Het blijft steeds in mijn achterhoofd zitten, wat moet ik na het behalen van mijn mbo niveau 4 diploma gaan doen?
Even kort iets over mijzelf

Voordat ik naar mijn huidige opleiding ben gegaan (managementassistent/ directiesecretaresse) heb ik de havo gedaan en afgerond naja examen gedaan, maar helaas gezakt. De havo was voor mij een drama, ik kan slecht tegen druk en raak dus in paniek en weet niet waar ik moet beginnen. Dit geeft mij een heel onzeker gevoel en daar werd toen der tijd niet goed mee omgegaan. Ik had dan ook het profiel natuur&gezondheid wat mij niet helemaal lag, maar ik wist totaal niet wat ik wilde worden en dit was nu eenmaal breed.
Toen ik naar mijn huide opleiding ging was ik helemaal op mijn plek en is het de beste keuze die ik gemaakt heb en zit ik goed in mijn vel en zelfverzekerd over mijn kunnen. Ik heb zelfs het 2de jaar over mogen slaan en zit dan nu in de derde en mijn laatste jaar.
Maar nu mijn probleem, ik heb mega last van examenstress, alles gaat voor mijn gevoel slecht terwijl ik met gewone toetsen met gemak een 9 of 10 haal. Dus zit nu even in een dipje en hoop het beste erop en weet ook wel dat ik het eigenlijk wel moet halen en dus eindelijk een diploma heb.
Nu gaat de vraag al maanden door mij heen wat ga ik hierna doen? Heb bij mijn stagebedrijf wat echt een gaaf bedrijf is een baan aangeboden gekregen voor 3 dagen in de week, stel dat ik ga werken wel 40 uur, want wat moet ik anders? Lekker geld verdienen dus

De meesten zeggen ga toch naar het hbo, want dat kan je makkelijk. Maar ik weet niet of ik dat wil, ik wil geen stress meer en op mijn tenen lopen net als op de havo. Sowieso weet ik totaal niet wat voor opleiding ik zou willen doen, want niks spreekt mij echt aan, van ja dit wil ik echt..
En optie 3 is dus werken en leren, maar dit is lastig met mijn vakgebied, omdat je vaak al een jaar werkervaring moet hebben en dit heb ik natuurlijk niet.
Kortom wat zouden jullie doen? Natuurlijk moet ik het zelf weten en zelf gaan doen wat goed voelt, maar ik ben gewoon beniewd;)
Bedankt voor het lezen en sorry als het misschien rommelig staat, maar heb het even snel met mijn telefoon getypt.