Ik ben mij er van bewust dat er redelijk wat te vinden is in de zoekfunctie, maar toch heb ik nog niet een antwoord op mijn vraag. Ik ben sinds September student in Rotterdam en woon samen met mijn vriend in de omgeving van Blaak.
Ik mis de paarden ontzettend, en daarnaast zou mijn vriend graag willen beginnen met paardrijden. Nu vind ik het best moeilijk om een goede manege hier in de buurt te vinden, die bereikbaar is met het OV: ik en fietsen gaan namelijk door ziekte helaas niet geweldig samen. Een scooter wordt wellicht een optie, maar dat zijn weer extra kosten bovenop de kosten van het paardrijden die wij liever vermijden.
Ik rij sinds ik 6 ben en heb ook 7 jaar mijn eigen pony gehad. Ik heb dus ervaring buiten maneges om, en zou het liefst op een manege rijden waar ik verder kan ontwikkelen. Mijn vriend heeft echter vrijwel geen ervaring, en hij is niet Nederlands, waardoor de privelessen in ieder geval in het Engels zouden moeten zijn.
We zijn al langs geweest bij de Rotterdamsche Manege, maar dat was niet echt mijn stijl. Verder heb ik Hillegersberg in het vizier, maar die is met het OV niet te doen, en aangezien fietsen geen optie is, zijn we dan gebonden aan een scooter of auto. Verder las ik net wat over Filip Dros, wat voor ons te doen is met het OV, alleen vernam ik dat ze daar niet naar buiten gaan, wat ik toch wel leuk zou vinden.
Eventueel is op een privépaard lessen ook geen probleem, uiteraard tegen betaling. Het is echter wel belangrijk dat mijn vriend ook kan lessen, dat heeft echt wel prioriteit. Mocht iemand weet hebben van zo'n constructie, dan hoor ik het ook graag!
Wie heeft er voor mij de gouden tip?
Stal mate & copain is dat geloof ik.