Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

xEline schreef:DA wilde haar graag even aan de longe hebben zodat die wat beter naar de longen kon luisteren bij inspanning. Ik haar historie uitgelegd en hij heeft ook even naar haar lopen gekeken. Hij vond haar niet kreupel maar vond dat ze rechts voor haar pas niet helemaal afmaakte. Ook vond die haar wat strak op de rug. Da gaf aan dat als er niets te vinden is, het het kip of ei verhaal is, ergens zit er wat. Is haar been genezen maar haar rug daarna niet los gemaakt blijft ze compenseren.
Babootje schreef:xEline schreef:DA wilde haar graag even aan de longe hebben zodat die wat beter naar de longen kon luisteren bij inspanning. Ik haar historie uitgelegd en hij heeft ook even naar haar lopen gekeken. Hij vond haar niet kreupel maar vond dat ze rechts voor haar pas niet helemaal afmaakte. Ook vond die haar wat strak op de rug. Da gaf aan dat als er niets te vinden is, het het kip of ei verhaal is, ergens zit er wat. Is haar been genezen maar haar rug daarna niet los gemaakt blijft ze compenseren.
Ik zou toch eerst kiezen voor kreupelheidsonderzoek (buigproeven) bij een paardenarts. Strak in de rug en pas niet helemaal afmaken zijn aanwijzingen voor kreupelheid.
Als je de rug laat losmaken maar er is sprake van kreupelheid is dat ook zinloos. Je DA gaf al de goede volgorde aan: eerst het been genezen, dan rug losmaken. Of beide tegelijk. Maar niet rug losmaken zonder diagnose.
faytjefay schreef:http://joeyphilips.com/?gclid=CNT9nqXl4 ... Gwod-esDoQ
Zelf geen ervaring mee maar goede referenties. Is in Laren (ZH).
Babootje schreef:xEline schreef:Dat stadium hebben we al helemaal gehad, ze is ook uitverdoofd en de hele mik mak.Helaas hebben we nergens iets kunnen vinden.
O sorry, dat las ik niet uit je OP. (stond DA heeft even naar haar lopen gekeken)
Babootje schreef:xEline schreef:Dat stadium hebben we al helemaal gehad, ze is ook uitverdoofd en de hele mik mak.Helaas hebben we nergens iets kunnen vinden.
O sorry, dat las ik niet uit je OP. (stond DA heeft even naar haar lopen gekeken)
xEline schreef:Maakt niet uit!! Klopt ook wat je zegt van de week is de dierenarts geweest die heeft haar alleen zien lopen. 7/8 maanden terug ben ik bij de uithof geweest en hebben ze haar helemaal uitgedokterd.
Euforie schreef:Aimée de rooij, komt uit omgeving utrecht en is tevens dierenarts. Ik ken alleen maar goede verhalen over haar. En mijn eigen paarden arts, raadde haar aan voor wat problemen bij mijn paard. Ze is gister geweest, en wat een toppertje![]()
Heb al heel wat chiropractoren erbij gehad evenals osteopaten/fysio's maar geen één was er imo zó kundig als zij.![]()
Op Google kan je dr gegevens vinden. Succes iig.
tylando schreef:Is er bloed geprikt ? Mss is er wel een tekort in iets waardoor ze niet lekker lopen of dunne hoefzool