Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:15

Succes chiara! Ik wens je vooral een fijne en gode herinnering aan je schoonmoeder en die speciale rit toe.

Voel je als het zelf niet lukt echt niet bezwaard om stichting ambulancewens in te schakelen. Ik heb begrepen dat zij er eerder mee worstelen dat mensen hun stichting niet weten te vinden en dat ze eigenlijk nooit mensen op een wachtlijst zetten

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:28

Bij Karos Citytours in Amsterdam kun je een rit maken vanaf de Dam (Paleis) en zijn er verschillende mogelijkheden. De koetsen zijn semi-gesloten, dus je zit wel beschut. In de wintertijd hebben de koetsiers dekens mee voor de passagiers. De prijzen verschillen van zo'n 45 euro tot 95 euro wanneer je ter plaatse een koetsier aanspreekt. Je kunt ook kiezen voor een taxirit, als je niet op dezelfde plek terug wilt komen (als je het dagje uit naar Amsterdam nog wilt verrijken met een bezienswaardigheid elders in de stad of de rit wilt afsluiten met een lunch of diner). Ook kun je kiezen om ergens opgepikt te worden, maar dat moet je dan wel van te voren boeken. Kijk eens op www.karos.nl voor meer info. ;)

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:44

Als ik zo zoek op "oosterhout huifkar" vind ik al heel veel opties, waarschijnlijk ook stukken goedkoper. Echter zit je dan wel in een huifkar met een koudbloed ervoor en niet in een gepoetste princessen/trouwkoets. Ik weet niet hoe belangrijk jij/je schoonmoeder dat aspect vindt?

chiara1005
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 15:14

Elise_K schreef:
Als ik zo zoek op "oosterhout huifkar" vind ik al heel veel opties, waarschijnlijk ook stukken goedkoper. Echter zit je dan wel in een huifkar met een koudbloed ervoor en niet in een gepoetste princessen/trouwkoets. Ik weet niet hoe belangrijk jij/je schoonmoeder dat aspect vindt?


Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Mijn schoonmoeder is iemand die nooit wil zeuren en zichzelf al snel teveel vindt. Ik weet dat ze hartstikke blij zou zijn met een rit in een huifkar, maar weet ook dat ze heel graag een keer in haar leven zich een prinses zou willen voelen haha. We zullen haar ermee verrassen, en ik wil het zo mooi mogelijk maken voor haar. Ze heeft zichzelf altijd haar hele leven weggecijferd en het wordt tijd dat ze eens niet zichzelf op de laatste plaats zet. :j

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:13

Ik hoop voor je dat je het voor elkaar gaat krijgen, zou super leuk voor haar zijn!
Om even op het bedrag van €300 terug te komen, op het eerste oog een hoop geld voor een uurtje plezier.
Nu rijd ik sinds een jaartje een paard voor mensen die hun paarden voor de koets hebben lopen en ik kan mn oren soms niet geloven als ik hoor wat de tuigen en koetsen kosten ( afgezien van het feit dat 4 paarden al een hoop geld kosten in onderhoud) en wat een tijd erin gaat zitten om een rit te rijden.
Wat zij doen als ze een rit hebben:
Min. Een dag van te voren tuig poetsen,koets poetsen en alles checken, paarden wassen, kleding klaarleggen en checken. 2 auto's met trailers klaarmaken , auto met aanhanger voor de koets klaarzetten, chauffeurs regelen voor de auto's.
Op de dag zelf paarden gereed maken,koets op de aanhanger bevestigen, tuigen meenemen enz.
Op locatie inspannen ,soms een eindje van het ophaaladres vandaan ivm de ruimte om alle auto's te parkeren en in te kunnen spannen. Rit rijden, uitspannen, naar huis rijden en alles weer opruimen.
Had er zelf nooit zo bij stilgestaan hoeveel werk het is en dat ze altijd met meerdere moeten zijn . Snap nu veel beter waarom het zoveel geld kost om een rit te maken .
Misschien dat er via een menvereniging in de buurt een menner te vinden is die dit wil doen en toevallig een mooie koets heeft. Op de vereniging bij ons rijden er meerdere die ook een mooie koets hebben voor de hobby die er alleen bij speciale gelegenheden gebruikt worden.wie weet tref je het bij jullie in de buurt ook.

chiara1005
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 09:56

Graag wil ik iedereen die zijn best heeft gedaan om mee te denken aan een oplossing ontzettend bedanken.
Het is inmiddels al een paar weken geleden dat ik gereageerd heb, helaas heeft dat als droevige reden dat mijn schoonmoeder binnen enkele dagen na het openen van dit topic ontzettend hard achteruit is gegaan en een week geleden is overleden.
Uiteindelijk is haar wens alsnog in vervulling gegaan. Gisteren is zij in een prachtige koets, via stalhouderij Joossen, gebracht naar haar laatste rustplaats.

Ze is gereden als een prinses. Het was ontzettend indrukwekkend, mooi en verdrietig tegelijk. Vanavond komt er bij npo om kwart over 6 een item over omdat Joossen al 4 generaties bestaat.
(en nu met foto)


Afbeelding

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:03

Jeetje... wat een prachtig afscheid.

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Mariska_28

Berichten: 10520
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:17

Wat verschrikkelijk dat het nog zo snel gegaan is, en fijn dat jullie haar laatste wens in vervulling hebben kunnen laten gaan. Heel veel sterkte met het verdriet en gemis!

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:18

ach jee, dit is niet wat ik verwcht had, toen ik dit topic begon te lezen. Gecondoleerd, en wat een prachtig afscheid hebben jullie voor haar geregeld.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:31

Wat een mooi afscheid en wat tragisch tegelijkertijd dat je schoonmoeder het niet meer bij leven heeft mogen meemaken.

Veel sterkte met het gemis.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:39

Wat een mooi afscheid hebben jullie voor haar geregeld. Gecondoleerd en veel sterkte Y;(

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:49

Jeetje wat heftig.
Je vertelde al dat ze achteruit ging, maar dat het zo hard ging dat had ik niet verwacht ( en jullie zelf waarschijnlijk ook niet).

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:41

Als eerste gecondoleerd :(:)

Wat een prachtige koets en wat mooi dat jullie haar zo ten grave hebben kunnen brengen.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:00

Prachtig om te zien, maar ook heel verdrietig.... Sterkte met het verlies.

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Laatste wens schoonmoeder, rit in een koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:04

Gecondoleerd. :(:) mooi afscheidskoets