Op zoek naar een binnenbak!? buitenbak is kei nat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

christiana88

Op zoek naar een binnenbak!? buitenbak is kei nat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:26

Mijn paardje staat bij mijn vader op de boerderij in wijbosch omgeving Schijndel. We hebben een buitenbak met gewone grond (zwart zand) mijn vader wil er boomschors in laten storten heeft die blijkbaar al eerder gedaan maar toen had ik nog geen paardje. Nu lees ik hier vrij negatieve reacties. Iemand andere oplossingen?

Nu eigenlijk de vraag, weet iemand een binnenbak of manege waar ik zou kunnen huren of om bij een vereniging te gaan? Ik kom zelf uit Erp en er staan alleen grote bedrijven op Internet. Ik zoek iets tussen Schijndel en erp in.

Ik heb mijn paardje 2 weken en zou graag toch regelmatig willen rijden.

Groetjes!

Hilary

Re: Op zoek naar een binnenbak!? buitenbak is kei nat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:28

Boomschors is niet handig, dat gaat rotten waardoor de bodem juist dichtslaat en het water niet weg kan. Je kunt dan beter de bodem omzetten (zwarte grond eraf, zand uit de bodem, zwarte grond weer terug en dan zand bovenop), of zand bij laten storten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:37

Ik verplaats dit topic naar ED aangezien de topicstarter op zoek is naar een paardgerelateerd dienst. Je kan hier [VSW] Links naar topics buiten [VSW] een link naar je topic plaatsen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:24

Als ik het zo lees heeft de rijvereniging in Zijtaart een binnenbak: http://www.ruitersportzijtaart.nl/ . Ik zou daar eens informeren hoe en wat, je kan er eens gaan kijken met de lessen, die staan ook op de site.

Annem84

Re: Op zoek naar een binnenbak!? buitenbak is kei nat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:29

Niet tussen schijndel en erp, maar wel redelijk in de buurt zitten de rooise ruiters. Bij een lidmaatschap mag je ook gebruik maken van de 3 binnenbakken. Is al wat jaren geleden maar was toen iets van 100 euro per jaar of zo..

Sta zelf bij paardenpension verstegen, in odiliapeel, weet niet of je daar ook los gebruik mag maken van de binnenbak..

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:05

Annem84 schreef:
Sta zelf bij paardenpension verstegen, in odiliapeel, weet niet of je daar ook los gebruik mag maken van de binnenbak..

Ja, dat mag, dat hebben wij de afgelopen jaren ook regelmatig gedaan als onze buitenbak te nat was of als het echt heel slecht weer was