k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:38

Wat een naar verhaal Geak en helemaal vreselijk dat de pony gewoon weer verkocht wordt :(

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:57

Naar aanleiding van alle verhalen hier wil ik ook even reageren. Inmiddels straks al bijna twee jaar geleden (19 juli 2016) heb ik een pony gekocht bij K&K Sporthorses. Hij viel op door zijn looks waardoor ik eigenlijk gelijk al wist dat dit iets voor mij zou zijn. Na erg goed contact te hebben gehad en besloten een afspraak te maken. Ondanks dat Mystery meer dan 200km bij ons vandaan stond toch wezen kijken.

Ik heb niks aan te merken op K&K Sporthorses. We mochten Mystery eerst rustig poetsen en mochten overal de tijd voor nemen. Daarna hebben we gereden en de afspraak gemaakt dat ik 's avonds zou laten weten of ik hem zou overkopen. Ivm de afstand ben ik geen tweede keer gaan kijken, en na de eerste keer voelde het zo goed dat ik er al uit was. De pony's zagen er goed uit en zodra wij weggingen werd Mystery ook weer terug gebracht naar het land zodat hij lekker buiten kon staan. Na de koop heb ik nog af en toe contact gehad met K&K sporthorses via whatsapp. En tegen vergoeding hebben ze Mystery ook nog naar friesland gebracht, omdat ik geen trailer kon regelen op korte termijn. Mijn ervaring met K&K Sporthorses is dus wel positief. Het zijn leuke meiden die echt het beste voor hebben met hun paarden en pony's. Tuurlijk zitten er altijd andere ervaringen tussen maar dat hou je overal.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:50

Dat gaat in de regel zo xLiez. Op het moment dat er een gezond dier is verkocht dan is er niks aan de hand natuurlijk en alles koek en ei. Leuk leuk leuk. Maar op het moment dat er wel wel wat aan de hand is dan verandert de situatie in "koek en ei" in op zijn minst "ijs", Het is natuurlijk niet leuk om een pony terug te moeten nemen, maar dat is nu eenmaal de wet waaraan handelaren zich moeten houden. Op het moment dat een handelaar dus zelf een miskoop heeft gaat het vaak mis. En is de vriendelijkheid ver te zoeken.
Heel veel marge zit er vaak niet in de "snelle handel" zeker niet in pony's en dus zal men proberen zo'n paard of pony te verkopen aan iemand die niet zo snugger is en eerst een halfjaar gaan grondwerken voor ze erachter komen dat het paard een gebrek heeft. En ja dan is de garantie voorbij. In het geval van GeaK goed opgelost door de pony terug te nemen. Zeer slechte zaak om m weer te koop te zetten.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:08

Ach dit soort dingen is normaal in paardenland hoor....zoveel handelaren maar ook particulieren maken zich schuldig aan verkoop van paarden met gebrek....je moet gewoon heel erg veel geluk hebben, een klinische keuring zegt ook niet alles en zelfs als je de voeten laat fotograveren, hebben ze misschien iets in de hals, of rug is si gewricht...de meeste handelaren kijken niet eens goed naar een paard...en de meeste stalruiters zijn geen proffesionele ruiters maar meiden die graag een paardje rijden en lef hebben...

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:07

Zover ik weet is de reden dat Kimberley eruit is gestapt, omdat ze voor zichzelf is begonnen. Kelly draait de stal nu alleen. K&K is dan niet meer van toepassing.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:12

Kimberly heeft het te druk met babykleertjes verkopen. :D

Het zijn gewoon jonge meiden, die een beetje handelen in het goedkopere segment. De dames zijn geen profs ;)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:28

Edit: reactie verwijderd, omdat het bericht waarop ik reageerde al wel van wat langer geleden is. Een mosterd na de maaltijd dus, excusez moi :)

GeaK
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:46

suffie schreef:
Zover ik weet is de reden dat Kimberley eruit is gestapt, omdat ze voor zichzelf is begonnen. Kelly draait de stal nu alleen. K&K is dan niet meer van toepassing.


Als de handelsstal een goede naam had dan was de naam van de stal vast niet gewijzigd in een andere naam.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:15

GeaK schreef:
suffie schreef:
Zover ik weet is de reden dat Kimberley eruit is gestapt, omdat ze voor zichzelf is begonnen. Kelly draait de stal nu alleen. K&K is dan niet meer van toepassing.


Als de handelsstal een goede naam had dan was de naam van de stal vast niet gewijzigd in een andere naam.


dat denk ik ook

Maisha
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:08

Is er iemand nog die bekent is met k&k sporthorses? Aantal jaar geleden mijn bom proef net ingereden e pony gekocht voor mijn 2 dochters. Ook laten keuren klinisch en dat was goed. Nu na 3 jaar lijkt het erop dat dat bom proef een leugen was want mijn pony is overal bang voor en erg schrikkerig... bovendien lijkt het erop of ze een slecht begin heeft gehad en mankeert ze aan de pezen wat...
Ik weet niet waar ze vandaan komt voordat ze bij hun kwam en na vragen wisten ook hun dat zelf niet meer. Daarom dacht ik misschien heeft iemand een jonge e pony daar laten verkopen... zou zo graag meer willen weten over dr. Ze heeft wel een lief karakter daarom doen we haar ook niet weg!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:10

Maisha schreef:
Is er iemand nog die bekent is met k&k sporthorses? Aantal jaar geleden mijn bom proef net ingereden e pony gekocht voor mijn 2 dochters. Ook laten keuren klinisch en dat was goed. Nu na 3 jaar lijkt het erop dat dat bom proef een leugen was want mijn pony is overal bang voor en erg schrikkerig... bovendien lijkt het erop of ze een slecht begin heeft gehad en mankeert ze aan de pezen wat...
Ik weet niet waar ze vandaan komt voordat ze bij hun kwam en na vragen wisten ook hun dat zelf niet meer. Daarom dacht ik misschien heeft iemand een jonge e pony daar laten verkopen... zou zo graag meer willen weten over dr. Ze heeft wel een lief karakter daarom doen we haar ook niet weg!


Na 3 jaar? En dan valt het nu pas op dat de pony niet bomproof is?

Maisha
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-03-21

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:13

Nee dat wisten we na een paar maanden al toen we dachten dat ze nu toch wel gewend moest zijn en dat zeg ik we zouden haar daarom niet weg doen. Ik ben alleen benieuwd waar ze vandaan komt. Verder niks ten nadele van de meiden die daar werkten. Mijn pony kampt nu net 2 benen pees blessures en de dierenarts zegt dat ze geen best begin heeft gehad waarschijnlijk...