Springen, waar begin ik? omg. Utrecht

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PNP

Springen, waar begin ik? omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 00:05

Okay, wie heeft goede tips of ideeën om mij aan het springen te krijgen?

Na jarenlang eigen paarden gehad te hebben en actief geweest te zijn in de westernsport, ben ik een tijdje gestopt met de paarden. Omdat ik toch wel erg graag met paarden bezig ben en eens wat anders wil gaan proberen, lijkt het mij erg leuk om eens te kijken of springen wat voor mij is. Maar makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Weet iemand in de omgeving van Utrecht goede stallen waar ik eens terecht kan zonder gelijk een eigen paard nodig te hebben? Ik snap natuurlijk dat ik bij elke willekeurige manege terecht kan, maar het niveau is daar vaak ondermaats. Ik zoek echt een serieuze stal, zeker omdat ik als een van de weinige mannelijke ruiters niet zit te wachten om in een soort penny-groepsles terecht te komen. Voor dat je het weet ben je net een kermisattractie :+

Dus, waar begin ik en wat zijn de aanraders?
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 29-10-16 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Nann__

Re: Springen, waar begin ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:11

Ik weet niet of Rhenen (manege de Blauwendraad) te ver voor je is maar een vriendin van mij heeft daar laatst een privé springles genomen op een van hun paarden. Zij heeft dit wel als serieus en leerzaam ervaren in plaats van wat je vaak bij een manege les ziet. Ze hebben daar ook een spring bak waar een heel parcours staat.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 02:16

Ik zou beginnen met dressuur. Wen aan een paard en rijd er voorlopig lekker dressuur mee. Af en toe balkje draven en van daaruit verder bouwen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:01

Omdat je op zoek bent naar een paardgerelateerde dienst verplaats ik je topic naar [ED] Ervaringen en diensten. Ik zal in de titel verduidelijken dat het om de regio Utrecht gaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie