Gezocht betrouwbare plek om nieuw paard te kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

Gezocht betrouwbare plek om nieuw paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:57

Helaas heb ik mijn nieuwe aanwinst van januari moeten laten inslapen |( |( Na 6 maanden werd ie kreupel en bleek van alles mis en hij was nog maar 1 1/2 jaar oud. Nu ben ik rustig weer opzoek naar een nieuw beesie en ben al bij wat adressen wezen kijken maar het was niks of ze mankeerde wat of ze stonden tot de knieen in de oliebol en het was dan ook niet wat ik zocht. Dus nu dacht ik misschien weet iemand wel een goed stal (of prive) die paard(en) te koop heeft tussen de 3 en 8 jaar oud.

Door mijn vorige beesie is mijn budget in de lage/normale prijsklasse. IK WIL GEEN KOUDBLOED.
Als ze niet beleerd zijn is dit geen probleem, wil wel min. 1.60 m.

Dacht misschien weet iemand ook wel een opfok stal ofzo waar ze paarden te koop hebben staan.
Of een stal waar ze ze aanrijden niet goed genoeg zijn/aanleg hebben en dan door verkopen

Wie niet waagt wie niet wint dacht ik en ik heb geen haast :)*
Laatst bijgewerkt door C_arola op 02-01-17 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald, dit is niet toegestaan

Joltsje

Re: Gezocht betrouwbare plek om nieuw paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:11

Jeetje wat sneu zeg dat t zo is afgelopen met je paardje.

Ik weet zo 123 geen stal voor je. Er zijn voldoende die wel eerlijk zijn.

Pribleem is denk ik de prijsklasse. Als t te goed om waar te zijn lijkt. Dan is het vaak ook zo.

Lagere prijsklasse is vaak niet voor niets.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:40

PB Ruitje hier op Bokt eens, die doet aan omgeschoolde dravers in de wat lagere prijsklasse en is een betrouwbaar adres.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:14

Welke regio zoek je?

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:25

paardje1983 schreef:
Welke regio zoek je?

Woon zelf in het midden van ned. (Dronten) dus maakt niet zo heel veel uit, wil best een stuk rijden indien ik weet dat het correct is. :j

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:26

Elisa2 schreef:
PB Ruitje hier op Bokt eens, die doet aan omgeschoolde dravers in de wat lagere prijsklasse en is een betrouwbaar adres.

Zo laag is mijn budget ook alweer niet :D , ik kom zelf uit de drafsport dus als ik er een zou willen is dat geen probleem :o , maar ik wil totaal wat anders :) een gewoon rijpaard :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:32

Joltsje schreef:
Jeetje wat sneu zeg dat t zo is afgelopen met je paardje.

Ik weet zo 123 geen stal voor je. Er zijn voldoende die wel eerlijk zijn.

Pribleem is denk ik de prijsklasse. Als t te goed om waar te zijn lijkt. Dan is het vaak ook zo.

Lagere prijsklasse is vaak niet voor niets.

dat ben ik gedeeltelijk met je eens :o , ik heb wel paarden in mijn prijsklasse gezien maar niet wat ik zoek, waar onder ik bij een ben geweest via via wat boven mijn budget zit, ik zelf op fb was tegen gekomen en had gevraagd wat de prijs is, omdat mijn nichtje me steeds tagde zag een oude vriendin dit en bleek haar paard te zijn. ze hadden alleen filmpje op afstand en draf foto van de zijkant dus zo kon je niks zien. Ben er 2 tellen geweest want stond lv zwaar overkoot en kon zijn knie geen eens recht houden, ik vond geen eens dat je hier op kon rijden zo erg was het. Dus of ik nu voor mijn bedrag genaaid wordt of 2000 extra. _/-\o_

Was ook bij een opfok stal waar ze paarden voor goed geld verkochten en 2 in mijn prijsklasse hadden, maar zowel de dure als mijn prijsklasse stonden in de oliebol, nou dan ben ik gauw klaar :(

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:41

BravoT schreef:
paardje1983 schreef:
Welke regio zoek je?

Woon zelf in het midden van ned. (Dronten) dus maakt niet zo heel veel uit, wil best een stuk rijden indien ik weet dat het correct is. :j

Kijk eens bij www.stalverhoeven.nl. Zitten in St Oedenrode. Als die niks op stal hebben staan wat je zoekt dan heeft ze veel contact met andere mensen en stallen die betrouwbaar zijn waar je een paard kan kopen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:04

Die hierboven kan je inderdaad gerust eens gaan kijken. En afhankelijk van wat je precies wil met je paard en je budget heb ik er ook nog eentje die in aanmerking zou kunnen komen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 06:13

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 06:17

Weet niet wat voor prijsklasse je zoekt?
Maar probeer is Stal Ruben Rouweler, heeft vast en zeker wat paarden staan!
Heb ik mijn merrie ook vandaan, inmiddels heb ik haar alweer 3.5 jaar en hij heeft geen woord gelogen over d'r. :D