vakantieplekje Hardenberg / Gramsbergen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

vakantieplekje Hardenberg / Gramsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:51

Graag zou ik in de directe omgeving van Gramsbergen een locatie weten waar ik mijn paard een weekend of week mee zou kunnen nemen. (ivm vakantie). Periode is nog niet bekend. (Dit voor één of twee paarden)
Eventuele buitenrijmaatje(s) ??? zou gezellig zijn.

friesiszwart

Re: vakantieplekje Hardenberg / Gramsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:16

Het gaat dus alleen om stalling voor mijn paard (max 2 paarden).

Tyshely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:49

In Hardenberg zit manege de Horsetellerie wellicht daar eens proberen?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:02

De Horsetellerie biedt inderdaad vakantiestalling aan, je zit dan direct aan het bos. Hoe het daar allemaal in zijn werking gaat qua verzorging kan ik je helaas niet zeggen. Ik zie de pension en manege paarden wel veel buiten staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 20:16

dan je wel heb direct gekeken. Lijkt mij voor de vakantie prima. Is daar goed buiten te rijden?
Zijn er vergunningen oid nodig voor die omgeving?

Tyshely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:21

Je kan er meteen het bos in zonder de weg over te moeten... vergunningen heb ik geen idee van

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 07:17

Qua overig verkeer is geen probleem paarden zijn zeer goed verkeersmak.
Bedankt voor deze informatie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 07:37

Voor dat bos heb je geen vergunning nodig! Is een prachtig bos met veel ruiterpaden!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:15

Mwah, bos is wel mooi maar veel ruiterpaden zijn er niet hoor. Ik pak meestal de grote boomsleeppaden, mag je officieel niet rijden, maar je doet er echt niemand kwaad mee en de ruiterpaden zijn voor een groot deel vergeven van mountainbikers, dus geen aanrader.

Laat maar weten als je er bent, als ik kan, dan wil ik wel met je mee op pad. Met een aantal grote wegen oversteken kun je heel wat km maken als je dat wilt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:48

Maar als je richting de Sahara gaat of de Lemelerberg kan je prima lang rijden. Zeker omdat je vanaf de Sahara naar Het Laer, Eerde en de Lemelerberg kan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:02

Dat klopt helemaal, maar de bossen van Hardenberg stellen qua ruiterpaden niet zo veel voor. Ik ben wel eens van Hardenberg via de Sahara naar de Lemelerberg en weer terug gereden en dat was erg gaaf, maar dan ben je zo 54 km verder.

De bossen van Hardenberg en de Sahara ken ik op mijn duimpje, Het Laer en Eerde ken ik dan weer niet en de Lemelerberg ben ik ook nog veel te weinig geweest.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:11

Ik sta op een halfuur stappen van het bos af. Binnen het uur sta ik eigenlijk wel bij de Horsetellerie.
Naast de Horsetellerie zit een bos (Colenbrandersbos), wat ik nou niet een geweldig bos vind om uren in rond te rijden. Dus meestal steek ik de weg over, en rij dan richting de Oldemijer. Dat vind ik persoonlijk een leuker bos om een rondje te rijden!
Dus als je een keer richting de Oldemijer wil, roep maar! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:18

Marith_Ov schreef:
Dat klopt helemaal, maar de bossen van Hardenberg stellen qua ruiterpaden niet zo veel voor. Ik ben wel eens van Hardenberg via de Sahara naar de Lemelerberg en weer terug gereden en dat was erg gaaf, maar dan ben je zo 54 km verder.

De bossen van Hardenberg en de Sahara ken ik op mijn duimpje, Het Laer en Eerde ken ik dan weer niet en de Lemelerberg ben ik ook nog veel te weinig geweest.

Maar ik heb dan ook het geluk dat mijn ouders (en sulky) midden tussen de bovengenoemde bossen in wonen. 8-)

Dus als TS een trailer heeft hoeft ze maar 5 tot 10 min te rijden dan heb je elke dag een ander bos haha.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:26

Ah, dat scheelt inderdaad. Die luxe heb ik helaas niet :+ .

Ik had mijn paard voorheen in Rheeze staan, toen zat ik aan de Oldemeijer, later in Beerze en heb ik de Sahara eigen gemaakt en nu in Arriën, en dat is erg weinig bos daar er is wel wat, maar als ik een langere rit wil maken rij ik naar Hardenberg toe en de Sahara is ook een optie, maar dan moet ik rekening houden met 30km :D . Ik kan ook met de trailer, maar vindt het altijd wel lekker om vanaf stal te beginnen en daar weer te eindigen.

Met de trailer naar de Sahara (en dan ga ik uit van de standaard parkeerplaats) ben je vanaf Hardenberg toch al gauw 20 minuten verder. Maar het zijn geen onoverkomelijke afstanden. En de Sahara is gewoon een prachtig bos waar je heerlijk kunt rijden :j .