Gezocht: online cursus basisbeginselen rechrichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstdraad

Gezocht: online cursus basisbeginselen rechrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:58

Hai,

Ik ben op zoek naar een online cursus basisbeginselen rechtrichten aan de lange teugel (dus niet dubbele longe) al dan niet met een kaptoom.

Ik wil graag leren hoe ik mijn paard goed kan loswerken aan de lange teugel met een goede horizontale en verticale balans. Eerst wil ik mij wat theoretische kennis eigen maken en daarna met eventueel instructie (heeft iemand tips, woon in Friesland!) aan de slag gaan. Wil zelf wat meer richting klassieke school gaan rijden.

Edit: het liefst ook een cursus waar wat biomechanica in mee word genomen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:09

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:41

mrie

Re: Gezocht: online cursus basisbeginselen rechrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:58

Nope. Ik heb me op deze site ingelezen of rechtrichten geschikt kon zijn als revalidatieoefening voor mijn paard.
Leuk en leerzaam om eens door te spitten, maar dit soort dingen kun je niet alleen theoretisch doen. Net zo min als een schriftelijke cursus zwemmen resultaat zal hebben.
Je moet echt begeleiding hebben zodat de theorie ook aangepast kan worden aan je eigen paard, want die.... Nou ja de mijne hield steeds zijn hoofd te laag, zijn linker achterbeen doet nog niet wat we willen door blessure, Ik bleek het lastig te vinden om de buiten teugel te bedienen en zo voort.

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 00:41

mrie schreef:
Nope. Ik heb me op deze site ingelezen of rechtrichten geschikt kon zijn als revalidatieoefening voor mijn paard.
Leuk en leerzaam om eens door te spitten, maar dit soort dingen kun je niet alleen theoretisch doen. Net zo min als een schriftelijke cursus zwemmen resultaat zal hebben.
Je moet echt begeleiding hebben zodat de theorie ook aangepast kan worden aan je eigen paard, want die.... Nou ja de mijne hield steeds zijn hoofd te laag, zijn linker achterbeen doet nog niet wat we willen door blessure, Ik bleek het lastig te vinden om de buiten teugel te bedienen en zo voort.

Zoals vermeld staat in openingspost wil ik graag eerst een cursus volgen voor verdieping en ga ik daarna al dan niet met begeleiding aan de slag! Bedankt voor de reminder, soms wil ik wel iets te theoretisch blijven.

Nessa

Re: Gezocht: online cursus basisbeginselen rechrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:45

Je kunt natuurlijk altijd een lesje of wat doen. Vind je het niks kun je gewoon stoppen.
Ik les ook, Had er niks van kunnen maken door alleen te lezen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:41

Ik lees mee, hier al ietsje verder.
Het begin viel me erg tegen, vooral het tempo goed houden: hij wilde te hard.
Oefenen doet wonderen, en nu gaat het aardig vlot.
Nu heb ik wel een menpony en longeer veel met dubbele longe, dus al redelijk wat basis gelukkig, maar handigheid in lange teugelen was oefenen oefenen oefenen.
We oefenen rustig door, soms zou les fijn zijn, maar ik probeer me gewoon in te denken wat ik met mennen zou doen met het probleem.
Vaak is dat het juiste antwoord, iets met meer menervaring als met op deze manier lange teugelen, waardoor ik er niet altijd zo aan denk met gegoochel met lijnen. :+
Ik gun mezelf tijd om rustig na te kunnen denken, dat scheelt al een eind.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:06

Bittv heeft een leuke instructiereeks van Bas de Recht op YouTube staan.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:45

Niet online, maar Mireille Den Hoed geeft gratis theorieavonden over recht richten. Heel leerzaam vond ik! http://Www.stalmireille.nl

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:29

Gwahir schreef:
Niet online, maar Mireille Den Hoed geeft gratis theorieavonden over recht richten. Heel leerzaam vond ik! http://Www.stalmireille.nl

Geeft zij ook wel is clinics of een lesdag? Meerdere mensen op stal lijkt dit ontzettend leuk. Wil zelf ook wat meer richting klassieke dressuur gaan en hoopte dat dit elkaar mooi aanvult.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:34

Nieuwe site van Marijke de Jong
Online training - Je paard fysiek en mentaal in balans
Piet Bakker is zo'n beetje de lange teugelen man en heeft een online video Piet Bakker & Ellen Ofstad

En ik weet niet of je er nog aan kunt komen maar de volgende DVD's
"Waarom paarden kreupel worden" van Antoine de Bodt
"Basistraining klassieke rijkunst" van Bastiaan de Recht

Een absolute aanrader vind ik het boek "Horse training in hand van Ellen Schuthof", niet online maar toch .... Daar kun je nog een boekbeschrijving van vinden op mijn site.

Er is een hele hoop informatie te vinden via Internet :)

Mireille geeft trouwens clinics