Pensionstalling omgeving Nijmegen/oss

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aestate

Pensionstalling omgeving Nijmegen/oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 14:40

Ik ben op zoek naar stalling die tot ong 30 min rijden van Wijchen af ligt. Met de stalling in omgeving wijchen ben ik wel al bekend.
Ik zoek een stal met
- poetsplaatsen die ook warm water hebben
- weidegang van min. 4u, moeten ook in de winter naar buiten kunnen
- een binnenbak, of een goede rijhal dichtbij de stal (20x60m heeft wel mijn voorkeur)
-evt mogelijkheid voor stalling trailer

Kim_97

Re: Pensionstalling omgeving Nijmegen/oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:22

- stal Formidable in Overasselt, maar daar ben je misschien al mee bekent?
- Stal Verstegen in Odiliapeel, ligt denk ik net binnen je 30 min grens?
Hier heb je voor een nette betaalbare prijs goede en mooie faciliteiten.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:30

Bij fam van Gaal in Zeeland. Super stallen met eigen paddock/uitloop aan de stal. Binnenbak en buitenbak. Bos op korte afstand, trailer kan gestald worden. Super stal!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:59

cruesli schreef:
Bij fam van Gaal in Zeeland. Super stallen met eigen paddock/uitloop aan de stal. Binnenbak en buitenbak. Bos op korte afstand, trailer kan gestald worden. Super stal!

Hier sta ik nu gestald met mijn pony, inderdaad een super stalling! Maar helaas staat alles vol op dit moment.

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:23

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:36

Sta ook bij verstegen, leuke betaalbare stal met alle faciliteiten die je zoekt.
De mijne staat 24/7 buiten op de wei (gedraineerd)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:11

Jessica van de berg in overlangel

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:26

@ Kim of Cruesli, heeft een van jullie misschien een telefoonnummer of adres van de fam. van Gaal? Klinkt goed, heb nu nog niet direct een stal nodig maar ben wel al aan het rondkijken dus misschien is er een mogelijkheid om op een wachtlijst gezet te worden.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:43

donje schreef:
@ Kim of Cruesli, heeft een van jullie misschien een telefoonnummer of adres van de fam. van Gaal? Klinkt goed, heb nu nog niet direct een stal nodig maar ben wel al aan het rondkijken dus misschien is er een mogelijkheid om op een wachtlijst gezet te worden.

Telefoonnummer is *knip, opvraagbaar via pb*
Ze kunnen je zeker op de wachtlijst zetten. :)
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 04-01-17 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 11:19

Dankjulliewel voor de reacties! Ga even rondkijken :)

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:52

Kim, bedankt. Ik ga ze morgen eens bellen.
Meteen nog maar een vraag dan. Hoe zit het daar met de weidegang, gaan ze elke dag naar buiten?
En staan ze alleen of in groepjes?

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:04

donje schreef:
Kim, bedankt. Ik ga ze morgen eens bellen.
Meteen nog maar een vraag dan. Hoe zit het daar met de weidegang, gaan ze elke dag naar buiten?
En staan ze alleen of in groepjes?

Alle paarden hebben een eigen stal met uitlooppaddock aan hun stal vast. In de deuropening hangen van die flappen die de wind tegenhouden. De paarden staan dus in principe 24/7 buiten, maar hebben ook altijd de mogelijkheid om binnen te staan.
Ze staan alleen in deze paddock maar wel naast elkaar. Ze zien dus wel alle andere paarden.
In de zomerperiode staan de paarden een aantal uur per dag op de wei, hier staan ze ook appart of met 2e.

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:44

Zij dit wel een beetje flinke paddocks dan? Want als ik het goed begrijp staan ze hier de hele dag muv de zomerperiode?
Wil je nog wat meer vertellen, hoe zijn de binnen- en buitenbak, is het een grote stal? En hoever is het bos?
Ik zal ze morgen even bellen of ik een keer kan komen kijken. Maar ben al erg nieuwsgierig, valt niet mee om fijne/goede pensionstal te vinden.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:39

donje schreef:
Zij dit wel een beetje flinke paddocks dan? Want als ik het goed begrijp staan ze hier de hele dag muv de zomerperiode?
Wil je nog wat meer vertellen, hoe zijn de binnen- en buitenbak, is het een grote stal? En hoever is het bos?
Ik zal ze morgen even bellen of ik een keer kan komen kijken. Maar ben al erg nieuwsgierig, valt niet mee om fijne/goede pensionstal te vinden.

Ik weet niet hoe groot je de paddock wil hebben? De paddock waar mijn pony in staat is ongeveer 15x5 denk ik. Er zijn 2 verschillende stallen, stallen bij mijn pony staat zijn ongeveer 3x2,5, andere stallen zijn vgm ietsje groter.Binnen- en buitenbak zijn beide 20×40 en hebben een hele fijne bodem vind ik zelf! (Zelfde bodem als bij manege Olympic in Uden, met van die 'gras'vlokken)
Ook is er een longeerbak aanwezig en voldoende springmateriaal. Staleigenaren zijn erg begaan met de paarden en denken in alle opzichten mee. Het bos ligt om precies te zijn op een afstand van 900m. Dit bos is de Maashorst.

