgeving oosterhout. Benader die, er zijn vast mensen zat die dit gratis voor jullie willen doen.
Of benader een rijtuigmaker. Er zijn van die hobbyclubs die antieke koetsen e.d. opknappen, meestal rijden ze daar niet zelf mee. Maar een rijtuigmaker kan je vast de weg naar hen wijzen.

chiara1005
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-12-16

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 23:45

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal even proberen allemaal te beantwoorden.

Stichting Ambulante wens zal ik even in mijn achterhoofd houden mocht het niet lukken. Voel me namelijk ergens een beetje bezwaard om het via hen te doen als ik het zelf voor elkaar kan krijgen. Ik weet dat ook zij er moeite voor zouden moeten doen en dat zou betekenen dat ze een ander misschien niet, of minder snel kunnen helpen. Dus als laatste optie houd ik hem zeker in gedachten.

Het is ook niet dat ik vind dat 300 euro makkelijk verdiend is hoor voor de stalhouder. Het is meer dat ik echt niet thuis ben in het mennen en dus ook niet bekend ben met de tarieven van ritten. Ik stelde de vraag meer om te kijken of dit gangbare prijzen zijn.

Mijn schoonmoeder woont in Oosterhout NB. Ze is nu zeker nog goed genoeg om een stukje in de auto te zitten gelukkig. Alleen gaat ze ineens erg achteruit ivm de pijn die zelfs met morfine niet onder controle te krijgen is. Vandaar dat het helaas niet mogelijk is om uren te rijden. Ze is vrij snel moe en een hele dag achtereen op pad zijn is te zwaar voor haar.

Verder wil ik iedereen heel erg bedanken die aangeboden heeft te willen rijden, dan wel mee denken. Ik heb Laura1987 een pb gestuurd, Rotterdam is goed aan te rijden overdag.

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:36

Wij zijn is een keer in Amsterdam een ritje wezen maken met een dichte koets, dat kost volgens mij niet zo veel als 300,- Maar als het echt een mooie schone koets moet wezen met gewassen paarden dan moet je denk ik toch wat uitgeven.