Buitenlandstage op paardenbedrijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorineCosse

Buitenlandstage op paardenbedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:27

Beste allemaal,

Dit schooljaar (16/17) start ik het tweede leerjaar van mijn opleiding 'Hippische Bedrijfskunde' aan de Aeres Hogeschool Dronten (bij vele nog bekend als het CAH Vilentum). Aan het eind van dit jaar, in de zomervakantie, moet ik een buitenlandstage doen, waar ik me nu alvast wat voor aan het oriënteren ben, vandaar dit topic.

Graag zou ik de ervaringen van anderen willen horen over bedrijven in het buitenland waar zij geweest zijn, zowel goede als slechte ervaringen. Wat betreft landen ben ik eigenlijk grensloos, alles mag aan-/afgeraden worden!

Waar de stage aan moet voldoen:

Mijn opleiding is een bedrijfskundige opleiding, wat maakt dat ik eigenlijk ook een kijkje moet nemen in de bedrijfskundige kant van het bedrijf (boekhouding o.i.d.). Dit is wel een must, maar lukt vrijwel nooit. Graag zou ik, als er stallen aangeboden worden, ook een stal hebben waar ik zou kunnen rijden, omdat ik niet 5 week lang wil toe kijken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Groeten,

Jorine

Joltsje

Re: Buitenlandstage op paardenbedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:36

Hm.. ga eens bij handelaren/stallen langs die veel verkopen naar het buitenland. Zij hebben het netwerk en kunnen je misschien aan een leuke plek helpen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:37

Bokker Jets doet dezelfde opleiding. Zij heeft in jaar 1 bij Schockemohle stage gelopen met een groepje. Je zou haar en PB kunnen doen.

JorineCosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 21:38

Bedankt voor de tips! Schockemohle wil ik niet heen, blijkt toch tegen te vallen, helaas.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:57

Je kent de site yardandgroom.com? Staan vaak interessante vacatures op. En als de functie je niet helemaal past stuur je gewoon een open sollicitatie naar de bedrijven die daar adverteren.

JorineCosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 12:53

Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:42

Jaskolka in Polen! Nederlandse mensen met een tinkerfokkerij. Daar kun je ook rijden.