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:41

Dat klinkt allemaal wel goed. Paddock heb ik het liefst zo groot mogelijk, zodat ze iig lekker beetje kan rennen. Liefst zou ik ze hele dag op wei hebben, maar dat en dan in combinatie met een binnenbak is erg lastig. Hebben nu wel binnenbak maar gaan maar paar uurtjes per dag op de paddock, zomers wel iets langer op de wei. Maar vind eigenlijk dat een pony zoveel mogelijk lekker buiten moet kunnen staan.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:53

donje schreef:
Dat klinkt allemaal wel goed. Paddock heb ik het liefst zo groot mogelijk, zodat ze iig lekker beetje kan rennen. Liefst zou ik ze hele dag op wei hebben, maar dat en dan in combinatie met een binnenbak is erg lastig. Hebben nu wel binnenbak maar gaan maar paar uurtjes per dag op de paddock, zomers wel iets langer op de wei. Maar vind eigenlijk dat een pony zoveel mogelijk lekker buiten moet kunnen staan.

In principe staan ze hier de hele dag buiten alleen niet op de wei. Ik zelf vind een eigen uitloop paddock ideaal!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:16

donje schreef:

En heb je nog gebeld? :)

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:40

Nee nog niet Ga ik deze week zeker even doen. Afgelopen week aantal stallen iets dichter in de buurt bekeken maar is het nog niet helemaal.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:46

pitbullgup schreef:
Jessica van de berg in overlangel

Heb je misschien meer informatie over deze stal? Ik kan op Facebook een pagina vinden, ziet er mooi uit. Weet je misschien wat kosten daar zijn?

@aestate, ik zie dat je met stallen omgeving Wijchen al bekend bent. In het topic over stalling in Nijmegen-zuid en omgeving staan er meerdere opgesomd. Misschien zit daar nog wat bij?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:56

Ik sta in Batenburg geen binnenbak maar wel een super rijbak (achterberg bodem) die altijd te rijden is. Rijhal bergharen is ook dichtbij. Paarden staan in de winter halve dagen buiten en zomer hele dagen. Verzorging van de paarden staat voorop!

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:22

@ Kim, heb gisteren gebeld en meteen 's avonds wezen kijken. Was wel al donker dus buiten wat moeilijker te zien maar zag er goed uit. Enige nadeeltje is dat er in de stal niet iets van stro oid ligt. Oh ja en natuurlijk dat er geen plek is en maar weinig verloop :(
Maar verder super. We staan nu op de wachtlijst.
Ben alleen vergeten te vragen welke brok en hoe vaak er gevoerd wordt. Maar ja mocht er ooit een plekje komen dan kan ik dit alsnog bespreken.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:25

De heumstede in Hernen?
Hier sta ik met 2 pony's erg tevreden.
Staan ook nu de hele dag buiten

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:27

De heumstede in Hernen?
Hier sta ik met 2 pony's erg tevreden.
Staan ook nu de hele dag buiten

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:01

donje schreef:
@ Kim, heb gisteren gebeld en meteen 's avonds wezen kijken. Was wel al donker dus buiten wat moeilijker te zien maar zag er goed uit. Enige nadeeltje is dat er in de stal niet iets van stro oid ligt. Oh ja en natuurlijk dat er geen plek is en maar weinig verloop :(
Maar verder super. We staan nu op de wachtlijst.
Ben alleen vergeten te vragen welke brok en hoe vaak er gevoerd wordt. Maar ja mocht er ooit een plekje komen dan kan ik dit alsnog bespreken.

Ooh leuk! De haflinger in de buiten stallen toevallig gezien? :+ meeste kiezen bij ons inderdaad voor zand in de stal, aangezien de paarden hele dag in en uit lopen en daardoor toch veel zand naar binnen komt. Ik ben ooit begonnen met Vlas maar uiteindelijk ook de keuze gemaakt voor zand.

Paarden worden sochtends gevoerd, tussen 8 en 8:30 - krijgen dan hooi en basterly basisbrok.
Tussen 15:00-16:00 krijgen ze nogmaals basterly basisbrok. En savonds tussen 19:00 en 20:00 nog hooi.
Staleigenaar vraagt regelmatig of je je paard goed op gewicht vindt en of je vind dat hij genoeg voer krijgt/of te veel.
Wil je zelf iets van muesli bijbvoeren mag dat altijd!

donje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:17

Ik heb de haflinger niet gezien, de stal buiten wel. :D Fijn dat je zelf nog kan kiezen wat je in stal wil. Die brok ken ik verder niet. Maar ze zei inderdaad al dat je zelf ook goed in de gaten moest houden of je paard op gewicht bleef, helemaal nu met deken op kon zij dat lastig zien natuurlijk. Maar ja de kans is maar klein dat er een plekje vrij komt. Maar je weet maar nooit.