Stalling Groningen stad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita18

Stalling Groningen stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 12:20

hallo iedereen,

November 2017 moeten mijn twee paardjes (haflinger en een kruising haflinger/KWPN) verhuizen. Zelf hoop ik dan ook te verhuisd naar Groningen stad.

Ik ben nu al wat aan het oriënteren op het gebied van stalling van mijn beestjes. Een stalling in de buurt van Groningen stad.

Graag wil ze zomers af en toe buiten (een dag/dagdeel) en s nachts op stal. In de winter hoeven ze van mij niet buiten te staan, maar moeten ze wel even loskunnen.

Het mooiste zou een stal met binnen- en buitenbak zijn. Daarnaast mogelijkheid om ze op vlas/zaagsel te zetten.

budget max. 400 euro per maand voor hun samen.

Hebben jullie iets of weten jullie iets? ik hoor heel graag van jullie :)

BVD!!

ennaile

Re: Stalling Groningen stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:23

Stal de Osseweide in Zuidhorn/Aduard. Is zowel met de auto, fiets (vanuit Groningen stad een half uur) als bus (lijn 11 of 39) goed te bereiken. Binnen en buitenbak. Zomers op de wei ('s nachts naar binnen als je wil) en in de winter een dagdeel op de paddock.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:35

Op fb groep paardenhulp groningen staanvaak wel stallen. Al wordt een binnenbak voor 200pp erg lastig.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:45

troi schreef:
Op fb groep paardenhulp groningen staanvaak wel stallen. Al wordt een binnenbak voor 200pp erg lastig.

Dat valt mee hoor, dat heb je zelfs hier in de omgeving, en hier is stalling moeilijker/duurder dan nabij de stad (zandgrond).

Je kan bij de Bongerd in Glimmen eens langs gaan. Iets boven je budget, maar dan heb je wel alles, fantastisch buiten rijden ook. Manege de oude Held voldoet ook en als jouw Haflinger een pony is kom je ook daar wel rond jouw budget uit. En voor de Rigoletto Manege geldt hetzelfde.

Persoonlijk zou ik vanwege uitrijmogelijkheden voor de Bongerd gaan, maar die keuze is persoonlijk. Ik ben verder niet goed genoeg op de hoogte van voerkwaliteit etc.

Er is ook nog een particuliere stal in Haren die voldoet denk ik, maar ik ben de naam even kwijt. Als je vanuit Groningen door rijdt richting Glimmen kan je op den duur links (niet de N-weg, nog iets verder), bij weide's met oude houten omheining. Daar op de hoek zitten ze. Er werd in het verleden wel eens TREC training gegeven.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:48

Die gaf ik :+ Daar kwamen ze in de winter niet altijd buiten, te nat.

Ik sta in Altena, bij Peize http://www.jaapelzinga.nl/ Binnenbak, twee buitenbakken waarvan één met vlokken en vrijwel altijd droog, longeerring, drafbaan. All- in, paarden staan op vlas. Komen in de winter gewoon buiten elke dag.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:51

Die jij gaf idd ;) TS geeft aan dat in de winter losgooien voldoende is. Bij de manege's komen ze ook niet buiten...

Mag ik brutaal vragen wat jij betaalt Wendy? Ziet er erg goed uit daar! :)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:54

Ik zou idd ook voor de osseweide kiezen. Staan meerdere mensen die ook in Groningen wonen en super bereikbaar zoals hierboven genoemd.

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 16:54

Ok! En had ook nog iets van nieboer oid gehoord? Iets bij jullie bekend?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:17

Ja, maar dat is wel weer wat verder weg, in Hoogezand.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:21

Osseweide is wel iets boven jouw budget, maar zou verder goed bij je eisen passen.