janouk schreef:Mijn haflinger is na een val in de duinen 4 jaar geleden gaan headshaken.
Zo erg dat ze overdag met felle zon niet meer naar buiten kon. Rijden werd te gevaarlijk. Ze had duidelijk zoveel hoofdpijn, migraine achtig.
We hebben van alles geprobeerd. Het hele mediche circuit, diverse artsen, veel soorten medicijnen, röntgenfoto's, Speciale kappen, brillen, neusnetten, speciale hoofstellen, ander zadel, voeding, alternatieve therapieën, etc. We waren wanhopig.
.
Tot een craniosacrale behandeling haar vorig jaar zoveel verbetering gaf dat ze weer naar buiten kon overdag en het headshaken stopte. We kunnen nu ook weer rijden.
Ik stond bij de behandeling en keek wat het allemaal met mijn paard deed. Ongelooflijk.
De spanning trok langzaam weg uit haar hoofd, ze gaapte, kwijlde, schudde en stond in trance.
Ik was zo blij voor haar. Na 3 jaar kon ze weer in de zon naar buiten. Ze heeft een aantal vervolg behandelingen gehad inmiddels en ze doet het prima.
Ik ga nu zelf de opleiding doen eind deze maand. Ik wil er meer van weten. Meer van leren, zodat ik haar zelf kan helpen als ze een terugval heeft.
Dus ik heb hele positieve ervaringen.
Interessant dat je de opleiding gaat doen. Ik zie ook verschil bij mijn paarden. Zitten er nog midden in. Wil zelf ook meer ervan weten. Heb jij een "medische" achtergrond Janouk?