Weer beginnen met paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eveliienxx

Weer beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 23:06

(Ik heb echt geen idee waar ik dit topic zou moeten plaatsen, dus ik gok dat het fout staat, sorry hiervoor!)

Hoihoi,

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar geleden gestopt met paardrijden, omdat ik een jaar naar Amerika ging. Ik heb toen gezegd dat het daarna ook echt klaar zou zijn en heb sindsdien ook nog maar een paar keer op een paard gezeten. Ook blijven twijfelen of ik niet toch weer wilde beginnen, en ik heb nu besloten dat het toch echt weer tijd is om te gaan paardrijden, de vraag is nu alleen

Waar?

Ik ben een student, dus mijn budget is niet enorm, en dat maakt het voor mij heel erg lastig om iets passends te vinden. Ik heb vroeger jarenlang in Eindhoven gereden en daar uiteindelijk ook een jaar lang een pony geleasd, maar omdat ik daar nu niet meer elk weekend ben is terug gaan naar diezelfde manege (helaas) geen optie.

Ik woon nu in Rotterdam (tussen Oostplein en Kralingse Zoom in) , dus zou ook graag in die regio (niet veel meer dan een halfuur fietsen als het even kan) willen rijden,
ik ben dus een student, dus heel erg veel kan ik niet betalen. Nu snap ik dat paardrijden duur is, maar er blijft een verschil tussen "prijzig" en "onredelijk duur".

Het mag een manege zijn, of als je toevallig iemand weet die nog een bijrijder/leaser zoekt, dat maakt me allemaal niet zo veel uit, wel graag een manege die een klein beetje op niveau lessen kan geven.

Dusssss, iemand tips? :)

xMarieke

Re: Weer beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:12

Er zijn maneges voor gehandicapten waar je kunt helpen en rijden voor een redelijk laag tarief. Verder een 'doe het zelf manege', vaak verenigingen of stichtingen. Of een verzorgpaard?

aruals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:56

xMarieke schreef:
Er zijn maneges voor gehandicapten waar je kunt helpen en rijden voor een redelijk laag tarief. Verder een 'doe het zelf manege', vaak verenigingen of stichtingen. Of een verzorgpaard?

Is dat dan een soort vrijwilligerswerk in ruil voor een korting of iets dergelijks? Nog nooit van gehoord, maar wat een goed initiatief!

Voor de TS: sorry, niks aan toe te voegen! Niet helemaal mijn regio.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:59

Misschien kun je kijken of een studentenrijvereniging iets voor je is? Op die manier heb ik zelf jaren geleden ook les kunnen nemen, je betaalt dan jaarlijks een lage contributie en je kunt goedkoop lessen op een manege. Daarnaast was het ook erg leuk om op die manier nieuwe contacten op te doen vond ik :).

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:20

Mo_86 schreef:
Misschien kun je kijken of een studentenrijvereniging iets voor je is? Op die manier heb ik zelf jaren geleden ook les kunnen nemen, je betaalt dan jaarlijks een lage contributie en je kunt goedkoop lessen op een manege. Daarnaast was het ook erg leuk om op die manier nieuwe contacten op te doen vond ik :).

Heb ik inderdaad naar gekeken, maar de enige die ik kan vinden is er eentje die op de Rotterdamsche manege rijdt, maar die is echt heel erg duur, helaas :( Ik ga zeker nog even verder zoeken of er misschien nog eentje is hier in de buurt :)

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:21

xMarieke schreef:

Vindt het een leuk idee, maar heb vanwege mijn studie en baan geen tijd om er heel veel uren per week aan kwijt te zijn. Ik ben de weekenden meestal ook in Eindhoven, vandaar dat een manege (of iemand die een bijrijder zoekt voor hooguit twee keer per week) de beste opties zijn. Wel bedankt voor het meedenken ! :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:56

Is meestal niet heel veel uur hoor :)
Ik hielp het begin van de avond met de gehandicaptenlessen, daarna paarden zadelen en/of afzadelen en dan zelf rijden.
Ik zie dat in Rotterdam de Hazelaar zit: http://www.manegedehazelaar.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:55

Een verzorgpaard zoeken en daar mee aan de slag en een keer in de zoveel tijd lessen. Ik denk dat je beter minder vaak les kan hebben (met huiswerk mee) als de les kwalitatief goed is. En dan mag het ook wat meer kosten. In verhouding ben je dan hetzelfde kwijt, maar je leert meer. :)