Hoe stage in de buurt vinden?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

AlwaysH

Hoe stage in de buurt vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 13:58

Hoi :P

In februari moet ik twee weken stage lopen (leerjaar vier, VMBO TL), ik mag hierin twee verschillende bedrijven bereiken.

Nu ben ik zelf zo'n pietleut die een richting weet maar steeds van idee verandert, en momenteel zonder toekomstplannen zit. Wat ik wel weet is dat ik tussen de dieren wil werken; maar welke en hoe?

Advertenties met vraag kan ik niet in de buurt vinden en ik zoek wel een leuke, grote stal om stage te lopen, natuurlijk weet ik wat maneges, maar dat zijn er zoveel dat ik de weg kwijt raak. Naast iets in de paardensport- of houderij zoek ik een stageplek met andere dieren. Hierbij dacht ik aan iets met honden, katten of boerderijdieren, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet zoeken.

Kunnen jullie helpen? :D
(Omgeving Zaandam, Koog aan de Zaan, Wormerveer, Westzaan, Krommenie-Assendelft, etc)

Edit; ik weet niet of het hier goed staat? :o

mirriezz

Re: Hoe stage in de buurt vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:13

Dus als ik het goed begrijp ben je op zoek naar 2 stages, welke allebei 1 week duren? Hoeveel uur moet je in die weken stage lopen? 40 uur (gewone werkweek), of bijv iets gelijk aan je schooluren?

Ik denk dat je zelf contact moet gaan zoeken met bedrijven. als deze stageplekken aanbieden is dat meestal voor langere tijd (half jaar tot een jaar). Je zult jezelf dus moeten aanbieden voor die korte tijd dat jij stage moet lopen.
Ik zou als ik jou was kijken of je 1 stage van 2 weken kunt lopen. Voor je een beetje gewend bent, is die eerste week zo om en dan heeft het stagebedrijf de tweede week ook nog iets aan wat je de eerste week geleerd hebt.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:14

Dierenarsenpraktijk, melkveehouder, varkensbedrijf, pensions.. dat is het eerste wat mij zo te binnen schiet.
Gewoon langs gaan en vragen.. dat werkt vaak het beste ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 14:22

Melkvee, varken- schapen- koeienhouders wil ik echt niet, daar kan mijn vegetarische hart niet tegen ben ik bang (door persoonlijk voorkeur en het niet houden van groot vee) :o Niks voor mij dus...

Zo uit mijn hoofd is het rond de veertig uur per week ja, maar dat staat niet op mijn overeenkomst.

Ik heb zelf maar met enkele maneges hier ervaring en zou graag een op een stal stage lopen waar ik het niet ken of wat iets anders is dan een doorsnee manege (Blijde Ruiters in Zaandam is niks voor mij).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:36

Dan zijn boerderij dieren dus geen optie. In je lijstje zitten geen kippen, maar ook die hebben geen vrij leven, dus ook dat zal je niet aan staan.

Kijk eens rond in het telefoonboek, bij de kvk en gewoon als je buiten bent om je heen voor dierenartsen, een asiel, en plaatsen waar paarden staan. Bij die laatste is meestal ook een stal en als je het terrein even op rijdt, zie je vaak snel genoeg wat voor stal het is.

Verder gewoon overal vragen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 14:40

Boerderij, als in kleiner, niet voor groot vee, geen productiedieren op een groot bedrijf.

Misschien dat mijn moeder binnenkort met mij Wormer in wilt (ken de weg niet echt goed), misschien kan ik dan wat rondvragen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:51

Ik weet niet of West-Beemster te ver weg is voor je? Maar anders zou je eens kunnen informeren bij Astrid van de Ploeg van DressuurNatuurlijk: http://dressuurnatuurlijk.nl/stage/ . Jou mogelijkheid staat niet direct bij haar opties voor stages, maar je kan het allicht proberen als de afstand voor jou te overzien is.

Deze zit in Wijdewormer: http://www.klstables.nl/ . Luc is ook paardenmasseur. Dit is ook een bedrijf waar veel verschillende dingen zijn, maar of ze een stageplaats hebben weet ik niet hoor, je zou kunnen bellen.

En misschien is een kinderboerderij wel leuk om bij andere dieren stage te lopen: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=kin ... lf_pqs:EAE bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Jet op 18-10-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 15:55

Dit is me iets te ver weg, om het te fietsen.

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:55

Misschien kun je contact opnemen met een asiel in de buurt, zij bieden vaak ook stage plekken aan voor kortere tijd en zijn altijd blij met de extra hulp.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:57

Haha, ik was mijn bericht nog aan het aanvullen ;) . Wijdewormer ook te ver?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 15:59

AmberG schreef:
Misschien kun je contact opnemen met een asiel in de buurt, zij bieden vaak ook stage plekken aan voor kortere tijd en zijn altijd blij met de extra hulp.

Dat weet ik, heb ik al overwogen, maar ik wil wel iets kunnen leren en in asielen word je vaak als schoonmaakhulp ingezet dus daarom kijk ik nog even verder.
Zou het liefst eerst de hippische stageplek vinden, dan weet ik ook of het een of twee bedrijven worden. :)

@jet, Wijdewormer kan wel denk ik. :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:01

Ga stage lopen bij een kinderboerderij! Heb ik destijds ook gedaan voor VMBO stage, en later ook nog voor mijn HBO stage. Die hebben allemaal verschillende dieren, vaak ook pony's, kleine landbouwdieren en knaagdieren. Heel erg leerzaam.
Kies bij voorkeur wel een kinderboerderij die ervaring heeft met stagiaires of vanuit de gemeente geregeld is. Wil niet zeggen dat dat de perfecte bedrijven zijn, maar die hebben vaak meer ervaring en medewerkers met diploma's.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 16:03

Kinderboerderij heb ik ook al aan gedacht, maar de dichtstbijzijnde heeft een hectisch verleden met mij, dus dan wordt het de grotere boerderij en die is in de winter niet open voor publiek... :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:15

Bij die link van Google die ik je gaf zijn al vijf kinderboerderijen in Zaandam. Zou daar niets tussen zitten? Zo kan je natuurlijk ook de andere plaatsen afgooglen ;) .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:31

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten