Ik zat me van de week te bedenken wat ik volgende zomervakantie met mijn leven wil gaan doen, en omdat ik afgelopen 3 zomers met veel plezier ponykampen heb begeleid leek het me wel leuk om zoiets volgend jaar weer te doen. En aangezien ik héél graag mijn Engels wil verbeteren bedacht ik dat ik dit misschien wel tegelijk kan doen. In Nederland is het een algemene eis dat je 18 jaar bent (ja, voor mij zijn telkens uitzonderingen gemaakt), maar weet iemand misschien hoe dit in Engeland geregeld wordt? En in Nederland mocht ik gewoon ritten begeleiden en lesgeven zonder diploma's (maar wel "onder begeleiding" van een gediplomeerde instructrice), is dit in Engeland ook zo of wordt alles echt streng gecontroleerd? Verder ben ik nog op zoek naar maneges en ben ik heel benieuwd naar ervaringen, dus als iemand iets weet hoor ik het graag!

(ja, uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt en alles wat ik kon vinden doorgelezen maar er zijn geen recente topics die mijn vragen beantwoorden dus daarom open ik een nieuwe.)
Volgende zomer ben ik 18 dus dat scheelt.