Stalling Leidschendam/Voorburg/Stompwijk/Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stalling Leidschendam/Voorburg/Stompwijk/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:00

Hallo :)

Ik sta momenteel op een hartstikke fijne stal en wil voorlopig niet verhuizen oid. :') Maar ben erg benieuwd wat er nog meer hier in de omgeving zit, ook qua prijs en kwaliteit verschillen.

Wat ik zelf belangrijk vind:

- Zomers de hele dag buiten, het liefst in de nacht ook maar als het niet anders kan is op stal ook prima
- In de winter zoveel mogelijk buiten en zo weinig mogelijk op stal. Ik heb een 5jarige Tinkermerrie uit Ierland en die heeft volgens mij nog nooit in haar hele leven een box gezien, eerlijk gezegd weet ik dus ook niet hoe ze hier op reageert etc..
- Mesten van een stal of paddock kan ik eventueel zelf wel doen, dit hoeft niet persé gedaan te worden
- Zelfde geldt voor het voeren, momenteel staat ze op onbeperkt kuil en van 9-17 op het land, krijgt na het werken wat muesli
- Wat faciliteiten zoals een bak en een longeerpaddock/cirkel

Verder heb ik geen flauw idee van wat voor faciliteiten er allemaal zijn in deze omgeving.

Brand los. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:48

Upje :)

saarie

Re: Stalling Leidschendam/Voorburg/Stompwijk/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 06:05

Poeh, er zitten behoorlijk wat stallen in deze omgeving. Veel bieden buitengang in de winter maar niet dag en nacht. De enige die ik me nu kan bedenken waar je altijd buiten kan staan zit aan de Stompwijkse weg. Redelijk aan het begin vanaf Leidschendam gezien, aan de rechterkant, tegenover een stal met een drafbaan. Wel blubber in de winter. Four star bij de Vlietlanden heeft nu volgens mij ook een soort winter loopstal.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:13

In Leidschendam zelf heb je dat volgens mij niet. Stompwijk wel.
Wassenaar weet ik wel een stal waar ze overdag buiten komen maar geen hele dag en ook niet de hele zomer.

Ben dan altijd zo blij met mijn eigen stekkie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:18

Toch besloten om te verhuizen en per 1 dec mogen we. Stonden op de wachtlijst en er was toch eerder plek vrij dan verwacht! :D Hadden in principe gerekend op plek in het voorjaar.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:20

Wat fijn! Waar ga je heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:21

Pensionstal de Windhoek :) !

Edit; ik denk dat het 20/30 minuutjes stappen is van huidige stal naar nieuwe stal. Dus dat is erg fijn!
Reden van verhuizen is vooral betere faciliteiten en de paddocks + rijbaan (met eb vloed bodem) die goed gedraineerd zijn.

Paddock op huidige stal is gewoon hoe je het wend of keert best een blubberboeltje na een dagje regen en dat is niet wat we willen met zulke sokken haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-16 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:22

Waar heb je iets gevonden? :)

Mijn ervaring met de zoektocht naar veel weidegang / buiten in deze omgeving is dat het vooral erg lastig is. Of slechte bodem (dus blub in de winter) of niet de juiste faciliteiten, of schreeuwend duur, of.. nouja vul maar in. Ik heb daarom compromissen gedaan en mijn zoektocht wat verruimd met wel een aantal harde eisen. Ik sta nu 3/4 jaar naar tevredenheid, maar de zoektocht was erg frustrerend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:25

De Windhoek zit op de Oostvlietweg, zit in de Vlietlanden!

@Leo, nee precies ik heb me er ook bij neergelegd dat dat gewoon erg lastig was. Mijn paard gaat nu wel een stuk minder buiten komen dan nu maargoed. De stal waar we heen gaan is niet vreselijk duur in verhouding met wat je er allemaal voor terug krijgt. Dus de keus was snel gemaakt. Ze komt nu wel minder buiten in de winter straks, maar ze staat dan niet bij wijze van spreken tot dr oksels in de modder.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:34

Klinkt goed :)

Buitengang in de winter is ook waar ik mijn compromis op heb gesloten. Van de hele dag naar een dagdeel, maar wel onbeperkt ruwvoer op stal en mooie faciliteiten. En voor mij het belangrijkste: het hele weideseizoen 24/7 buiten in kuddeverband. Hij staat nu nog steeds lekker buiten zolang het land het toelaat. En dat vind ik voor paardlief echt een belangrijke voorwaarde.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:33

Ook niet zo gek dat er weinig weidegang wordt aangeboden in de winter, de grondsoort laat dat simpelweg niet toe in deze omgeving. Zonder paddock kunnen mijn paarden in de winter echt niet buiten. Naast het feit dat het land helemaal stukgelopen wordt vind ik het ook niet veilig, vind het risico op een flinke glijpartij veelste groot. Zag gisteren dat ze pas enkele stukken ruiterpad in de Vlietlanden voorzien hadden van nieuw zand, heel blij mee omdat sommige stukken echt heel slecht kunnen worden in de winter, bijna onbegaanbaar. Komt echt door de bodem, in gebieden met veel zandgrond heb je dat veel minder.
Top dat je inmiddels iets meer naar je zin gevonden hebt!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:26

Ik denk dat je tegenwoordig blij mag zijn met een dagdeel buiten in de winter en daarnaast voldoende/onbeperkt ruwvoer. Bij veel stallen waar ze wel 8+ uur buiten komen krijgen ze vaak maar 2 keer per dag ruwvoer. Voor mij is buiten staan net zo belangrijk als ruwvoer dus ook ik heb mij erbij neer gelegd dat mijn paarden maar een dagdeel buiten komen in de winter. Wel komen ze iedere dag nog extra buiten als ik er ben.

Heel veel plezier op je nieuwe stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:58

@Christa: precies! Mijn paard staat nu 24/7 buiten en straks een dagdeel (zomers de hele dag en in de nacht op stal). Maar idd wat je zegt, ze komt nog zeker minimaal 2/3 uur extra buiten als ik er ben. Dankjewel! :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:00

Christadk schreef:
Ik denk dat je tegenwoordig blij mag zijn met een dagdeel buiten in de winter en daarnaast voldoende/onbeperkt ruwvoer. Bij veel stallen waar ze wel 8+ uur buiten komen krijgen ze vaak maar 2 keer per dag ruwvoer. Voor mij is buiten staan net zo belangrijk als ruwvoer dus ook ik heb mij erbij neer gelegd dat mijn paarden maar een dagdeel buiten komen in de winter. Wel komen ze iedere dag nog extra buiten als ik er ben.

Precies dat :j

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:59

Christadk schreef:

Dominique je gaat het vast naar je zin krijgen bij ons op stal.
Christa je hebt gelijk. In deze omgeving is het lastig in de wintermaanden.

Wij bieden wel een extra service waarbij de paarden langer naar buiten kunnen. Alleen is dat op basis van beschikbaarheid van de paddocks. omdat we overdag de kleine longeerbak ook voor de losgooiservice gebruiken hebben we er wel iets ruimte voor degene die dat willen.
Alle paarden krijgen hier standaard 4x per dag kuil en degene die langer buiten staan gaan dan tussen de middag een uur op stal om te eten.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:34

Dat is wel een super service zeg!

1 van mijn paarden staat wel de hele dag buiten. 4 uur in een zandpaddock en 4 uur op verharde ondergrond met schuilstal en hooi. Dit ivm haar artrose. Dus ook dat is super geregeld. Fijn om te zien dat het wel vooruit gaat in de paardenwereld..zie steeds vaker stallen met buitenzetservice.